slotbouten & Kwik-Fit

Frankie

Actief lid
5 stukkie metaal !!!

4 wieldop bouten en 1 stuks speciale dop voor deze bouten
dus complete set is dan 40 eurie

wel voor die 40 eurie ken jij ze echt niet vijlen

Uhm, nee.. vijlen kan ik sowieso al niet al te best :-) Maarre, ik bedoelde alleen het dopje. Zullen ze toch ook wel los verkopen, niet !?! Dat is juist en deel dat mensen vaker kwijt zijn. Neem aan dat de fitters niet zo stom zijn om de bouten vergeten terug te draaien !? ;) Dat zo'n dopje vergeten wordt is niet goed te praten maar enigzins begrijpelijk..

Nog een verhaaltje over fitters. Dit keer over Profile. Ik heb laatst nieuwe banden ontvangen waarbij de achterste nu voren zitten en de nieuwe banden achter. Dit om cupping tegen te gaan. Moet zeggen dat deze O2 een zegen is wat dat betreft tgo de vorige.
Nu staan daar 3 mannen als tijdens een pitstop dit voor me te regelen. Echter, ze hebben een stellage waarin ze te monteren wielen plaatsen na bandenwissel en balancering. Die stellage bestaat uit een plaat/bak(bakplaat;) met enkele verticale stalen pijpen zodat de wielen niet omvallen. Nadelig neveneffect: bolle velgen zoals de pegasus leunen met een spaak mogelijk tegen die pijpen en worden bekrast bij het onoplettend eruit nemen. Zoals bij mij dus.. Niet super ernstig, maar toch... Voor de rest niets dan lof over de service daar !!!!! Wees gewaarschuwd dus !!

Rallye

Forumguru
bolle velgen zoals de pegasus leunen met een spaak mogelijk tegen die pijpen en worden bekrast bij het onoplettend eruit nemen. Zoals bij mij dus..

Ik neem aan dat ze je velgen gerepareerd hebben? Mijn extra setje RS-velgen heeft genoeg gekost; die hoeft een ander niet te bekrassen.

Frankie

Actief lid
Er zat dus een kras op. Ik dacht die met een natte vinger te kunnen wegpoetsen (mijn velgen waren erg vuil bij de bandenwissel). Maar na een grondige wasbeurt bleek dat er toch nog een streep overbleef. Genoeg om je aan te ergeren, te weinig om te reclameren (mss heb ik alleen hier een grote mond ?! :-) Daarbij moet ik alles een beetje relativeren; bij mij eerste (lease-)auto's, allen met lichtmetaal, flipte ik helemaal als zoiets gebeurde. Nu doet het me minder. Niet omdat een lease-auto is (notabene andermans eigendom) maar ook omdat ik me teveel opwind over dat soort dingen. Niet goed voor me :-)

Daarbij heb ik deze week zelf paar dikke schrammen in mijn rechter achterwiel gereden op stoeppie :-/

redfoxert

Senior Member
@Frankie : Probeer eens wat Scratch-X van Meguiars om die streep weg te boenen. De kras/streep zal wel in de blanke lak op het lichtmetaal zitten en zou er dus gewoon uit moeten komen. Eventueel een paar keer herhalen als het na de eerste keer niet direct weg is.

MadDog2K

Actief lid
En ja hoor...

Zo gezegd zo gedaan, en vanochtend zijn keurig de oude bouten verwijderd en een nieuw setje gemonteerd.

Kosten : 22,50 Euro inclusief BTW, welke ik betaald heb.

Ik op naar Kwik-Fit met factuur, waar de balie-medewerker van afgelopen zaterdag weer was en mij vroeg of het gelukt was.
Ik kon nog niets zeggen over de rekening, of zijn (vermoedelijke) chef nam het woord over en begon licht geirriteerd
of het waar was dat ik beweerde dat zij mijn slotbout-dop hadden zoek gemaakt.
Ik zei dat dit inderdaad klopte, hele verhaal nogmaals uitgelegd dat zij de enige zijn geweest die aan de banden hebben gesleuteld,
dat ik de enige ben die de auto schoonmaakt, en geen enkel onderdeel tegen ben gekomen. Hele auto zaterdag ook overhoop gehaald uiteraard.

Toen meldde ik dat het was opgelost voor 22,50 Euro, maar daar wou hij niets van weten.
Hij vroeg de nieuwe slot-bout, en ging zoeken of hij iets vergelijkbaars vond in hun 'potje'.
Wonderwel kon dat zaterdag niet.... En logischerwijs vond hij niets, omdat de nieuwe bout natuurlijk afwijkt van de nieuw geplaatste.

Ik kon echter op mijn kop gaan staan, de rekening zou hij nooit betalen.

