Skoda's best dealer ín 2010

Bothje

Heel gewoon lid
VePreda Autostudio opnieuw beste dealer

Skoda-dealer VePreda Autostudio uit Spijkenisse is voor de derde keer door Pon Mobiel uitgeroepen tot Best Dealer. De prijs wordt toegekend aan de dealer die over een heel jaar onder andere het hoogst heeft gescoord met klanttevredenheid.

Om in aanmerking te komen voor de titel "best dealer" moet onder andere worden voldaan aan een bovengemiddeld hoge score in klantentevredenheid, volume en rentabiliteit. VePreda Autostudio voldeed ook in 2009 weer ruimschoots aan deze criteria en wist daardoor de felbegeerde titel Best Dealer voor de derde (!) keer in de wacht te slepen. Hans Evers, directeur van VePreda Autostudio: "Wij zijn heel blij dat het dit jaar opnieuw gelukt is de titel weer in de wacht te slepen. Vorig jaar ging hij net aan onze neus voorbij, maar nu hebben wij het met ons team toch weer geflikt."

Tevreden klanten

Klanttevredenheid is een zwaarwegend meetpunt voor het toekennen van de titel "best dealer". Door middel van een marktonderzoek dat wordt uitgevoerd in opdracht van de importeur van Skoda, wordt de tevredenheid van klanten gemeten. Hans Evers: "Opnieuw gaven onze klanten aan zeer tevreden te zijn over de service die wij bieden. Het onderzoek is gericht op de hele onderneming. Wij hebben de titel dus weer echt met het hele team verdiend." Naast klanttevredenheid is er een doel voor een aantal te verkopen nieuwe auto's en ook aan dat criterium wist VePreda Autostudio ruimschoots te voldoen. "Auto's verkopen in een groeimarkt vraagt al een enorme inspanning, maar de markt bleef zoals iedereen wel weet vorig jaar behoorlijk achter. Dat we in die moeilijke markt toch hebben weten te scoren en we boven het landelijk gemiddelde, betekent voor ons dat wij een trouwe klantenkring hebben en die wij nog steeds aan het uitbreiden zijn," zegt Hans Evers. "Met het winnen van de Best Dealer award wordt de lat steeds hoger gelegd en daarmee wordt de uitdaging voor ons steeds groter. Een reden te meer om op de ingeslagen weg door te gaan en waar mogelijk de kwaliteit nog verder te verbeteren. En dat die inzet wordt beloond met een award is voor ons hele team een kroon op ons werk. Wij hopen dat onze klanten nog lang zullen blijven meewerken aan deze onderzoeken, want daar leren wij van en wij doen écht iets met de verbeterpunten die door hen worden aangegeven. En daarmee bepalen zij mede ons hoge kwaliteitsniveau."

Bijlagen

• Afbeelding 003.jpg
    Afbeelding 003.jpg
    25,1 KB · Weergaven: 70

Hetzer

Forumguru
De ENIGE ECHTE winnaar ,het zat er weer aan te komen, het verbaast mij niets,wederom een eerste plek voor Vepreda, alvast gefeliciteerd Hans !!!!

Toch blijf ik dit soort verkiezingen raar vinden. 2010 is nog niet voor de helft voorbij en je mag je al de beste van 2010 noemen!!! Niettemin PROFICIAT! :473:

Fabia2

Nieuw lid
Absoluut. Maar in de andere klasse won Broersen Auto's uit Numansdorp. Ook dit is, gezien mijn ervaringen, een meer dan terechte uitslag!
Grappig trouwens dat deze dealers hemelsbreed misschien maar 20 km uit elkaar liggen.

Hetzer

Forumguru
Nee,, Vepreda valt binnen de VP Holding, vanaf het begin, en is ook flink groter dan Broersen,
IK geloof dat Broersen sinds een paar jaar opzich zelf staat

snel

Actief lid
volgens mij werk je bij vepreda of heb je aandelen
mijn ervaring is niet zo positief voor deze benoeming

Ik zou weleens willen weten hoe deze benoeming tot stand gekomen is.
Wij hebben nl. nooit een enquêtte ontvangen, over hoe onze ervaring(en) zijn t.o.v. Skodadealers.

Uiteindelijk hebben wij (niet voor niets) onze Skoda bij de fa. Swarttouw in Barendrecht gekocht.
Deze zou, wat ons betreft, deze benoeming veel meer verdienen.

Hetzer

Forumguru
Nee ik werk niet bij Vepreda, en zij zijn ookniet beurs genoteerd, ik ben gewoon al bijna 10 jaar klant bij hun en ben altijd goed behandeld , goede inruil gehad, goede service, de paar probleempjes ,d ie ik gehad heb met mijn auto´s zijn altijd perfect opgelost, niets meer dan hulde..

Uiteraard telt het aantal verkochte auto´s mee, met de verkiezing , maar ook de se3rvice, after sales e.d,
Dat Vepreda nu al 3 keer best dealer is begrijp ik wel....

Nou, ik begrijp er echt geen snars van.

Zoals Ruijgie ook al zegt: "Toch blijf ik dit soort verkiezingen raar vinden. 2010 is nog niet voor de helft voorbij en je mag je al de beste van 2010 noemen!!!"

En waar zijn al die enquêttes, van alle Skodarijders/Klanten?

Hetzer

Forumguru
Ben zelf ooit 1 keer benaderd voor een enquete in opdracht van Pon, een aantal jaren geleden
Voor derest krijgen de dealers ook via de importeur zgn mystery klanten, die kijken hoe het met de klant vriendelijkheid gaat, deze toets naast potentiele nieuwkoop ook , de afer sales en of het onderhoud tgoed word uitgevoerd.
Dit lijkt mij toch een goed en transperant controle middel..
De titel is enigzins verkeerd, omdat dit over de resultaten van afgelopen jaar gaan.

Constant

Erelid
Het blijven momentopnames, ik kom zelf regelmatig als terugkerende klant bij diverse winkels en natuurlijk ook de Skoda dealer, ik ben doorgaans tevreden maar de ene keer is de service uitstekend en de andere keer sta je net iets te lang te wachten op hulp.

Persoonlijk vind ik dat de kwaliteit van een dealer ook gemeten moet worden op basis van de oplossing van de ergste klachten. Overal worden fouten gemaakt, maar niet iedereen lost ze vervolgens netjes op. Dat kan een mystery guest moeilijk toetsen.

Ben zelf ooit 1 keer benaderd voor een enquete in opdracht van Pon, een aantal jaren geleden
Voor derest krijgen de dealers ook via de importeur zgn mystery klanten, die kijken hoe het met de klant vriendelijkheid gaat, deze toets naast potentiele nieuwkoop ook , de afer sales en of het onderhoud tgoed word uitgevoerd.
Dit lijkt mij toch een goed en transperant controle middel..
De titel is enigzins verkeerd, omdat dit over de resultaten van afgelopen jaar gaan.

Het zou eerlijk zijn, wanneer ALLE mensen benaderd zouden worden, die een offerte op hebben laten maken en/of een Skoda gekocht hebben, maar ook mensen die ervaring(en) hebben met de werkplaats(en).
Ik denk dat de uitslag dan weleens heel anders uit zou kunnen vallen.

Nogmaals, onze ervaring is heel anders, wij vinden dat de firma Swarttouw meer deze titel zou verdienen.
(En dan hebben wij slechts 2 dealers, w.o. Vepreda, met elkaar kunnen vergelijken.)

Hetzer, hoe weet jij van die "mistery klanten" af?
Hierdoor vraag ik me toch ook wel af of je geen connecties met Vepreda hebt (bijv. werkzaam bent binnen dat bedrijf of familie bent).

Hetzer

Forumguru
@Aventurijn, misschien is het voor u moelijk te geloven, maar ik ben gewoon een erg tevreden klant van Hans Evers en zijn team, als je daar lange tijd over de vloer komt, schept dat toch een band, ik heb geen familie of andere prive connecties, met Vepreda.
Gaarne dit van mij aan te nemen, en te stoppen met de suggestieve veronderstelling, Je kunt misschien overige forum-leden echt op het verkeerde been zetten. jij zit nog niet zo lang hier op het forum, anders zou je wel weten waar ik de kost meeverdiend, no-hard feelings, het zij je vergeven :winkie:

Heb overigens wel een neef die als verkoopadviseur bij Peugeot Nederland werkt, ook daar werken ze met mistery guests, een veel gebruik binnen deze scene

De laatste paar weken is het echt stervens druk bij Vepreda, en worden er nieuwe verkoopadviseurs en overige medewerkers aangetrokken om het te kunnen bolwerken, zoals het zich nu laat aan zien word dit jaar het succesvolste ooit, de meeste verkopen komen overigens van particuliere en ook vaste klanten, dit zegt naar mijn mening weer genoeg:koffie:

Jammer dat jij een slechte ervaring hebt opgedaan, denk dat je bij Swartouw niet verkeerd zit, al ken de dealer persoonlijk niet, maar hoor er met name van Vepreda goede verhalen over.
Ik heb naast Vepreda sowieso weinig referentie kader mbt Skoda-dealers ik heb naast hun alleen ervaring met Rijnwoud ( Rotterdam) ,Korterink ( Zwolle) en van de laar ( Rhenen ).

mvg

Fabia

† In Memoriam
Ondanks dat ik mijn fabia niet bij Vepreda gekocht kan ik alleen maar beamen wat Hetzer zegt. Ben bij Vepreda een paar keer geweest en was erg onder de indruk van ze. En nee Hetzer heeft verder geen andere connecties met Vepreda. Hij koopt alleen vaak een Skoda bij ze;).

Wat mij betreft had van Kleef 'm gewonnen (dordrecht)..

Mn nieuwe auto komt bij Broersen vandaan, maare.. daar werkt ook een Hans van Kleef.. toeval?? Iemand die het weet toevallig??

OuweHippie

Senior Member
Ik heb het hem gevraagd. Puur toeval en helemaal geen familie.

Ervaring met Broersen heb ik op het kopen van een Yeti na helemaal niet. Hans Broersen is een erg vriendelijke man en toen ik hem voor het eerst sprak was hij apetrots op zijn nominatie.

Van de week mag hij of de andere Hans mij wat dingen uitleggen die ik niet helemaal begrijp. Ik zal me een keer superdom gedragen om te zien hoe geduldig ze na de verkoop met een klant zijn. :)

Bovenaan Onderaan