slotbouten & Kwik-Fit

MadDog2K

Actief lid
Vandaag zouden m'n winterbanden weer gewisseld worden door zomerbanden door Kwik-Fit Zaandam.

De medewerker achter de balie vraagt : zitten er slotbouten op ?
Ik als complete n00b op dat gebied zeg : Vast niet, heb jullie er vorige keer niet over gehoord iig. Het zou een uurtje duren, dus ben ff een winkel ingegaan waar ik toch heen moest.

Na 10 minuten een belletje : ze kunnen de dop voor de slotbouten niet vinden. Ik zeg : da's knap raar, want jullie hebben vorige keer de winterbanden eronder gezet en verder is er niemand aan de banden geweest (auto heeft nog geen beurt gehad...moet over 1100km zegt ie :D
As. donderdag/vrijdag ga ik op vakantie om aardig wat km's te maken, en ik doe dat liever op zomerbanden omdat de winterbanden nu aardig zwalken, zeker met +15. Ze konden me helaas niet verder helpen.

Moest maar op zoek naar een Skoda-dealer (op zaterdag, ken er 1 die dat doet maar die ligt zo'n 70km rijden verderop en kwam niet uit).
Nog bij VW (Pouw) geweest, op zich erg behulpzame balie-medewerker maar ze hadden (logischer wijs) geen tijd voor dit op zaterdag en ik mocht helaas niet zelf m'n gang gaan met dopjes proberen.

Dussss.... dinsdag bij de dealer in Den Haag zien of ze er dan afgaan, en meteen een nieuw setje daar besteld... de rekening is voor Kwik-Fit (hebben ze wel toegezegd om te betalen) en als het gelukt is kan ik linea-recta door naar ze. Zou ze eigenlijk ook een rekening moeten sturen voor de tijd dat het me gekost heeft en gaat kosten (in werktijd)...

Moraal van het verhaal : ik weet nu wat een slotbout-dop is, en dat ik elke keer na een bezoekje maar eens moet checken of ie er is VOOR ik wegrij. Zal voor ieder ander waarschijnlijk al standaard routine zijn, maar ik wil me helemaal geen zorgen hoeven maken over dit soort dingen.

Gieliovd

Forumguru
Vervelend verhaal.... het is gewoon kl*te dat ze die adapter hebben kwijtgemaakt bij de vorige wissel.

Ik had zeker mijn beklag gedaan middels een berekening van kosten welke jij gemaakt hebt vanwege hun fouten.

Gezien jij wellicht een halve werkdag vrij hebt moeten nemen (100 euro) en dan nog een adapter hebt moeten kopen (40 euro) en dan nog 100 km hebt moeten rijden ook (19 euro).

Het mag duidelijk zijn dat ze je daar hiermee hebben opgezadeld. Anders hadden ze moeten zeggen: wij bestellen graag een nieuwe adapter voor u.

Als ze dat zelf hadden gedaan hadden ze hun eigen probleem opgelost (hun fout, hun product (dientst) welke door hun problemen niet uitgevoerd kan worden).

Hoop dat je eruit komt.

EdK

Forumguru
Tja wat moet ik zeggen !!
Kwikfit is mijn toko niet en zal het ook nooittttt worden !!!
Liever iets meer kwijt bij de orginele dealer en dat er opgeleid personeel aan mijn wagen zit ,dan die scholiertjes van 16 met "0" ervaring zoals bij Kwikfit !!

En door dat goedkope (??) ben je nu duurder uit !! want zie die kosten maar eens allemaal te verhalen zoals Gieliovd ons voorrekend !!

Fabia

† In Memoriam
Bij Profile tyrecenter is het een standaard vraag. De dop ligt bij mij bij het reserve wiel, er is daar zelfs een uitsparing voor. Profile legt 'm na het monteren ook netjes terug op die plek.

Gieliovd

Forumguru
Kwikfit zoekt hem ook daar en legt hem ook standaard daar terug hoor!

Tot ze het niet doen door hun eigen fout.

Zo is het eigenlijk bij elke toko. Maar zoals EdK zegt zal het bij de dealer wat minder snel gebeuren (mag je vanuit gaan).

