Skodarijders lijken wel BMW rijders.

ougie

Forumguru
Zitten we vanmiddag op het werk te discussiëren over auto’s en de verschillende rijstijlen van hun bestuurders. Inmiddels is het niet meer zo dat, als je aangeeft dat je Skoda rijdt, je uitgelachen wordt. Maar respect had ik nog niet ontvangen. Maakt mijn collega, eentje die toch wel verstand van auto’s heeft en jaarlijks ook heel wat kilometertjes rijdt, de opmerking, “Skoda rijders van nu lijken steeds meer op BMW rijders, en vooral die in een Octavia rijden”. Hoe dat zo, was mijn vraag. “Ze zijn nogal opdringerig als ze achter je zitten en hebben ze je gepasseerd, zijn ze binnen no-time aan de horizon verdwenen”. Zoals ik al zei, hij is redelijk autotechnisch onderlegt een maakte de opmerking dat e.e.a. waarschijnlijk aan hun krachtige motoren en het comfort van tegenwoordig te wijten zou zijn. Persoonlijk lijkt mij deze opmerking best redelijk positief te noemen,,,,of niet soms?

VEEJAY

Forumguru
Mijn Duitse collega's aan wie ik vertel dat ik Skoda rijdt denken eerst dat ik een grapje maak en gaan lachen. Op het moment dat ik serieus blijf kijken geven ze toe dat het tegenwoordig een goede auto is. (Maar zelf willen ze er toch niet in rjiden). Maar goed de prijzen zijn ook anders in DLD.

Tallguy

Forumguru
Ow ja...dat aan de horizon verdwijnen kan ik wel beamen....vooral als je zelf in een O2 zit met een 2.0TDI :yeah:Voor je het weet rijd je al weer 160 ofzo.

JeeWee

Actief lid
Tja, je moet toch ook alles in het werk stellen om de slogan 'volg de skodarijder' werkelijkheid te laten zijn? Ik kan niet wachten tot ik me ook op de linkerbaan mag melden in mijn O2!

joergarms

Senior Member
Das toch een zeer positief beeld, en een goede manier om de files tegen te gaan.
@ Kensei, wat ga je rijden als je eenmaal in Canada zit, daar wordt Skoda niet geimporteerd geloof ik.

eikie

Nieuw lid
Wat een heerliijk gevoel is dat toch ! Op 1 of andere manier blijkt 'het volgen' van de Skoda-rijder erg moeilijk te zijn.

Wel een hoop frustratie op Neerlands wegen. Audi & VW rijders kunnen het vaak niet hebben dat de Octavia II TDI met DSG bak hun vaak te snel af is. Inmiddels staan er 203.800 tevereden kilometers op de teller. Kenteken 28-04.2005

Tallguy

Forumguru
Das toch een zeer positief beeld, en een goede manier om de files tegen te gaan.
@ Kensei, wat ga je rijden als je eenmaal in Canada zit, daar wordt Skoda niet geimporteerd geloof ik.

Doge RAM 3500 V8 HEMI lijkt me wel wat :cheer::yeah::worshippy:

BF0906showroom_06Ram3500.gif

Swiss

Actief lid
Doge RAM 3500 V8 HEMI lijkt me wel wat :cheer::yeah::worshippy:

Meen je dat écht? :s
Als ik ooit door omstandigheden naar de VS/Canada ga wonen, is het eerste wat ik me aanschaf een Ford Mustang, en dan liefst nog een GT500. Een karretje met meer vermogen dan een Porsche Carrera, maar voor nog geen 35000 Euri's. Als hij hier in België niet zo afgestraft werd door de wegenbelasting, zou er eentje direct naast de O2 komen te staan.

On topic:
Ik werk zelf ook deeltijds als fleet manager en mijn "professionele" mening wordt dus geregeld ook gevraagd. Ik raad altijd aan om eens naar een Skoda te gaan kijken, maar voor de meesten is de drempel toch nét iets te hoog. "Wat gaat de klant denken als ik in een Skoda aankom?" Dat je verstandig met budgetten kunt omspringen, tiens!

Greetz,
Swiss

ougie

Forumguru
Vanavond bij "Blik op de Weg", Skoda Octavia volgens de laser 135 km waar 100 mag,,,,,,,,, iemand van hier soms???
Volg de Skoda rijder, maar liever niet met een lasergun.
Ik moet wel zeggen dat ik het tijdens "Blik op de Weg" wel enigsinds goede reclame vind.

Hahahaha, leuke vergelijking.
Onderweg zie ik ook veel O2's rijden, en dan ook nog vaak met wegenbouwers erin, dikke jas van Heijmans aan en de kachel lekker hoog.
Als je verstand hebt van wegen weet je ook hoe je auto zich moet gedragen en die combi zal bij de O2 wel erg goed zijn, lijkt mij.

En inderdaad probeer ik dit "nieuwe" vooroordeel ook te bevestigen, zij het met mate (of alleen :D).

Eerst wordt er gelachen om je Skoda, dan ziet hij er toch wel goed uit en rijdt hij erg lekker, en dan is het ineens een BMW.
Een grappige evolutie.

Pendragon

Donateur
Ik was het niet in Blik op de Weg, maar ben al wel eens aangehouden door van die gefrustreerde mensen op een weg waar ik 100 mocht en ik 145 reed :)

Ook ik bevestig vaak dat een Octavia lekker vooruit komt :)

Wie was dat die mij laatst met een zwarte O2 op de A58 richting Tilburg bij Eindhoven voorbij vloog.

Ik reed al goed door en maakte effe plaats voor de duwende O2, weer naar links en toen zat er achter mij een auto te drammen met 150 kmh, duurde te lang en was plotseling kermis, allemaal blauw geflits, aan de kant en was idd een politie die de achtervolging in zette op de andere O2.

Vlak voor Tilburg reed de O2 achter de politie. Dit ging allemaal zo hard dat ie wel haast z'n papiertje kwijt moet zijn.

Groet WS.

Ik rij daar geregeld, met mijn zwarte O2, maar zwaailichten heb ik niet achter me aan gehad.
Of ik moet ze, zonder het te weten kwijt gereden hebben.
Maar dat lijkt me een beetje sterk.
En mijn rijbewijs heb ik ook nog, het moet dus wel iemand anders geweest zijn.

Bovenaan Onderaan