Skoda Tuning ervaringen

larsy

Forumguru
Ja ik zou het wel wille doen met de s3 1.6tdi maar mijne heeft 190d/km gelopen . En dan denk ik jaaaa laat het voor wat het is .
maar soms denk ik dan ook van doe het nu gewoon . :sterretjes:
 

larsy

Forumguru
Ecu soft is heel goed van prijs (dus dat is niet zo het ding ... )
Maar ja normaal wil ik hem oprijden :nailbiting:
Maar ja dat ken jij wel :maakmegek:.....
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

sg1987

Lid
Ik ben eigenlijk wel tevreden over Ecu-soft en dit is zeker niet de eerste de beste hoor.
Zoals aangehaald is de curve gewoon heel accuraat, zonder kunstmatige afvlakking.
Curves zijn ook gewoon goed: vlak koppelverloop en lineair vermogenverloop.
Ik heb gevraagd van het koppel onderin: daar wordt bij een benzine weinig aan gedaan omdat dat meer schaad dan baat.

Ik denk gewoon dat je kan stellen dat ze wat meer marge inbouwen en niet alles er uit halen. Beetje zoals Apec ook doet.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik ha niet zo'n erg hoge pet op van al die uiterst positieve ervaringen in de recensies van Vag Techniek, omdat men immers het aankoopbedrag kan terugwinnen middels zo'n recensie. Ik was echter verrast een negatieve recensie aan te treffen; die plaatsen ze dus wel degelijk. Met keurig antwoord ook nog.





1

win uw aankoopbedrag terug
Hallo allemaal op 15-12-2020 kwam ik in contact met vagtechniek. daar heb ik wat informatie opgevraagd om mijn auto te laten tunen. er werd mij verteld dat stage 1 tuning meer dan voldoende was. dus op 16-12-2020 heb ik mijn auto dan toch maar laten tunen. en na de tuning begon het. mijn auto was helemaal in orde toen ik bij vagtechniek aankwam. na de tuning kreeg ik te horen dat er ineens een foutmelding was op de haldex koppeling. daarop vroeg ik nog of ik dat bij de garage in mijn garantie periode kon laten maken. daarop kreeg ik als antwoord ja ik denk het wel. nou ik ben dus dezelfde dag nog naar de garage gereden en daar verteld dat ik hem had laten tunen en dat ze er toen achter zijn gekomen dat er zich een haldex probleem was ontstaan. toen kreeg ik te horen dat mijn garantie dus vervallen was. (bedankt alvast voor die informatie vagtechniek) uiteindelijk heeft de garage waar ik altijd kom toch nog goed geholpen om er een derde naar mijn auto te laten kijken. daar hebben ze de chiptuning eraf gehaald en er nog twee dagen mee gereden om te kijken of de foutmelding zich nog zou laten zien. nou en de foutmelding was gelukkig verdwenen. vandaag ben ik naar de garage geweest waar ik mijn auto in onderhoud heb en gevraagd of ze hem even wilde uitlezen. na dat ze mijn auto hadden uitgelezen kreeg ik het fijne bericht dat er geen foutmeldingen waren. daarop heb ik weer contact opgenomen met vagtechniek en mijn verhaal aan hun verteld. nou kreeg ik van de beste man te horen dat ik maar eens moest komen en dat ze dan er wel voor konden zorgen dat die foutmelding er weer op kwam te staan. door flink het pedaal in te drukken dan zou die wel weer verschijnen. nou daar sta ik dus niet op te springen dat ze mijn auto dan zo willen afraggen want zo zie ik het dan, sorry. het was niet de bedoeling om er een racewagen van te maken. maar puur om mijn caravan wat soepeler te kunnen trekken. JAMMER

boy , panningen
Reactie van Vagtechniek
Zeer vervelend dat u dit zo ervaren heeft, wij doen altijd ons best om iedereen de beste behandeling te geven.

De betreffende storing op de Haldex koppeling is een alom bekend probleem en kan door iedere werkplaats ook prima gerepareerd worden. Zie bijvoorbeeld deze link:
www.vwvortex.com/threads/latest-haldex-revisions-what-fails-on-them.9206681/

Uw auto had deze storing in het geheugen en dat hebben wij ter volledigheid aan u medegedeeld.
Dit is onderdeel van de controle van de auto, waarbij we voor en na de chiptuning in alle rijsituaties uw auto testen. Dus ook bij vollast en optrekken vanuit stilstand. Dit is geen afraggen, maar een stukje kwaliteitscontrole welke wij belangrijk vinden.