MadDog2K

Actief lid
Mja, verhaal kwijt helpt toch wel een beetje :)

Kwikfit stond op de lijst van de leasemij, en de dealer mag het helaas niet doen van ze. Zal het verhaal ook eens aan hen voorleggen.
Rekening van spullen + kosten die dealer (waarschijnlijk) berekend gaan echt linea-recta naar Kwikfit.

Normaal stoppen ze het inderdaad terug in de uitsparing bij het reservewiel-gereedschap, maar uitgerekend dit keer niet. Kan idd best zijn dat zo'n leerling snotjong (maar ja, moet het ook leren) 'm vergeten terug te stoppen is.

Realiseerde me net dat ik blij mag zijn dat ik al die tijd geen lekke band heb gekregen.
De ANWB schijnt er wel iets mee te kunnen, maar wie weet kost dat ook wel een half uur extra tijd terwijl je (theoretisch) het zelf in een x minuten kan fixen. (Ik heb overigens 2 linkerhanden wat dat betreft)

Frankie

Actief lid
Bij Profile tyrecenter is het een standaard vraag. De dop ligt bij mij bij het reserve wiel, er is daar zelfs een uitsparing voor. Profile legt 'm na het monteren ook netjes terug op die plek.

Bij jouw Profile Tyrecenter is het mss een standaard vraag, bij de mijne iig niet. Ben laatst nog voor nieuw rubber gegaan. Vroegen nix, vonden t wel.. Een dealer of garage die t flikt om t ding weg te maken moet inderdaad voor de kosten opdraaien ben ik ook van mening. Ps: wil niet weer lastig doen, maar ik vraag me af hoe Gieliovd meent te moeten weten dat een halve verloren werkdag van maddog m €100 kost !? weet je wat ie verdient ?

EdK

Forumguru
Ps: wil niet weer lastig doen, maar ik vraag me af hoe Gieliovd meent te moeten weten dat een halve verloren werkdag van maddog m €100 kost !? weet je wat ie verdient ?

Die jongen zit nog op school !! Hij zal het wel fictief bedoelen !!
Maar meer dan 102,50 euro zal het niet worden !! Of hij moet minister zijn !!

Gieliovd

Forumguru
Moge duidelijk zijn dat mijn kleine rekensommetje niet meer dan een voorbeeld is.... Maar goed als we toch zo gaan beginnen.

Toevallig zat ik gisteren op Intermediar.nl en zag dat een beetje HBO baan met wat werkervaring tussen de 15 en de 50 euro bruto per uur op zou moeten leveren.

Simpele conclusie dat 4 uur dan best wel eens gelijk zou kunnen staan aan 100 euro bruto (voor een systeembeheerder met 2 huizen, wat verder niet meetelt in de berekening).

Maar, laten we het eens zijn, waar gaat dit weer over.

Moet ik werkelijk vóór elke post een literatuurstudie uitvoeren en een stukje statistiek toepassen? Give me a break.

GEVAAR GROVE SPECULATIES IN DIT BERICHT! GEEN RECHTEN AAN TE ONTLEDEN!

Frankie

Actief lid
gimmy a break indeed (een scout graag :-),

maar wat hebben die 2 huizen van Maddog er nu weer mee te maken ?!? (Edit Frankie: Gieliovd, zie je nu in onderstaand bericht van maddog dat je mss je gissingen beter achterwege kan laten) Dat concludeer je uit de twee woonplaatsen in zijn profiel ? Als ik x bedrag verdien bij mijn baas of voor mezelf en dan een halve dag niet werk dan kost me evenveel, of ik nu 1 of 15 huizen heb !?!

Ik begrijp ook niet waar de literatuurstudie weer voor nodig is en statistiek gaat meestal ook over nauwkeurigheid en dus maar gokken omdat intermediar zegt tussen 15 en €50 is niet erg exact... mg...

Mijn bericht heeft helaas ook geen toegevoegde waarde op het onderwerp, maar please...

higgy, feel free to delete, maar dan aub die non-toevoegingen van anderen ook... (laat m aub nog heel even staan ;)

MadDog2K

Actief lid
Grin... wat een simpele post al niet teweeg kan brengen :)
Tuurlijk is het rekensommetje maar een voorbeeld, leek mij iig. logisch.

Off-topic :
Om het huizen mysterie ff op te lossen : locatie 1) is bij pa & ma, locatie 2) is bij schoonpa & -ma :) Zowel ik als mijn vriendin wonen nog thuis, en zijn aan het sparen voor een huisje.

