Skoda's en veiligheid (ESP)

Ik rij elke dag op de n35 naar Zwolle en een paar keer per jaar gebeurt er een ongeluk met dodelijke afloop. Vooral inhaalacties dan kan esp echt je leven redden. Meestal is de tegenligger de klos niet de gene die aan het inhalen is.

Captain Hook

Forumguru
Maar zeg nou eens eerlijk:
-Zou je liever 700 euro extra uitgeven bij je nieuwe auto voor ESP (hetgeen een non-blingbling, onzichtbaar item is) of neem je voor 700 euro extra, liever die coole, vette licht metalen velgen? of dat open dakkie?

en dan niet flauw zeggen van "doe maar alle twee", nee, kiezen tussen het een of 't ander.

Voor mezelf weet ik het antwoord: ESP! :aangenaam:

corsaar

Senior Member
Kijk nog maar eens goed naar het filmpje dat de werking van ESP laat zien.
Dan is het geen moeilijke keuze meer.

hemi24

Forumguru
Als ik het filmpje met de crash van 100km/h zo bekijk, ben je dat open dakje al snel kwijt!
Heb het gelukkig nog niet nodig gehad, maar wat mij betreft mogen ze de ESP-plicht naar voren schuiven..!

sitechris

Donateur
ESP is echt primaire voorwaarde bij een auto. Eerste optie die ik aanvink. Extra veiligheid is prettig en ESP redt levens.

Ben het helemaal met je eens!
Ik heb een tijdje geleden een noodstop moeten maken met mijn huidge auto (ZX uit '96) op een sterk afbuigende afrit. De auto (nieuwe audi) voor me maakte ineens een noodstop ( ! ) maar bleef in het gareel.

Helaas regende het dus mijn voorbanden gingen direct in de slip en vloog ik er direct uit. (geen ABS en geen ESP), slechts mijn (tekortkomende) skills..

Had trouwens enkel een kapotte bumper maar ik was de controle kwijt! Dat had ook erger af kunnen lopen..

Bovenaan Onderaan