Skoda Yeti in een nieuwe jas

clapton

Senior Member
Vind hem er niet mooier op geworden. Blijf de oorspronkelijke toch aantrekkelijker vinden.
Heb in ander topic al vermeld dat ik een Sprint Pro uitvoering heb besteld, Ambition uitvoering met extra's voordeliger geprijsd. Zing ik het, ijs en weder dienende, wel uit tot de introductie van het MQB-platform. Ja als hij over 10 tot 12 weken geleverd wordt kan ik pas echt zien of ik de juiste keuze heb gemaakt want dan zal hij wel naast de update in de showroom staan.

[DPC] EekTheMan

Nieuw lid
Nu we het toch over levertijden hebben.....op de gok dat iemand hier iets van weet...

Ik hoop de Yeti in de Ukraine te kopen. De Yeti wordt ook daar geproduceerd, maar via de SKD (Semi-Knocked-Down) productiemethode. Het zal dus wel iets langer duren voordat de nieuwe Yeti daar beschikbaar is? Of valt dat wel mee? Zijn die modellen nu al in productie zodat ze bij de introductie voldoende voorraad hebben?

Ik hoop dat de nieuwe snel in de Ukraine beschikbaar komt. Als ie daar geproduceerd wordt heb ik de stille hoop dat de prijs daardoor iets zachter is. Nadeel is misschien de sponsoring van Sochi door Skoda. Zie die Sochi editie op elk vliegveld en ook in de straat zie ik de Yeti steeds vaker verschijnen.

Neptukker

Forumguru
Als ik dat zo lees is dit nog een echte facelift, nieuw neusje en verder niet veel anders. Persoonlijk vind ik de 'oude' leuker omdat deze een meer eigen identiteit heeft.

Leon54

Actief lid
Ik vind deze "boswachter" groene kleur en uitvoering wel fraai. Ook schijnt de 4x4 over een vernieuwde Haldex koppeling te beschikken.

clapton

Senior Member
Gaaf filmpje, als je hem zo zijn pootjes ziet optrekken dan kan er niet veel beweging in de carrosserie zitten.
Mooi kleurtje ook dat Platin Grey. Vind dat ze met die outdoor uitvoering wel teruggrijpen op de Y01.
Maar buiten de mistlampen kan ik hem niet anders dan schitterend vinden.

Canon-Eye

Forumguru
Deze versie is blijkbaar de 2.0 TDI 4x4 met DSG-6.
Lijkt me een érrug lekkere combinatie - maar zal naast simply clever ook wel simply expensive worden... :cry:

RobPG

Lid
In wit ook wel fraai:
Zie de laatste tijd weer wat meer Yeti's op de weg, daarvoor nauwelijks.

Rosinfield

† In Memoriam
Autonieuws | Vernieuwde Skoda Yeti krijgt prijskaartjes
m1myd06bewoz_600.jpg

18 december 2013 | 13:54 | Tekst: Lars Krijgsman Print Mail Houd me op de hoogte
Skoda toonde op de IAA van Frankfurt in september de vernieuwde versie van z'n Yeti. Vandaag leren we wat het Tsjechische manusje-van-alles moet gaan kosten.

Wie graag een Yeti langs de stoep wil parkeren, moet minimaal 22.890 euro bij de lokale dealer achterlaten. Voor dat geld krijg je een 1.2 TSI met 105 pk onder de kap, gekoppeld aan een handbak. Wie liever lui dan moe is, kan de Yeti met dezelfde motorisering ook met DSG-7 transmissie krijgen. Deze staat vanaf 25.890 euro in de prijslijst.

Uiteraard zijn er weer de nodige uitrustingniveau's. Onderaan staat de Active, die beschikt over airco, elektrisch bedienbare ramen voor, een radio/cd-speler en centrale deurvergrendeling. Een trede hoger staat de Ambition die vanaf 25.390 euro in de prijslijst staat. Deze voegt onder andere extra luidsprekers, een regensensor, cruise control, climatronic, 16-inch lichtmetaal en leren accenten aan de uitrusting toe.