Het Haldex-systeem is een volledig losstaand systeem en heeft geen enkele relatie met de aanwezigheid van een chiptuning. Het lijkt me dus ook niet fair dat dit niet onder de garantie zou vallen.

We hebben u uitgenodigd om de storing te beoordelen en eventueel te repareren, hiervoor bent u uiteraard nog steeds van harte welkom.
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Ondertussen zijn we een tijdje verder, de auto getuned bij Ecu-soft rijdt nog prima, wat ik wel merk is dat ie vlak na de tuning meer wilde regenereren, waarschijnlijk is dit mijn fout omdat ik zo niet direct al dat vermogen en koppel te veel durfde aan te spreken en rustiger als normaal reed, de laatste twee weken terug hervallen in mijn oude rijstijl, wil zeggen toch wel veel goed op het gas en wat meer kilometers gedaan en het fenomeen van altijd willen te regenereren blijft weg nu. Ik moet er ook bijzeggen dat mijn EGR-koeler kapot is, dit al jaren trouwens... Al bij al in het algemeen gezien toch content van de chiptuning. Mijn collega is al bijna een jaar onderweg met Ecusofttuning in zijn Passat, nog altijd tevreden.
 

SkodaJosh

Senior Member
De mijne gaat 1 februari op de rollen bij DVX. Ben benieuwd hoeveel paardjes er nog overschieten van de 115 na 5 jaar.
 

sg1987

Lid
Ondertussen bijna 400km na de dsg tune en stage 1 op de 1.5tsi.
In't begin twijfels omdat ik wat teleurgesteld was in de maximake vermogen en koppelwaardes, maar die zijn nu volledig weg.
Vroeger verloor hij veel koppel als ik boven de 3000t/min. Nu blijft hij gewoon doortrekken. Zalig.
En de DSG tune merk ik ook. Vooral de korte schakeltijden als je goed gas geeft geeft mij veel voldoening (bij traag opschakelen verlies je veel momentum).
Ik ben tevreden. Meer moet dit echt niet zijn.
 
(Newbie op tuning vlak)

Ik heb een nieuwe Superb III 1.5 benzine en zou deze net wat meer bite willen geven.
Daar het een bedrijfsauto is, kan ik in principe alleen een zgnd Stage 1 optie nemen.

Wie heeft er een gelijke motor welke al getuned is? Hoe bevalt het?
Waar heb je het laten doen? Waar moet je op letten?

Bvd voor jullie info.

Vriendelijke groet Jan
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het enige waar ik op zou letten, is dat je het bij één van de hier als goed en bekend staande VAG tuners laat doen (zoals JD, Vag Techniek, TVS). Als je de zoekfunctie gebruikt, vind je er genoeg over. Op de websites van die tuners kun je de resultaten voor de motor in jouw auto vinden.
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Hoi @Jansmits01,

Ik heb mijn 1.4 DSG laten tunen, en ik ben er erg tevreden over. Op dit forum kun je ook vele goede ervaringen vinden met tuning van jouw motortype.

Verder ben ik het volledig met @Rosinfield eens: kies voor één van de gerenommeerde namen.

Hopelijk heb je hier iets aan. Zo niet, vraag gerust raak :)
Vr groet,
Bas
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het aantal pk's meer is wel gebruikelijk zo ongeveer. Denk dat rond de 135 een betere schatting is, tenzij je op 98 wilt rijden en daarop laten chippen. Dan kom je wat hoger uit. Of het veilig is, is meer een kwestie van waar je het laat doen. Ken dit bedrijf niet, maar het is niet één van de hier goed bekend staande, gerenommeerde bedrijven die in VAG gespecialiseerd zijn. Ik zou het zelf nooit bij zo'n alleskunner laten doen en liever wat meer (ok behoorlijk wat meer) betalen en weten dat het goed zit. Maar op het aankoopbedrag van een auto, gaat het natuurlijk wel om een luttel bedrag.
 

Desperado

Forumguru
Nog niet, ik laat die van mij aankomende zaterdag doen.
Gaat van 105 naar minimaal 130 pk en het koppel van 170 naar 220 Nm.
Voor de hoeveelheid pk's zou ik niet bang zijn als je het bij een goede tuner laat doen.
Ik ga naar Vag Techniek, wordt hier op het forum zeer hoog aangeschreven.
 
Bovenaan Onderaan