Skoda verzekering of andere?

Canon-Eye

Forumguru
Je moet gewoon zelf het verzekerde bedrag kunnen opgeven - dan kun je zelf bekijken of je de verkregen korting en en extra accessoires/opties verrekend of meeverzekerd wilt hebben.
Premie naar rato van het gekozen bedrag - en bij total loss de schade-uitkering natuurlijk ook. Eerlijker kan het niet...

Skoda-MAN

Forumguru
Ik zie het probleem niet, als je het bedrag terug krijgt wat je hebt betaald voor de auto gedurende 3 jaar dan is dat toch dik in orde.
Als je na 3 jaar je Auto inruilt voor een nieuwe dan schrik je je dood van de afschrijving.
Waarom een hoger bedrag opgeven aan de verzekering dan op de factuur staat, tenzij je een vorm van fraude wil plegen.
Daar staat dan een hogere premie tegenover voor een verzekering die je hopelijk nooit nodig hebt.
Stop iedere maand een bedrag ter hoogte van de afschrijving +10% in een potje en je hebt geen enkel probleem.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Doremi

Lid
Skoda-man, ik geloof dat je me niet begrijpt. De Skoda verzekering verzekert juist het (veel lagere) cataloguswaarde bedrag, dus niet het werkelijke (hogere) bedrag van de aanschafwaarde( het bedrag van de factuur, het bedrag wat ik dus eigenlijk daadwerkelijk heb betaald) Ik wil gewoon weten wat wijsheid is of wat gebruikelijk is voor een nieuwe auto om de aanschafwaarde als verzekerd bedrag op de polis te hebben staan of de nieuwwaarde. De een verzekert de nieuwwaarde en de ander de aanschafwaarde.

De basisvoorwaarden van Skoda verzekering:
  • Gratis vervangend vervoer
  • Geen eigen risico bij reparatie via je ŠKODA-dealer
  • 3 Jaar nieuwwaarderegeling
  • 3 Jaar aanschafwaarderegeling
  • Accessoires tot € 2.000,- gratis meeverzekerd
  • Ruitschade reparatieservice
Als je de verzekering combineert met bijvoorbeeld een lening bij Skoda Bank, dan levert dat 0,5 % rentevoordeel op.

Skoda-MAN

Forumguru
Bij mij staat op de polis het factuurbedrag maar mijn verzekering is de Pon medewerkers uitvoering en niet 100% gelijk.
Je kunt beter even bellen direct met het hoofdkantoor in Leusden.
Heb je de polisvoorwaarden al gedownload? Hieronder een kopie van paragraaf 6
Stel, je hebt een bepaalde uitvoering Skoda gekocht dan hangt daar voor elk type een ander prijskaartje aan = verzekerd bedrag.
Daar wil je voor 1999 Euri accessoires bij hebben en die zijn dan gratis mee verzekerd.
Dus totaal verzekerde som = catalogus prijs + accessoires en om een vergelijkbare nieuwe auto te kunnen kopen gaat de vergoeding tot 115% van de verzekerde som.

Als u binnen 36 maanden met uw nieuwe ŠKODA schade heeft, wordt de waarde van uw ŠKODA direct voor de schade vastgesteld op de dan geldende prijs van een vergelijkbare ŠKODA (van hetzelfde type en uitvoering). Hierbij worden de afl everingskosten (indien meeverzekerd), de kosten van afgifte van het kentekenbewijs deel 1B en de verwijderingsbijdrage meegenomen. De vastgestelde waarde zal nooit meer bedragen dan 115% van de op de polis verzekerde cataloguswaarde. De schade-uitkering wordt betaald aan de erkende ŠKODA-dealer die de nieuwe ŠKODA aan u zal leveren. • Als u later dan 36 maanden na de aanschaf van uw nieuwe ŠKODA schade heeft, wordt de hierboven beschreven nieuwwaarde voor iedere volle maand na 12 maanden verminderd met 1,5% over de eerste € 10.000 en met 2% over het bedrag daarboven. De schadeuitkering wordt betaald aan de erkende ŠKODA-dealer die de nieuwe ŠKODA aan u zal leveren.

Skoda-MAN

Forumguru
Het voordeel van cataloguswaarde boven factuurbedrag is dat de eventuele kortingen die je bedongen hebt niet van belang zijn op de schadevergoeding

Canon-Eye

Forumguru
De Skoda verzekering verzekert juist het (veel lagere) cataloguswaarde bedrag, dus niet het werkelijke (hogere) bedrag van de aanschafwaarde
Maar daar zal dan ongetwijfeld ook de premie op gebaseerd zijn. Dus uiteindelijk krijg je toch wat je toekomt...
En als de bijkomende voorwaarden gunstig zijn, zou ik zeker eerst even informeren of een hogere dekking (uiteraard tegen bijbehorende premie) bij de Skoda-verzekering ook mogelijk is, want dan kun je beter vergelijken met andere verzekeraars die "vanzelf" al de aanschafwaarde als uitgangspunt nemen.

Skoda-MAN

Forumguru
De cataloguswaarde is als het goed is hoger dan wat je hebt betaald anders moet je een cursus onderhandelen volgen :deuk:

Doremi

Lid
Dan moet ik me idd opgeven voor de cursus onderhandelen.... Lukte me nog net de navigatie er bijna gratis bij te krijgen.....
Cataloguswaarde zoals op de polis vermeld€12.020,- () toen ik dat zag schrok ik...heb betaald voor de Citigo Edition met Edition plus incl 4 jr garantie, reservewiel en nav. €12.759,-
Kreeg echt niet meer eraf...

