Skoda zekerheidspolis

Michel

Forumguru
Vandaag werd ik door mijn dealer gebeld over de actie, maar ik heb het niet gedaan. Want mijn auto heeft nu +/- 98.000 km gereden en de garantie geldt tot 100.000 km. Volgens mij kon je vroeger wel de zekerheidspolis afsluiten tot 150.000 of 160.000 km. Als dit het geval was, had ik het voor die € 99,00 voor het derde jaar wel gedaan.

Noord26

Forumguru
Wij hebben het bij onderhandeld toen wij de auto kochten. Kostte in feite dus niets extra. Achteraf blij dat we daarvoor onderhandeld hadden ipv dat nog hele kleine beetje extra korting. Verlend naar 4 jaar of 150.000km maximaal.

Eerder kon je nog kiezen om het te verlengen naar 160.000 of 6 jaar, maar daar lees ik nergens meer iets over?

1. Wiellager LV vervangen + opnieuw uitlijnen.
2. Verlies koelvloeistof > waterpomp defect
3. Lekkage panoramisch dak (4 a 5 werkdagen arbeid..)

auriga

Forumguru
En dan te bedenken dat ze bij Kia gewoon standaard al 7 jaar garantie geven.
Durven ze bij VAG/PON niet zeker....

Zeker niet de kleine lettertjes gelezen bij KIA...?
7 jaar òf 150.000 km
Lak/carrosserie max 5 jaar
Electronica max. 3 jaar (dat slijt toch het minst?)
Aan slijtage onderhevige onderdelen zijn uitgesloten, want "tenslotte is een auto een gebruiksvoorwerp" (vraag ik me af: wat is er dan niet aan slijtage onderhevig?)

Een beetje dieselaar zal nooit langer dan 4-5 jaar garantiedekking hebben.

In mijn ogen een lokkertje, zo in elkaar gedraaid dat ze er wettelijk nèt mee wegkomen.

Laatst bewerkt:

TL@

Forumguru
Dat zou voor mij ook maar 3 jaar garantie betekenen (soms zelfs minder), mijn vrouw zou wel van de 7 jaar kunnen genieten.

Die 7 jaar is dus vooral van tel wanneer de KIA als tweede wagen voor moeder de vrouw wordt gekocht. Dat zijn dan ook juist de wagens die langer in het bezit blijven van de eerste eigenaar.

Joske

Forumguru
Deze morgen trouwens antwoord gehad van de Belgische importeur:

Geachte heer,

Dank u voor het vertrouwen dat u in onze organisatie stelt. Wij hebben uw e-mail van gisteren 29 december 2014 goed ontvangen.

De mogelijkheid om de contractuele garantie van twee jaar te verlengen tot vier jaar heeft vroeger (tot 31 december 2013) inderdaad bestaan. Voor het ogenblik biedt onze organisatie dergelijke contracten (die binnen de twee maanden na de levering van de nieuwe wagen moesten ondertekend worden) niet meer aan.

Wij wensen u niettemin veel aangename kilometers met uw nieuwe Skoda Octavia Combi.

Hoogachtend.

peterrapid

Forumguru
Ja was zoiets denk ik maat kwam op 350€ per jaar en bij mij zou ik maar er 1 jaar van genieten daar we toch 2 jaar garantie hebben

Bovenaan Onderaan