Skoda verkoopt 75% meer auto's

corsaar

Senior Member
September de beste maand in de geschiedenis.
Nu begrijp ik de houding van sommige dealers 75 % meer
de verkopers hebben nog nooit zo hard moeten werken.
Wel een pracht score voor Skoda.

VEEJAY

Forumguru
Jha als strax al mijn buren en collega's een Skoda rijden moet ik weer een ander merk gaan zoeken om niet bij de grijze massa (audi/VW/BMW) te horen... ;)

Captain Hook

Forumguru
Autoverkopers kunnen ze wat mij betreft afschaffen. Ze hebben geen enkele toegevoegde waarde. Zelfs opleuken van de showroom doen ze slecht.

Maar ff serieus. Bij mijn laatste twee auto aankopen heb ik meer last dan gemak van ze gehad.
-ze zijn slechter op de hoogte van het productaanbod dan ik zelf.
-prijzen zitten beter in mijn hoofd, dan in die van de verkoper.
-technische details kletsen ze er ook maar wat op los.
-terug-bel, -mail afspraken komen ze ook niet na.
-en zelfs formulieren invullen doen ze niet zorgvuldig c.q. netjes.
-oh ja, en de koffie/thee is ook niet te zuipen.
-inruilprijzen en verkoopmarges zijn ook allemaal doorgestoken kaart en liggen uiteindelijk vrijwel allemaal vast. Dus voer geen show op, maar gewoon de harde cijfers meteen op tafel.

Gewoon alles online. Hooguit een showroom waar je het product in levende lijve kan zien + een proefritcentrum.

Oh ja, school die verkopers maar om tot mensen die WEL service verlenen in garages c.q. detailvragen kunnen beantwoorden. Dit in plaats van het heen en weer spelletje tussen dealer en Pon; die beiden met de vingertjes naar elkaar wijzen.

Moet zeggen dat ik de laatste tijd wel meer skoda's zie rijden.
Maar weet niet of er ook echt meer zijn ofdat het me eerst niet opviel en nu wel omdat ik er nu zelf ook 1 heb.

FredV

Banned
Autoverkopers kunnen ze wat mij betreft afschaffen. Ze hebben geen enkele toegevoegde waarde. Zelfs opleuken van de showroom doen ze slecht.
Dit in plaats van het heen en weer spelletje tussen dealer en Pon; die beiden met de vingertjes naar elkaar wijzen.
Het is niet typisch Pon.
Ik ken gelukkig uit de praktijk hele andere goede voorbeelden en ook zoals jij ze noemt zulke slechte bij andere merken.
dus generaliseren is iets te veel. Lees de dealer-ervaringen en je ziet dat het per dealer verschilt.
Heb je slechte ervaringen, plaats ze dan bij de dealer-ervaringen lijkt me.

erik2907

Actief lid
Goochelen met getallen

Mijn berekening is een voorbeeld hoe je kunt goochelen met procenten en aantallen. Soms gebruikt men het ene, soms het andere. Het is maar net wat je als journalist wenst te bereiken. Oké, nu de uitleg:

Vorig jaar verkocht Skoda 6.458 auto's, dit jaar 11.280, een verschil van 4.822 stuks of te wel 74,66707959120471%

Als een ander merk er vorig jaar 11.500 heeft verkocht en hierop de berekeningssystematiek in % op losgelaten wordt van 74,66707959120471% dan verkoopt dat merk er dit jaar 20.125 (8.625 stuks meer). Nog altijd 8.625 - 4.822 = 3.803 meer als Skoda!!

Rekent men andersom, 11.500 + de aantallen van Skoda (4.822) dan is de verkoop 16.322. In % spreken we dan van 41,9304347826087%.

Welk belang heeft de auto journalist om een procentueel getal in de wereld te zetten in plaats van een metrisch getal?

PS.: Zo gaat dat ook in de verkiezingstijd :) Meer procenten klinkt beter als meer zetels in relatie tot aantal kiezers :)!

EdK

Forumguru
Ach de meeste wachttijden op de skoda's liggen bij de Fabia GL dus laat deze lekker open zou ik zeggen en sluit die ander !!

Handiger is om dan een link naar dat andere artikel te maken, zodat we niet op 2 plaatsen over t zelfde gaan hebben, bovendien is dit artikel bij dit item ietwat off topic.
Je hebt gelijk, maar ben pas nieuw en moet dit forum nog wat leren kennen...
Het is trouwens de eerst keer dat ik zo gefascineerd ben door een forum..

Wasmachineman

Forumguru

Maar ff serieus. Bij mijn laatste twee auto aankopen heb ik meer last dan gemak van ze gehad.
-ze zijn slechter op de hoogte van het productaanbod dan ik zelf.
-prijzen zitten beter in mijn hoofd, dan in die van de verkoper.
-technische details kletsen ze er ook maar wat op los.
-terug-bel, -mail afspraken komen ze ook niet na.
-en zelfs formulieren invullen doen ze niet zorgvuldig c.q. netjes.
-oh ja, en de koffie/thee is ook niet te zuipen.
-inruilprijzen en verkoopmarges zijn ook allemaal doorgestoken kaart en liggen uiteindelijk vrijwel allemaal vast. Dus voer geen show op, maar gewoon de harde cijfers meteen op tafel.

Gewoon alles online. Hooguit een showroom waar je het product in levende lijve kan zien + een proefritcentrum.

Oh ja, school die verkopers maar om tot mensen die WEL service verlenen in garages c.q. detailvragen kunnen beantwoorden. Dit in plaats van het heen en weer spelletje tussen dealer en Pon; die beiden met de vingertjes naar elkaar wijzen.

Autoverkopers afschaffen? Onzin natuurlijk! Jij haalt de slechte eruit, prima. Maar vergeet niet dat er genoeg goede verkopers tussen zitten. Mijn verkoper in Emmen heeft wel degelijk goede info gegeven aan mij terwijl ik al zeer goed ingevoerd ben in autoland d.m.v. dit forum, hobby en mijn verleden zelf als autoverkoper.

Bovenaan Onderaan