EdK

Forumguru
Ja we gaan weer ON-TOPIC

Een rekensommetje van een mede forum lid hoeft NIET altijd per definitie als waar gezien te worden !!
MAW het kan een voorbeeld berekening zijn !!

Ja we gaan weer ON-TOPIC

LenK

Forumguru
Wat bij die fastfitters misschien ontbreekt is een goed inwerktraject voor nieuwelingen.
En misschien zien beginnende monteurs het wel als opstapje naar een monteursbaan bij een merkgarage. Hart voor de zaak is er dan niet bij.

Bij de echte bandenboer is het ook niet altijd top.

Ik ben niet zo lang geleden bij een kleine zelfstandige geweest voor wielwissel. Uitermate precies: geen gehaast, roest van de naven geborsteld, kopervet aan de bouten en de bouten met een momentsleutel vastgezet. Toppie.

En ook onlangs bij een wat grotere banden speciaal garage geweest. Daar ging het er al een stuk slordiger aan toe. Hoppa gewoon de luchtsleutel er op en klaar was Kees.

Dus ik denk hoe kleiner de betrokkenheid bij de auto, de klant, hoe nonchalanter er gewerkt wordt. Las elders op het forum bijvoorbeeld over met vette handen en vuile overall in een ivory interieur werken. Brrrrr.

Gieliovd

Forumguru
Ik word hier zóóóóóóó moe van....... Verdere reactie is het niet waard. Ben blij dat er ieder geval mensen zijn die wél het verstand hebben mij te snappen.

Edit: Frankie, ik krijg het echt een beetje met je te doen onderhand.

Anyways, ben het eens met je dat het nergens altijd goed is. Je moet het een beetje treffen, zo heeft iedereen zijn slechte en goede dagen. Dat is inherent aan het wezen "mens" haha.

Maarja, wat mag je nog verwachten van eens dienst tegenwoordig? Mijn vertrouwen in de mens is ieder geval zeer laag door vele ervaringen (slechte) in mijn korte leventje tot nog toe.

Frankie

Actief lid
Ik word hier zóóóóóóó moe van.......

you're not alone !!!

Ps: kost zo'n wielbout ding echt €40 ?? belachelijk voor een stukkie metaal. Zitten al zoveel merk/type specifieke onderdelen aan een auto welke geheid geen €40 p/s kosten. Misschien domweg omdat men weet dat mensen het ding kwijtraken !?

EdK

Forumguru
you're not alone !!!

Ps: kost zo'n wielbout ding echt €40 ?? belachelijk voor een stukkie metaal. Zitten al zoveel merk/type specifieke onderdelen aan een auto welke geheid geen €40 p/s kosten. Misschien domweg omdat men weet dat mensen het ding kwijtraken !?

5 stukkie metaal !!!

4 wieldop bouten en 1 stuks speciale dop voor deze bouten
dus complete set is dan 40 eurie

wel voor die 40 eurie ken jij ze echt niet vijlen

Desperado

Forumguru
Om maar even op het verhaal kosten terug te komen; als je rekeningen kunt presenteren aan Kwikfit dan wordt er niet moeilijk gedaan.
Ik heb door een loslopend wiel ook kosten moeten maken en die heeft de Kwikfit zonder problemen netjes betaald.
En voor de kosten die ik niet kon verklaren met een rekening kreeg ik waardebonnen.
Tip die ze hadden moeten geven en die de automat wel gef na aanschaf van mijn nieuwe lichtmetaal:na circa 400 a 500 km de wielbouten voor de zekerheid even natrekken omdat lmv meer de neiging hebben om los te laten.

Offtopic:waarom moet er zo'n heisa worden gemaakt over een gewone opmerking van Gieliovd?Weten we hier niet wat met een korreltje zout nemen is?Moet alles zo serieus gezien worden?

L-X

Lid
Ik had vanwege de gastank de reserveband er niet in, en ook het daarin te leggen gereedschap niet omdat ik daar nog een plekje voor wilde vinden. En ik had geen idee waar al dat gereedschap voor was. Bij Profile Tyrecenter kwamen ze me tijdens de 'operatie' vragen waar ik dat ding had. Oeps... thuis dus, een kilometer of 5 verderop. Gelukkig boden ze aan met hun busje mee te rijden naar huis heen en weer om dat ding op te halen. Toppie :xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan