Sleutel upgrade voor je O3

Tuner111

Forumguru
ook maar eens een keycover besteld :)

Car-Accessories-Key-Case-Key-Bag-Key-Cover-For-Volkswagen-VW-Golf-7-mk7-Skoda-Octavia.jpg

http://nl.aliexpress.com/item/Car-A...-VW-Golf-7-mk7-Skoda-Octavia/32363023250.html

dirk27

Forumguru
Puur voor het gemak plaats ik nog eens het onderdeel nummer bij het VW magazijn: 5G0837599A
Heeft me echt geholpen! 9,90 euro bij de lokale VW dealer.

Intussen heb ik al meer dan 100.000 km met mijn auto en de sleutel ziet er toch wel versleten uit. De knopjes voor vergrendelen en ontgrendelen zien er afgeleefd uit. Het volgende vond ik op aliexpress voor minder dan 10 euro inclusief verzending, heb ik meteen besteld :D

https://www.aliexpress.com/item/Oke...r-Case-Fob-Shell-For-VW-Golf/32836397593.html

Ben benieuw naar de kwaliteit. Ik ben van plan enkel het metaal, de knopjes en het plastic klepje achteraan over te zetten. Ik heb hier een 3de sleutel die defect is, heb hem openmaakt, maar de delen zijn aan mekaar gelijmd. Gevolg is dat bij terugmonteren het niet meer goed aansluit.

-->Mijn tip dus: je originele sleutel niet uit mekaar halen, en dus enkel de 'losse' onderdelen overzetten.

39415009211_bcb30872e6_o.png

39415009441_3a48ca1b55_o.png

39415009331_c38300a2e1_o.png

39385159452_fcbf3e7f99_o.png

• Leuk
Waarderingen: CDK

dirk27

Forumguru
Vandaag de sleutel ontvangen en het ziet er echt uit als op de foto's. Het metaal voelt degelijk aan, is een soort mat aluminium. Het plastic is ook van bijna dezelfde kwaliteit als van de fabriek. Als je echt goed erop let, dan merk je dat het wat minder stevig is, ik zou zeggen 95% van de fabriekskwaliteit.

Dat betekent dat het er veel degelijker uitziet dan een afgeleefde sleutel. Voor rond de 10 euro is helemaal goed!

heusinkveldb

Forumguru
Vandaag de sleutel ontvangen en het ziet er echt uit als op de foto's. Het metaal voelt degelijk aan, is een soort mat aluminium. Het plastic is ook van bijna dezelfde kwaliteit als van de fabriek. Als je echt goed erop let, dan merk je dat het wat minder stevig is, ik zou zeggen 95% van de fabriekskwaliteit.

Dat betekent dat het er veel degelijker uitziet dan een afgeleefde sleutel. Voor rond de 10 euro is helemaal goed!

Kon je de oude printplaat en zo makkelijk overzetten?

dirk27

Forumguru
In mijn geval heb ik enkel de 2 aluminium stukjes overgezet en de keypad, voor de rest zag alles er nog vrij goed uit.
Wel heb ik gezien dat als je de sleutel volledig nieuw wilt gebruiken je het volgende moet doen:

- de oude sleutel volledig open maken met een platte schroevendraaier om de printplaat en transponder eruit te halen. dat gaat nog vrij eenvoudig en er zijn vele video's op youtube te vinden als je zoekt naar "dissamble vw golf key"
probleem is dat na het openmaken, je de oude sleutel niet fatsoenlijk terug dicht krijgt, dus is het eigenlijk kapot

de nieuwe sleutel kan je wel gemakkelijk de oude printplaat erin steken en de hele sleutel klikt mooi dicht zonder problemen

ter vervanging van je oude sleutel: prima te doen, dus
- dan moet je ook nog even bij de sleutelmaker om de sleutel zelf even te laten slijpen in de vorm van je oude sleutel, kost een tientje bij de lokale sleutelboer

Spector

Forumguru
Ik heb ook een kapje besteld bij Superskoda. Vanmorgen bij het wisselen de torx schroef van het oude kapje kapot gedraaid :banghead: dus met een tangetje het laatste stukje moeten doen. Ziet er wel erg netjes uit met het nieuwe kapje!

dirk27

Forumguru
Die torx schroefjes zijn inderdaad de zwakke schakel van het geheel: bij 3 sleutels heb ik ze al kapot gedraaid en heb ik steeds een verticale inkeping moeten zagen om het met een platte nu los te krijgen.

EdK

Forumguru
Die torx schroefjes zijn inderdaad de zwakke schakel van het geheel
Totaal geen problemen mee gehad !
Heb een setje van PB met één handvat en verschillende stiften ( torx / kruis en bled )
En torx schroefje er zonder enkel probleem uitgedraaid en het superskoda deel geplaatst en meegeleverde torxschroef erna netjes ingedraaid..

dirk27

Forumguru
Via Ali kan je nu ook die aluminium stukjes apart bestellen voor een betere prijs! 7,60 euro incl. verzending voor aluminiumstukje onderaan en aan de zijkant, of enkel het aluminium stukje onderaan 5,94 euro incl. verzending.

Heb zelf besteld voor mijn O3 facelift ontvangen en het is goede kwaliteit. Vroeger had ik OEM chromen kapje en ik vind dit mat aluminium stukje krasbestendiger en het ziet er dus chiquer uit.

https://nl.aliexpress.com/item/Coco...816.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.5dbc4c4druDfbl

24570235387_0533fdec2c.jpg

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan