Skoda VisionC

Klaasje

Forumguru
Ik denk dat ik maar voor deze ga :-)

SKODA_VisionC_Afbeelding.ashx

Oogje

Senior Member
Nou ja, mooi.... De grote lijn is mooi, maar de koplampen bijvoorbeeld, die vind ik afgrijselijk. Een een op een kopie van Seat, waar ze ook al lelijk zijn. De achterlichten gaan trouwens ook nooit op deze wijze uitgevoerd worden. Behalve dat er namelijk geen achteruitrijverlichting en mistlicht in zit, ontbreekt de voor Skoda zo kenmerkende C.

RefleCs

Forumguru
Ik vind met name de zijkant heeeeel erg audi. De achterkand deed mij meer denken aan BMW en de voorkant aan Seat.

jfk104

Actief lid
Toen ik de zij\achterkant lijn zag moest ik aan de Mercedes CLS denken....

Maar goed in elke nieuwe auto zitten al wel bestaande looks.

RefleCs

Forumguru
Hmm nee die zie ik niet zo direct. Ook niet na nog eens kijken. En ja tegenwoordig lijken zo veel auto's op elkaar en wordt er veel geleend. Maar Skoda had tot nog toe een redelijk eigen karakter, dat komt volgens mij met name door de achterzijde.

D_R1978

Senior Member
Zijkant deed me sterk aan de Pasaat CC denken. Mooi design, maar de lampen (zowel voor als achter) zijn wat minder, maar dit zullen neem ik aan niet snel daadwerkelijk er op deze manier uit gaan zien. Achterlichten zullen toch een C vorm moete krijgen om binnen de standaard "skoda design" stijl te passen.

Cordoba

Forumguru
Het eerste zijaanzicht doet mij behalve aan de Passat CC ook wel denken aan de grote Volvo's, en de koplampen zijn inderdaad extreem uitgevoerde Seat lampen, en zo zie ik wel meer bekende VAG-trekken.

Die achterkant, zal nooit zo worden uitgevoerd: de achterklep loopt zo eigenaardig dat ie bij een behoorlijke parkeerschade al niet meer open kan (de ondernaad van de kofferklep loopt bijna tot op de PDC-sensoren). Door de klep anders vorm te geven, krijg je én veel meer ruimte in de kofferbak, én minder problemen bij kleine aanrijdingen, of andere futiliteiten. Ook de achterlichten lijken mij, zeker als ze wat ouder en brosser worden, zeer kwetsbaar in deze opzet.

Overigens ook de kentekenplaat zal niet op de afgebeelde wijze bevestigd mogen worden: hij ligt te plat, dus ook dat betekent óf een andere plek, óf andere vormgeving.

skodaboy

Forumguru
doet me denken aan een Audi A7,prachtige wagen.
tot op heden nog maar 1x met een Audi A7 mogen/kunnen rijden..:D

Luke

Forumguru
Not my cup of tea... Inderdaad teveel A7, vind ik. Waar komen deze computertekeningen eigenlijk vandaan?

VWim

Forumguru
Ik zie er ook veel Audi A5/A7 in, maar dat is wat mij betreft geen slechte zaak.

Gave bak!

@Luke de foto's komen vanaf Skoda.nl

Pollewop

Forumguru
Ik vind hem gewoon niet mooi... Echt een samengeraapt zooitje...'T is een mengsel van Seat en Audi met een toefje Lambo... Een echt VAG soepje dus.... Dat kan beter jongens... (Hoe zeg je dat in het Tsjechisch...?)

clapton

Senior Member
Staat nu in Genève en zal met de Pinksterdagen op het door Autoweek georganiseerde autofestijn bij Lelystad te bewonderen zijn.

MennoW

Forumguru
Beste Skoda,

In 2015 ben ik aan een nieuwe auto toe.
Bij deze wil ik vast de vision C bestellen met TDI, ambition uitvoering, in pearl blackmagic.

Bovenaan Onderaan