Skodarijdster ziet locomotief te laat

Mark

Banned
@Noord26: als er ook geen verkeerlichten zijn lossen ze op als ik beschreef, in deze situ is het natuurlijk zoals renew40 beschrijft.

@Mark: ik begrijp niet hoe het kan dat bij meer rijtuigen de remweg toeneemt, aangezien elk rijtuig beremd is, en ook zelf remcapaciteit heeft.

Het is de totale massa, al zijn de wagons geremd maar hoe zwaarder de totale trein is hoe langer de remweg.
Veel hangt echter ook af van welk type materiaal en de toestand van het spoor.
HLE 1354 op Noodrem!! - YouTube
Noodstop van een 1300 tegen 160 km/u, deze trein heeft ook railremmen wat de remweg ook verkort.
Als pasagier moet je je echt vasthouden bij zo'n stop, op het laatste hoor je ook nog het abs systeem dat voorkomt dat er wielen blokeren.
 

Spector

Forumguru
zat net de andere foto's te bekijken op Media TV maar die heeft wel geluk gehad...

ook hier in de Botlek zijn er nog diverse overgangen zonder lichten en/of slagbomen
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat er nog overgangen zijn zonder spoorbomen sta ik van te kijken!
@Noord26: veel meer dan je denkt, vooral in havengebieden. Dat is ook simpelweg niet allemaal af te zetten met knipperlichten of ahobs, want je hebt soms om de 100 meter wel van die raccordementssporen die aftaken naar bedrijven.

Maar over het algemeen komen mensen daar vooral beroepshalve, en dan weet je wel dat je ogen aan alle kanten moet hebben...
 

Skoody Boo

Actief lid
tja, en zo moeilijk is het toch ook weer niet. Die trein komt toch echt alleen maar waar de rails is wat het toch wel redelijk voorspelbaar maakt, je kijkt er niet direct omheen, en hij gaat op dit soort spoortjes nog langzamer dan een fiets, dus je vraagt je ook een beetje af hoe mensen het voor elkaar krijgen om hier tegenop te rijden.
 
Bovenaan Onderaan