Sloten gaan zomaar op slot na dicht doen deur

Vriendinlief kreeg gisteren de schrik van haar leven. Kleine vent in maxi-cosi achterin sleutels alvast even op de voorstoel maar bij dichtdoen ging alles op slot......gelukkig was de reservesleutel niet ver weg...

Maar dit mag toch niet kunnen?

Visitor538

Senior Member
Mogelijk is hetvolgende gebeurd;
Je vriendin heeft de deuren geopend met de afstandsbediening.
Toe heeft ze een deur open gedaan om de MaxiCosi erin te zetten en per ongeluk de deuren gesloten met de afstandsbediening voor ze de sleutels op de stoel legde.
Daarna heeft ze de deur dicht gedaan nadat de kleine met MaxiCosi op zijn plaats zat.
EN DAN SLUIT OOK HET SLOT VAN DE OPENSTAANDE DEUR.

Mij is soortgelijks overkomen, maar dan bij uitladen boodschappen.
Mijn sleutel lag in de kofferbak.

FOUTJE..... van jezelf

EdK

Forumguru
Bekend verhaal en soortgelijks gehad in de wasstraat
Stond me wagen uit te zuigen en sleutel in contact zodat de radio voor een muziekje zorgde.
Tijdens zuigen blijkbaar de knop in middenconsol op sluiten gedrukt en toen ik de deur dicht gooide viel deze in slot en kwam er pas achter toen ik de volgende wilde openen.

Tsja daar ging ik op de fiets van de wasstraat richting huis in me T shirt en met de sneeuwvlokken langs me heen om
thuis de reserve sleutel op te halen.

Sindsdien gaat de sleutel altijd in de broekzak als ik dingen sta te doen rond de wagen.

CDK

Forumguru
lekker hè zo'n kessy systeem, pas had ik m'n sleutels per ongeluk in de kofferbak laten liggen, maar direct na het sluiten van de kofferbak gaat automatisch het kofferdeksel weer open :) top systeem!

Canon-Eye

Forumguru
Stond me wagen uit te zuigen en sleutel in contact zodat de radio voor een muziekje zorgde
Ik heb de sleutel standaard in de broekzak als ik niet in de auto zit.
De radio gaat wel uit als ik de sleutel uit het contact trek, maar die kan ik vervolgens ook gewoon weer aandrukken en dan blijft-ie 30 minuten spelen (voordat ik 'm eventueel opnieuw moet aandrukken).

EdK

Forumguru
Tsja dat geld hier nu ook allemaal. En daarvoor had ik ook zoiets dit overkomt mij nooit.
Maar een ieder komt aan de beurt.

Net als verkeerde brandstof tanken, een ieder zegt dat gebeurt mij nooit, maar hoe komt het dat de ANWB het er dagelijks druk mee heeft ?

Juist eens overkomt het je een keer..........

Canon-Eye

Forumguru
Klopt, je hoeft alleen maar een keertje andersom bij de pomp te staan en dan toch uit routine de meest linkse slang te pakken. Had ik jaren geleden met m'n O2.

Mijn vrouw heeft een Twingo - die laat ik dus nevernooooit de Fabia tanken!

dirkkroneman

Forumguru
Ik zal nooit de verkeerde brandstof tanken ( bij mijn eigen auto dan). Ik kijk gewoon altijd goed welke slang ik moet pakken (98).

• Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Ik zal nooit de verkeerde brandstof tanken ( bij mijn eigen auto dan). Ik kijk gewoon altijd goed welke slang ik moet pakken (98).

