Correct Peter.. Ik werk afwisselend in Belgie en Nederland. In Nederland ben ik met de Superb in het voordeel tov de BMW. Hoe gek het ook klinkt.. een klant sprak mij aan over een collega van mij welke in een BMW voor kwam rijden.. hoe dat zomaar kon. In Belgie zijn beide voertuigen done. De Superb maakt indruk door het voorkomen en de BMW vanwege de nieren.
BMW rijdt echt wel een klasse beter dan welke VAG dan ook. Ik heb echter ook een gezin en de ruimte in een 3 serie houdt niet over. Daarbij doe ik de kids veel plezier met een panoramadak en geen trappende voetjes in je rug is ook wel lekker. Aan de andere kant.. ik rij 80k per jaar. Hiervan een kleine 70k zakelijk, dus zit ik alleen in de auto. \
Een BMW, Audi of Skoda logo doen me niks en ik rij de auto niet voor een ander. Ik vind de BMW mooi omdat ie lekker agressief oogt. Status doet me niks.. anders zou ik waarschijnlijk een Skoda niet overwegen. Zakelijk moet ik voor de dag kunnen komen. Koreaanse en Japanse merken zijn daarom ook uitgesloten.
De DSG is oke, maar niet meer dan dat. De 8 traps van BMW is veel meer bij de les en het schakelen gaat echt heel vloeiend. Daarnaast zijn de DSG's niet vrij van storingen.
Auto's zijn echt mijn hobby, ik was de leasert ook regelmatig met de hand en baal echt als er een kras, deukje of wat dan ook aan is. Kan me echt wel avondjes vermaken met configureren..