Sleutel cover los

QOTSA

Actief lid
Lomp als ik ben heb ik de verkeerde kant van de sleutel unit los gehaald. Iemand een idee hoe je dit weer vast krijgt? Het is een zachte cover dus niet een hard plaatje zoals aan de andere kant dat je gewoon terug klikt. Terug erin friemelen lukt (mij) niet helaas.

Bijlagen

• IMG_5672.jpeg
    IMG_5672.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 62
Oooh ja dat heb ik ook 1x gehad met de sleutel van de Seat (pool auto werk) en dat is echt pure ellende.. je krijgt dat silicone ribbeltje er amper in.. met veel geduld en veel pielen met een heeel dun schroevendraaiertje stukje bij beetje de afdichting er terug in duwen.. volgens mij had ik hem toen voor 95% dicht en wilde er 1 frutje niet in en heb ik dat uit frustratie er gewoon afgerukt 1738536440561.gif

Berghuis

Donateur
Vreselijk! Ook een keer gehad. Met een kleine platte schroevendraaier en mega veel geduld weer redelijk goed weer op z’n plek gekregen.

Wat eventueel misschien een optie is;
Als ik bijv kunststof kuipdelen op de motorfiets moet monteren, dan zitten daar vaak van die hard kunststof pinnen aan die door een rubber moeten. En dat wil dan vaak voor geen meter. Zo stroef als t maar zijn kan. Dus: beetje silicone op de pin en dan gaan ze er stukken makkelijker in.

Dus wellicht is het een optie om dat silicone randje van de sleutel met iets in te smeren, silicone vet, of zuurvrije vaseline. Zoiets. Heel matig; en dan wil ie er misschien net wat makkelijker in dat sleufje glijden. Want als ie ook maar iets op krult dan wil ie er niet in.

Jessedew

Forumguru
Heeft er iemand al ervaring met een key protector, van onze chinese vrienden bijvoorbeeld? Passen die dingen, en / of ziet het er een beetje oke uit?

Anders houdt het wel krassen tegen, maar als het er lelijk uitziet heeft het ook geen meerwaarde.

Jessedew

Forumguru
Inmiddels binnen, niet heel fraai, maar meestal zit de sleutel toch ergens in m'n broekzak, krassen de huissleutels er anders op of nog erger, water of stof etc, dus prima bescherming in ieder geval.

Bijlagen

• 20250330_091914.jpg
    20250330_091914.jpg
    162,4 KB · Weergaven: 19
  • Leuk
Waarderingen: Frup
Bovenaan Onderaan