Laatst bewerkt:

Skoda-MAN

Forumguru
Het beste is toch even contact opnemen met de verzekering en vragen stellen over het verzekerde bedrag en eventueel een aanpassing.
Natuurlijk wel schriftelijk laten bevestigen.

Op uw polisblad staat vermeld welke verzekeringen voor u van toepassing zijn. Heeft u na het lezen van deze voorwaarden nog vragen, dan kunt u ons bellen op telefoonnummer 033 479 17 25 of mailen naar info@skodabank.nl.

Kogamyata

Senior Member
Dan moet ik me idd opgeven voor de cursus onderhandelen.... Lukte me nog net de navigatie er bijna gratis bij te krijgen.....
Cataloguswaarde zoals op de polis vermeld€12.020,- () toen ik dat zag schrok ik...heb betaald voor de Citigo Edition met Edition plus incl 4 jr garantie, reservewiel en nav. €12.759,-
Kreeg echt niet meer eraf...

Volgens mij kun je die garantiebijkoop niet mee verzekeren. Kijk verder even in je polis of er mogelijk accessoires zijn die gratis meeverzekerd zijn. Immers als dat kan, zou dat het verschil in prijs kunnen verklaren.

rhaak1991

Forumguru
Ik heb geen ervaring met FBTO maar helaas wel met de schade afhandeling van de Skoda (Volkswagen) verzekering. Ik heb afgelopen zomer schade gereden met mijn Citigo. Zoals sommige leden op de meeting hebben kunnen zien is die nog niet herstelt. Helaas. Na het insturen van het schade formulier meerdere malen telefonisch gevraagd hoe en wat nu omdat ze mij een schade hersteller moeten toewijzen. Niks vernomen (ik heb overigens zelf gekozen voor een verhoogd eigen risico om minder premie te betalen). Nog niks gehoord. Dus nu ga ik het zelf herstellen. Bumper met de föhn terug drukken, schuur uitslijpen & plamuren, bumper spuiten & poetsen, nieuwe mistlamp erin. Maar naar mijn eigen bijdrage voor de schade kunnen ze fluiten ;).

Qua premieprijs maakt het elkaar weinig.
OHRA heb ik de grootste ruzie mee gehad.
Overigen, let goed op de polisvoorwaarden & persoonlijk vind ik de 3 jaar nieuwwaarde dekking erg belangrijk.

Ik stel dit overigens als persoonlijke ervaring. Het kan goed zijn dat anderen Skoda verzekering wel erg prettig vinden.

Skoda-MAN

Forumguru
Na het insturen van het schade formulier meerdere malen telefonisch gevraagd hoe en wat nu omdat ze mij een schade hersteller moeten toewijzen.

De schadeherstellers zijn toch de Skoda dealers? Dat die vaak niet zelf de schade herstellen heb je eigenlijk geen boodschap aan.
De dealer moet het regelen en, dat is belangrijk, garantie geven op de reparatie in verband met de 12 jaar carrosserie garantie.
Heb je al contact gehad met de dealer?
Waar heb je de verzekering afgesloten? Bij de dealer? Dan is het heel eenvoudig van asjeblieft dealer zoek het maar uit!!

rhaak1991

Forumguru
@Skoda-MAN telefonisch werd mij bericht dat ze een schadehersteller zouden toewijzen. Verzekering heb ik rechtstreeks afgesloten (was voor mij makkelijker uit onderhandelen). Ach mistlamp zelf is besteld, binnenkort de boel ff voor elkaar maken en dan zie je er niets meer van.

Daarnaast vroeg ik het aan Korterink in Zwolle (is m'n auto voor een beurt geweest omdat ik geen tijd had dat bij Ab Mulder in Apeldoorn te laten doen) en die zeiden me dat ze daar geen schade afdeling hadden & dat dit dus via Skoda verzekering moet.

Skoda-MAN

Forumguru
@rhaak1991 Een kleine schade zelf herstellen kan natuurlijk gunstig zijn in verband met de no claim zeker als je voor een hoger eigen risico hebt gekozen.

Dat veel Skoda dealers zelf geen schade herstellen is duidelijk maar ze hebben vrijwel altijd een goed schadebedrijf waar ze mee samenwerken.
Het voordeel van het aanbieden van een schade bij de dealer is dat je geen eigen risico hoeft te betalen (tenzij anders overeengekomen) , de totale garantie niet in gevaar komt, je maar 1 aanspreekpunt hebt en een gratis leenauto.
In de polisvoorwaarden staat dat je moet bellen en dan een schadebedrijf krijgt toegewezen, je kan als eis stellen dat het via je eigen dealer geregeld moet worden want dat staat namelijk ook in die voorwaarden en met alle voordelen er bij.

Ik las hier laatst ook een verhaal over zelf geregeld schade herstel en daarna werkte iets elektronisch niet meer. De persoon is heen en weer gestuurd tussen schadehersteller en dealer.
Heb je de auto naar de dealer gebracht dan zeg je heel vrolijk : dealer je zorgt maar dat het goed komt.

CDK

Forumguru
hier ook met onze beide auto's verzekerd via Skoda, nog nooit iets moeten claimen, dus daar kan ik niets over zeggen.

Bovenaan Onderaan