Slappe vering

LenK

Forumguru
Mijn O1 was aan de voorkant uitermate slap geveerd. Daar moest ik voorzichtig mee over de drempels om niet met de voorkant in het wegdek te gaan.
De O2 was een stuk beter maar met 5 personen aan boord ging het ook een keer mis en deze keer was het midscheeps had ik het idee.

Maar de bron van alle ellende is natuurlijk niet je auto maar al die tering drempels.

Van het weekend kwam ik door Engelen (bij Den Bosch). Daar lag de straat waar ik doorkwam helemaal vol met van die bulten waar je echt niet harder dan 10 kmh overheen kunt. Schandalige manier van geld verspillen en autopesten.
En als er dan nog onderhoud gedaan werd. Bij heel veel drempels ontstaat na de bult naar verloop van tijd een kuil en dan is het helemaal een kwelling om daar over te rijden als je geen Citroen van voor 1980 hebt met waterbed vering.

Denk nog met weemoed terug aan de zomervakantie met 3 weken lang geen enkele drempel. Waarom kan het over de grens overal zonder en moet hier alles volgplempt worden met die klere dingen?

Back on topic. Met traditionele vering is het met zware belasting altijd doorzakken geblazen tenzij je een hulpsysteem installeert zoiets als door kiwi genoemd.
Als het alleen je trekhaak is die problemen geeft dan zou ik de volgende keer een afneembare nemen om zeker te zijn van minder touché.
 

Hetzer

Forumguru
Ik weet niet welke auto met zo'n overhang inclusief trek haak met volle belading niet aanloopt als je met een flinke snelheid een hoge drempel overgaat ??
Je kunt ook altijd de auto uitrusten met een setje stugge verlagings veren, dan heb je nooit meer last van dit probleem!!
(Zo had ik mijn vorige F-1 Combi ook uitgerust met een setje Weitec verlagings veren)
 

Bijlagen

  • DSC00051.jpg
    DSC00051.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 38

purk

Senior Member
misschien ligt het probleem wel bij de drempels en niet bij de auto................................
 

hekko

Lid
Denk nog met weemoed terug aan de zomervakantie met 3 weken lang geen enkele drempel. Waarom kan het over de grens overal zonder en moet hier alles volgplempt worden met die klere dingen?
Code:
Land                    Verkeersdoden per miljoen
Griekenland             153
Portugal                125
België                  122
Italië                   97
Frankrijk                93
Duitsland                71
Verenigd Koninkrijk      56
Nederland                50
dat is dan weer de andere kant van al die klere drempels..

maar goed, ze blijven irritant natuurlijk! :722:
 
Hallo allemaal,

Ik heb net via de leasemaatschappij een Octavia op gas en met trekhaak besteld. De leasemaatschappij heeft daarbij direct (dus niet op mijn verzoek) een hulpverenpakket aan toegevoegd. Blijkbaar is de hoogte van de auto, zeker na de plaatsing van een LPG tank, niet meer voldoende. Ik heb hiervoor een O1 Combi op gas gehad met een trekhaak en ik kan mij herinneren dat ik daar ook wel een paar keer mee op de weg heb gezeten... Het zou dus het design van de auto of een iets te slappe vering kunnen zijn.
 

cvegreen

Forumguru
Code:
Land                    Verkeersdoden per miljoen
Griekenland             153
Portugal                125
België                  122
Italië                   97
Frankrijk                93
Duitsland                71
Verenigd Koninkrijk      56
Nederland                50
dat is dan weer de andere kant van al die klere drempels..

maar goed, ze blijven irritant natuurlijk! :722:

Belgie ligt er anders ook wel vol van die stomme iriterende dingen hoor.
Denk dat het eerder te zoeken valt bij de gemiddelde snelheid die gemaakt wordt hoor , hoeveel meer verkeersdoden er vallen.
Als ik dan eens zie hoe een nederlander voor tuft terwijl wij belgen flink durven door duwen , dan krijg je zo'n groot verschil in het jammerlijke dodental.Wat Nederlanders wel meer doen (mijn inziens) is bumperkleven , krijg er het schijt van ( al deed ik het vroeger constant , ik was toen nog jong en onbezonnen natuurlijk).
 

Roel

Lid
Wij hebben gewoon zoveel files, dat het bijna onmogelijk wordt om je zelf dood te rijden: oftewel op zijn Cruijf: elk nadeel heeft zijn voordeel.
 

LenK

Forumguru
Code:
Land                    Verkeersdoden per miljoen
Griekenland             153
Portugal                125
België                  122
Italië                   97
Frankrijk                93
Duitsland                71
Verenigd Koninkrijk      56
Nederland                50
dat is dan weer de andere kant van al die klere drempels..

maar goed, ze blijven irritant natuurlijk! :722:
Dat lijstje heeft ook die volgorde vanwege de mentaliteit van weggebruikers in die landen.
Vreemd vind ik dat België zo hoog staat, maar ook dat Italie niet hoger staat. Als ze ergens als zotten rijden dan is het daar.

En ik gedraag me goed in het verkeer, maar heb wel voortdurend last van die rotkrengen van drempels en andere obstakels. De goeden moeten dus weer lijden onder de kwaden :(:(:(
 

hekko

Lid
En ik gedraag me goed in het verkeer, maar heb wel voortdurend last van die rotkrengen van drempels en andere obstakels. De goeden moeten dus weer lijden onder de kwaden :(:(:(


Ach ik heb er nooit zo'n last van..de snelheid moet er ff uit inderdaad, maar ik heb toch nooit de neiging om hard door een woonwijk te gaan.

Voor ons huis ligt een echte car killer drempel, daar moet je stapvoets overheen anders zit je geheid met je karter op de keitjes. En je ziet het niet want hij lijkt laag, maar het komt vooral door de kuil die daarna komt. Vind dat eigenlijk wel mooi als er weer een gek langs komt scheuren en je hoort die klap...dat doet-ie niet nog een keer denk ik dan maar :grin:
 

LenK

Forumguru
Voor ons huis ligt een echte car killer drempel, daar moet je stapvoets overheen anders zit je geheid met je karter op de keitjes. En je ziet het niet want hij lijkt laag, maar het komt vooral door de kuil die daarna komt. Vind dat eigenlijk wel mooi als er weer een gek langs komt scheuren en je hoort die klap...dat doet-ie niet nog een keer denk ik dan maar :grin:

En daarvoor moeten die bureaustoelwarmers op het gemeentehuis dus voor worden aangeklaagd.
Een drempel in een xx-km zone moet je ook met ongeveer xx per uur overheen kunnen.
Als dat door achterstallig onderhoud dan misgaat en tot schade aan je auto leidt, gewoon laten dokken die wegeigenaar.
 

EdK

Forumguru
Vind wel dat er erg overheen gekeken wordt waarom die heuvel er in de woonwijken liggen !!

Komt dit doordat je geen kleine kinderen hebt ?

Of is het simpelweg eigenbelang ??

Uiteraard vervloek ik die dingen ook wel eens als ik net gebak gehaald heb en door zo'n heuvel van de gebakjes weer een taart maak !

Maar daarintegen zie ik ze vaak zat met snelheden door woonwijken rijden dat ik de neiging heb om een baksteen door die voorruit te gooien !
zeker als ik de kinderen van 4 jaar en ouder op straat zie spelen en zo in hun spel opgaan dat ze het verkeer volledig vergeten ( zeer begrijpelijk )

Dus tja we weten allemaal dat als er zo'n drempel aankomt dat je gas moet minderen, en doe je dit niet dat je spoiler eraf gereden kan worden !!
En tja ze worden neergelegd om de snelheid eruit te halen, dus verhalen kun je wel schudden , want je krijgt gewoon als antwoordt dat je te snel hebt gereden !!
En uitgeluld ben je dan !!!
 

Rallye

Forumguru
Vind wel dat er erg overheen gekeken wordt waarom die heuvel er in de woonwijken liggen !!

Komt dit doordat je geen kleine kinderen hebt ?

Of is het simpelweg eigenbelang ??

(...)

Dus tja we weten allemaal dat als er zo'n drempel aankomt dat je gas moet minderen, en doe je dit niet dat je spoiler eraf gereden kan worden !!
En tja ze worden neergelegd om de snelheid eruit te halen, dus verhalen kun je wel schudden , want je krijgt gewoon als antwoordt dat je te snel hebt gereden !!
En uitgeluld ben je dan !!!

Ik vond de discussie best redelijk. Ja, er wordt geklaagd over drempels, maar enkel over drempels waar je niet met de op dat moment geldende maximumsnelheid overheen kunt. Mij lijkt het redelijk dat je in een 30 km-zone een drempel kunt nemen met 30 km/h. Blijft natuurlijk wel het feit dat je soms ook langzamer moet rijden als er kinderen te verwachten zijn (woensdagmiddag??).

Volgens mij zijn er overigens eisen voor drempels en kun je klagen als een drempel te bijvoorbeeld hoog is.
 

EdK

Forumguru
Ik vond de discussie best redelijk. Ja, er wordt geklaagd over drempels, maar enkel over drempels waar je niet met de op dat moment geldende maximumsnelheid overheen kunt. Mij lijkt het redelijk dat je in een 30 km-zone een drempel kunt nemen met 30 km/h. Blijft natuurlijk wel het feit dat je soms ook langzamer moet rijden als er kinderen te verwachten zijn (woensdagmiddag??).

Volgens mij zijn er overigens eisen voor drempels en kun je klagen als een drempel te bijvoorbeeld hoog is.


Mij hoor je echt niet tegenspreken dat de discussie onredelijk is !!
Zoals je kunt lezen vervloek ik ze ook wel eens !
Maar er word vaak overheen gekeken wat de reden is van deze dingen en dat wilde ik alleen maar vermelden !

Stel je eens voor dat je kind overreden word met alle gevolgen van dien !!
Of dat jezelf een kind overrijdt !!??
In de straat waar ik woon 100 mtr max lang liggen er drie heuvels en vanaf de hoofdweg tot de voordeur heb ik er 6 op mijn pad !
Tja, ik ben het al gewend en ondanks dat ik me daar aan de snelheid hou en soms langzamer rijdt dan die 30Km, heb ik al paar keer gehad dat er een spelend kind zo voor de wagen sprong
Ik een hartverzakking en het meiske in dikke tranen van de schrik !!
Moet er niet aan denken dat je ze echt omver rijdt !

En je mag best weten dat er een petjesfiguur van TNT er een jaar of 2 terug een sport van maakte om met vier wielen los te komen van de heuvel !
Wel dit werd op bepaald moment een sport voor dat gassie en toen heb ik maar eens de Politie verwittigd, die heeft toen maar eens gepost en dat gassie een vette bon uiteindelijk kunnen geven !!
En vandaag de dag rijd hij nog wel door de buurt, maar wel als een modelburger ( als daar een definitie voor is )

Ik wilde ook echt geen personen aanvallen op hun teksten hierboven, maar ik heb geleerd dat elke maatregel 2 zijdens heeft , en dat je die beide moet beoordelen en niet alleen beoordelen vanuit je belang !

pfffff weer een veel te lange tekst !!?
 

hekko

Lid
Ik ben het erg met EdK eens in deze. Die drempels liggen voornamelijk in woonwijken om spelende kinderen te beschermen. Als je kind aanrijdt met 30 km/uur zijn de gevolgen alsnog dramatisch.

Als je vindt dat je een drempel even hard moet kunnen nemen als de plaatselijk geldende maximum snelheid dan begrijp je in mijn ogen niet goed waar die drempels voor zijn. Dan wordt er dus 50/60 gereden tussen de drempels en 30 eroverheen. Daarbij is een maximum snelheid geen RECHT dat je hebt.

Je hebt niet het recht om overal binnen die zone 30 km te rijden...het is een maximum dat je mag rijden als de situatie dat toelaat. Dus bijvoorbeeld in een haakse bocht of voor een drempel moet je gewoon afremmen. Of rij jij met 30 k/m op een stilstaande auto in de straat omdat je daar nou eenmaal 30 mag? En dan de schade verhalen op degene die aan het verhuizen was?

Eerlijk gezegd irriteert die houding van 'ik moet hier ongestoord door kunnen rijden mij ook wel en als ik schade lijdt dan verhaal ik die meteen op de overheid'...je kan ook 1 minuut eerder van huis gaan bijv en een beetje rekening houden met je omgeving.
 

LenK

Forumguru
Neveneffect van al die verkeersremmende maatregelen is dat je als autobestuurder voortdurend op je hoede moet zijn voor obstakels en dat je dus minder aandacht overhoudt voor het overige verkeer. Je zit ook al op steeds je snelheidsmeter te kijken omdat je anders in de val van Spee zou kunnen lopen door pietsie te hard.

In slechtzicht situaties (donker/regen) is al die meuk puur onveilig.
Ik zie genoeg wegversmallingen of sluizen waar het een en ander kapot gereden is. En dat is niet door te hard rijden maar door niet of te laat gezien hebben. Wel je mooie LM velgen naar de kloten.

Feit is ook dat je tegenwoordig in alle uithoeken, holen en gaten van Nederland vergast wordt op drempels. Nog even en er is geen enkele straat meer zonder. Ziekelijk gewoon.
 

hekko

Lid
sjah kweenie, ben zelf nog nooit tegen een verkeerssluis aangereden. je moet toch wel een tikkie blind zijn om een sluis niet te zien hoor.

lijkt me eerder onhandigheid, als je ziet hoeveel mensen het op een rotonde of een dubbelbaans bocht niet voor elkaar krijgen om tussen de lijntjes te blijven..manman
 

arnim

Nieuw lid
Moet je eens een lpg tank in een fabia steken dan ziet een verschil van +- 5 cm op voor tegen achter
Echt niet te doen voelden ook onveilig aan
Op gelost door een ophanging van kw te steken
Klinkt misschien niet wat jullie willen om dat dan een paar cm lager komt
Maar op dat het dan niet meer zo doorzakt heb je ook niet zo veel last van drempels
Je moet natuurlijk niet tegen 70 over de drempels
Na het inbouwen van de veren door garage geen problemen meer met de fietsendrager incl. fietsen, geen problemen meer met de vele verkeersdrempels, superligging op de snelwegen
 
Bovenaan Onderaan