Daar ik donderdag op vakantie ga naar het buitenland met de auto, was het voor mij van belang dat de zomerbanden er op kwamen.
Na protest ingestemd met het plaatsen van de zomerbanden.

En een mail gestuurd met het hele verhaal naar de lease-maatschappij... kijken of zij er wat mee kunnen & of de banden ergens anders gewisseld/opgeslagen kunnen worden voor de volgende swap.

LenK

Forumguru
Zakt je broek van af. Wat een ballentent. Nooit meer komen dus.

Collega van me is 4 keer teruggeweest (Profile Tyre Center) na vervangen uitlaat.
De 4e keer stevige discussie en verwijt door het chefje: "U bent zeker met de uitlaat ergens tegenaan gereden". Ja de eerste 3 keren ook zeker. Gepruts komt alleen maar door die broekjes van 16 die er werken.

redfoxert

Senior Member
Uiteraard ... kon ook niet anders.

De zaterdag kneuzen laten het wel oplossen door de manager door de week en uiteraard geeft die niet mee.

Balen voor je maar in ieder geval kan je nu wel veilig op vakantie.

EdK

Forumguru
Heren en Damen ,laten we een ding even onder ogen zien !! De kneusjes van 16 kan en mag je het niet kwalijk nemen !!
De verantwoordelijke is de Firma , en dit alleen maar om goedkoop te zijn en dus veel klanten te kunnen trekken !!
De 16 jarige werken daar ook met machines waar ze eigenlijk ( volgens Arbo ) alleen maar naar mogen kijken !!
Dan is er nog een overheid die Theorie op de scholen belangrijker vind dan de praktijk , dus daar leren ze ook al niets meer !!
Met gevolg dat wij lopen te klagen over slechte service beurten bij Kwikfit !!

Dat is dus de reden dat ik liever iets meer betaal en dus redelijk tot goed opgeleid personeel aan mijn wagen laat sleutelen !!

MadDog2K

Actief lid
EdK: klopt, maar ik kon kiezen uit Kwik-Fit, Euromaster of Profile (van de leasemij)... waarbij Kwik-Fit beduidend het dichtste bij was/makkelijkst bereikbaar/wachten kan combineren met een winkel bijv.

Als het kon, had ik het persoonlijk bij de dealer laten doen.
Wederom heeft de Sneeuwbal garage weer goede service verleend :)

Ik lees dat het eigenlijk overal hetzelfde is.
Elke keer dat ik de banden laat wisselen zitten er op een op 2 velgen wel weer een nieuwe beschadiging op.

Het commentaar: Sorry, dat mag niet maar de VAG velgen komen naar buiten.

Het word wel "gerepareerd" maar bijwerken met een lakstift is niet iets dat er mooi uit ziet.
En inderdaad, het is een leaseauto. Was het mijn eigen auto had ik er ook een setje extra velgen bij gehad.

Fabia

† In Memoriam
Toch ongelovelijk dom van die Kwit Fit, je weet nu vrijwel zeker dat je een klant kwijt bent en dat voor €22,50. Dat is ook een van de redenen om niet naar Kwit fit te gaan. Het zijn volgens mij allemaal prutsers daar.

Desperado

Forumguru
Ik heb niet eens de moeite gedaan om naar het filiaal terug te gaan.Ik heb de klacht rechtstreeks naar Kwikfit NL gestuurd en werd gebeld door de regiomanager.Dat werkte in mijn geval prima.
Helaas voor hun kom ik ondanks de goede oplossing er niet weer terug omdat ik ook al vaker terug moets komen omdat e.e.a niet goed was gedaan.

MadDog2K

Actief lid
Ik wacht ff af wat de leasemij kan doen/doet, anders wellicht ook maar een klacht deponeren bij hoofdkantoor.

Velgen zit gelukkig geen beschadiging op. Lakstift is daar echt niet afdoende bij inderdaad, erg zonde als het gebeurd.

Frankie

Actief lid
Ik ga nu ws een domme vraag stellen (doe ik gelukkig niet vaak ;) maar al die slotbouten en verloopstukken zijn dus per auto anders ? Of, is er toch een beperkt aantal typen en die zijn random verdeeld over de modellen ?

MadDog2K

Actief lid
Volgens de VW dealer meer dan 100, heb ook van > 200 gehoord, maar ook weer een stuk of 20 a 25. Wellicht binnen de VAG-groep (af-fabriek/dealer dus) dat het een beperkt aantal is (zodat ze dit soort problemen kunnen oplossen). Op zich niet zo gek dat er veel verschillende types zijn, want anders zou het niet veel nut hebben.

Grap is ook als je er teveel aan kloot (bijv. net niet passende erin slaan), dat de groefjes afbreken en je nog verder van huis bent.

Bovenaan Onderaan