Een trede hoger staat de Elegance, die vanaf 27.790 met je mee naar huis rijdt. Voor dat geld krijg je 17-inch lichtmetaal, led-dagrijverlichting en led-achterlichten, bi-xenon lampen, navigatie en parkeersensoren aan de Ambition toegevoegd. Vanaf het Ambition-niveau is de Yeti ook als Outdoor te bestellen. Het Outdoor-pakket heeft altijd een meerprijs van 250 euro beschikt over voor- en achterbumpers en dorpels van zwart kunstof. Bij de reguliere Yeti zijn deze in carrosseriekleur gespoten.

De Outdoor is leverbaar met vierwielaandrijving, zowel met benzine- als met benzinemotoren. De Ambition 1.8 TSI 4x4 met 180 pk, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, parkeer je vanaf 33.390 euro voor de deur. De 2.0 TDI met 110 pk moet minimaal 36.450 euro kosten.

23 januari staat de nieuwe Yeti bij de Nederlandse dealers.

Falcon

Donateur
Zou er nog een kans zijn dit jaar, dat Skoda de Yeti diesel nog in de 20% bijtelling gaat krijgen? Denk even aan de 1.6 van de O3 GL.

fabtdi

Lid
Vandaag moest ik even bij de dealer zijn om een witte plaat voor mijn nieuwe Yeti sprint op te halen. Had geluk want er werden net twee hagelnieuwe yeti's met facelift afgeleverd. Uiteraard ook even van de gelegenheid gebruik gemaakt om ze in het echt te bekijken.

De yeti in city trim werd in het zwart geleverd met zilveren 16 inch new Dolomite velgen. Van de voorkant lijkt de nieuwe neus toch wel een stuk forser geworden dan bij deoude versie. Lelijk is het niet, maar ik blijf de oude neus mooier vinden. aan de zijkant zie je amper verschil met de oude versie. Overigens vielen de banden en velgen bij deze combinatie wel erg klein uit. De wielkasten zijn in verhouding tot de band en velg combinatie te groot. Dit valt bij deze auto veel sterker op dan bij mijn eigen storm blauwe Yeti. Ik zou bij een zwarte auto toch echt voor 17 of 18 inch gaan. Aan de achterkant moet je echt goed kijken om de verschillen met de bestaande auto te zien. Eigenlijk vallen alleen de "driehoekjes" naast de nummerplaat op.

De outdoor versie stond er in hetzelfde groen als het artikel hierboven. Bij deze auto komt de facelift veel beter uit. De neus lijkt nog steeds fors maar beter in proportie. Ook het contrast door de zwarte en zilveren kunststof delen staat de auto beter. Deze auto stond op 17 inch zwarte matterhorn velgen en dat staat ook een stuk beter dan de 16 inch zilveren velgen.

Een snelle blik in de (afgesloten auto's) leverde alleen een nieuw stuur op en verder lijkt de auto gelijk aan de oude versie.

De Yeti met facelift versie ziet er niet slecht uit, maar ik zou dan wel voor de outdoor versie gaan. De nieuwe neus vindt ik aan de (te) grove kant en ik mis de ronde mistlampen. Al met al heb ik er zeker geen spijt van dat ik gekozen heb voor een Yeti van voor de facelift. Blijft toch een prachtig monstertje waar ik zeker weer een hoop plezier van ga hebben.

rd-autofan

Nieuw lid
heb je geen photo van die yeti wa je gezien hebt ????

Modedit: niet de hele voorgaande post quoten. Zie het gebruik van quotes hierover bij de forummededelingen.

Laatst bewerkt door een moderator:

rd-autofan

Nieuw lid
ja wij zouwen naar en yeti gaan voor de yeti ambition outdoor 2.0tdi 4x4 140 pk

normal gezien levertermijn 3 maand max

maar we zijn nog aan zien wa kleur en zo

Import Yeti

Forumguru
Hoi, hier een paar foto's van de Yet outdoor.
Foto's zijn genomen op de Skoda Yeti dag op 18 januari.
Werd ook meteen even de nieuwe Yeti geïntroduceerd....:jaja::D

IMG_5156.jpg
IMG_5155.jpg
IMG_5150.jpg
IMG_5149.jpg

Bovenaan Onderaan