Skoda zekerheidspolis

derf

Senior Member
krijg net een brief binnen van skoda betreffende een zekerheidspolis.Heeft iemand hier ervaring mee en voegt dit werkelijk wat toe.Kost €199 voor een jaar

Import Yeti

Forumguru
Denk een kwestie van geluk hebben of niet.
Ook ik stond een half jaar geleden voor die keuze toen de garantie van mijn huidige auto afliep.
Ik vond het voor mijn auto destijds veel geld en heb het niet genomen.
Heb me daarvoor in de plaats mijn auto voorzien van een motortuning waar ik elke dag plezier aan beleef.
Tot nu toe die zekerheidspolis nog niet nodig gehad.

Laatst bewerkt:

dirkkroneman

Forumguru
Elke verzekering is een vorm van risico afdekken ;)
De vraag is of je elke periode een beetje geld opzij wil zetten om een eventueel groter risico af te dekken. En dat is een gok of je dat of wel of niet wil doen.

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Ik verwacht met de km's die jij maakt geen problemen in het 3e jaar van de auto.
Het is zoals wat @dirkkroneman aangeeft een stukje afkoop van risico.
Kun je het geld ervoor missen dan kun je het overwegen.
Bij mijn Skoda kreeg ik het er destijds voor het 3e en 4e jaar van de dealer erbij bij de aankoop van de auto.
Ik had in het 3e jaar mazzel met een hoge tonen luidspreker die defect was en dus onder garantie werd vervangen en in het 4e jaar een elektromotor van de raambediening die defect was.
Verder geen problemen gehad en de hoge tonen luidspreker had ik in eerste instantie niet eens door totdat ik een beetje aan het hobbyen was met VCDS en dit als een foutmelding naar voren kwam.
In het 3e jaar heb ik trouwens gewoon motortuning en DSG optimalisatie laten doen bij TVS

• Leuk
Waarderingen: CDK

Frank C

Forumguru
Een goede strategie, meer in algemene zin, is om je verzekeringen te minimaliseren en in plaats daarvan het geld voor de premie in een apart potje te doen. Zul je zien dat je na aantal jaren een aardig bedrag hebt en kun je daaruit evt schade etc betalen. Van een verzekerings premie gaat ongeveer 40% op aan winst en kosten, dus werkelijk schade risico is lager dan premie. Uitzonderingen daar gelaten zul je nooit alle pech tegelijkertijd hebben. Wel is er discipline vereist om bedrag opzij te zetten.

marnixSko

Nieuw lid
Als je de auto particulier hebt en hem tussen het tweede jaar en vierde jaar particulier wilt verkopen is het een goede investering. Zelf een paar keer gedaan. Je verkoopt je auto particulier met nog een flinke tijd met garantie.
Voor de koper erg gunstig dit verhoogt jouw verkoopsprijs. Bij een nieuwe auto beding je weer extra korting ivm geen inruil. Heeft mij al een paar keer veel opgeleverd.Meer gekregen dan inruil en extra korting

Frank C

Forumguru
Ben het met je eens dat je auto zelf verkopen en dan extra korting bedingen op een nieuwe veel kan opleveren.
Vraagje: hoe bepaal je of extra garantie (voor een jaar) een betere inruilprijs oplevert?

Ps bij mijn laatste aankoop was inruil bij dealer veel gunstiger.

marnixSko

Nieuw lid
Beste Frank,

Ik laat meestal bij aankoop van een nieuwe eerst een offerte maken met inruil. Als die klaar is vraag ik hoeveel korting ik krijg op de nieuwe auto als ik niets inruil. Dit laat ik ook vastleggen. Dan weet je precies wat je voor je oude auto privé moet krijgen om "winst"te maken. Verkoop je hem niet voor dat bedrag dan ruil je hem alsnog in. Voor de koper van jou auto scheelt het vaak heel veel, de dealer vraagt zo een flink bedrag meer dan wat hij jou geeft bij inruil aan een nieuwe koper, deze krijgt dan vaak maar een half jaar garantie, terwijl hij bij jou wellicht nog een jaar of langer krijgt. De koper betaald daarom ook graag de prijs die hij bij een dealer moet betalen. Als je aantrekkelijk adverteert: BV Skoda type XXX met nog 1.5 jaar originele fabrieksgarantie dan val je goed op. Je kan ook standvastig onderhandelen omdat je aangeeft dat je hem ook kan inruilen tegen een bepaald bedrag (dat communiceer ik natuurlijk altijd hoger dan werkelijk, voor de onderhandelingen)

Gunner

Forumguru
krijg net een brief binnen van skoda betreffende een zekerheidspolis.Heeft iemand hier ervaring mee en voegt dit werkelijk wat toe.Kost €199 voor een jaar
Is het niet een beetje vroeg om voor een Octavia 3 nu al een aanbod te krijgen voor extra garantie?

octaafje IV

Actief lid
Attentie: nu een tijdelijke (nog dit jaar) aanbieding voor de Skoda Zekerheidspolis: kost voor alle vermogens bij
1 jaar verlengen nu Eu. 99,-- , 2 jaar verlengen is aanzienlijk duurder. Je moet bij aanmelden ook gewoon opgeven of er sprake is van chiptuning en het daaruit resulterende vermogen. (maar geeft daardoor dus geen meerprijs in het 1e jaar verlengen) Zie www.skoda.nl .

• Leuk
Waarderingen: CDK
Blijft toch jammer dat Skoda nu officieel heeft besloten om de maximale duur van de garantieverlenging te verkorten van 4 jaar naar 2 jaar.

octaafje IV

Actief lid
Blijft toch jammer dat Skoda nu officieel heeft besloten om de maximale duur van de garantieverlenging te verkorten van 4 jaar naar 2 jaar.

Volgende keer maar eens een Seat overwegen, die hebben nu standaard tenminste 4 jaar fabrieksgarantie......
(en zo heurt het ook!)

Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
En dan te bedenken dat ze bij Kia gewoon standaard al 7 jaar garantie geven.
Durven ze bij VAG/PON niet zeker....

Joske

Forumguru
Was ook maar een geintje é Peter, (maar dat had je wel door volgens mij ;) ). Maar idd..

Toyota 5 jaar, Kia 7 jaar, Seat nu 4 jaar.. (dat is ook wel om de verkoop wat aan te zwengelen vermoed ik)

Het komt minder betrouwbaar over, daar moet ik jullie wel gelijk in geven :)

Bovenaan Onderaan