Tsja wereldbekende uitspraak voor de ANWB, en toch hebben ze het druk.
Ooit zelf de fout gemaakt doordat ik prive altijd benzine tank maar met zakelijke bolide diesel
En dan heb je een keer haast en sta je euro in dieseltank te gooien
En tsja dan is het opeens, wat is die diesel duur ............................shitttttttttttttttttttttttt verkeerde brandstof.
En gaat maar niet rijden want je rijd je gehele motor aan gort zij meneer van de ANWB.
Dus zuigen hem via brandstoffilter weer helemaal leeg en kun je alsnog diesel erin gooien

Voordeel voor mij was dat het de zakelijke wagen was en dat ik die dag dubbelle freebees had op kosten van de zaak

Canon-Eye

Forumguru
Ik kijk gewoon altijd goed welke slang ik moet pakken
Heb ik ook een jaar of 35, 40 gedaan, Dirk. Maar ik kwam toch een keer met m'n O2 1.9TDI andersom bij de pomp te staan doordat de voor mij gebruikelijke inrit even geblokkeerd was. Stond altijd met de tankdop bij de buitenste (eerste) slang. Deze keer was ik even afgeleid door een bekende, pakte ook de buitenste (eerste) slang maar was vanaf de andere kant gekomen. Dus 45 liter Euro95 erin gegooid, wat ik pas doorhad toen ik de slang terughing.
De pomp is anderhalf uur geblokkeerd geweest (DSG in P-stand),,,
Ik wou maar zeggen: zeg nooit nooit! :D

lovely305

Forumguru
Had een ex collega van mij ook, kind achterin in de maxi cosi,maar die had geen reservesleutel bij de hand.Na een uur lang proberen een raam in te slaan heeft ie een sleutel bij laten maken.raampje is niet makkelijk in te slaan....dus ik laat mijn sleutel nooit meer in de auto.

Kiswum

Forumguru
Vrij normaal volgens mij, het kan je dag verzieken of redden.
Als je deuren ontgrendeld, dan gaan deze vanzelf dicht na een bepaalde tijd. Tenzij !!!!!! Je de bestuurdersdeur opent. Als je alleen de bijrijdersdeur of passagiers deur opent, dan zullen de deuren vanzelf op sloot gaan. Je moet je sleutel dus eigenlijk altijd in je hand op zak houden als je je kind in de auto zet of met de boodschappen bezig bent.
Mocht je de deur per ongeluk hebben afgesloten terwijl er mensen inzitten, dan kun je deze direct weer openen met je afstandsbediening, maar vergeet dan niet 1 deur letterlijk open te houden anders valt hij weer automatisch in het slot.

P.s. je kunt de deur niet op slot doen als de deur aan de bestuurderskant nog open staat of op een kier staat. De topicstarter heeft de sleutels waarschijnlijk via de bijrijders kant op de stoel gelegd en niet via de bestuurderskant. Mogelijk zelf op slot gedaan, maar dat betwijfel ik eigenlijk.

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Er zijn eigenlijk twee mogelijkheden van hoe dit is gekomen:
- vriendin heeft niet goed genoeg opgelet, en mogelijk per ongeluk knop van de AB ingedruk bij het neerleggen van de sleutels
- er is een probleem met een microswitch, waarschijnlijk in het deurslot van de bestuurder (m/v). Dat betekent dat deurslot soms op onverwachte momenten op slot kan gaan. Advies: laat nooit de sleutel in de auto als je uitstapt, of zorg anders dat er minimaal een raam zover openstaat, dat je bij de sleutel kan komen, of een deur gewoon openhouden. (dus niet uitstappen, portiersluiten en achterportier openen, tussen sluiten bestuurdersportier en openen achterportier kan de auto op slot gaan. Verhelpen van kapotte microswitch: http://www.deurslotreparatie.nl/

Overigens nog een tip: zet in het eerste bericht van een nieuw topic om wat voor auto het gaat, of zet het in je handtekening. Ik heb nu moeten zoeken om wat voor auto het gaat (Fabia I combi uit 2003 heb ik gevonden)

Ron_2

Senior Member
Sleutel in de auto is me een keer gebeurd, niet met kind maar wel met twee honden in de volle zon.
Sindsdien heb ik onder elke auto een extra sleutel (zonder AB, maar wel gecodeerd) verborgen, want naast dat je hem in de auto kunt laten liggen kun je hem ook kwijt raken of gerold worden. Als je dan ver van huis bent heb je echt een probleem.

Canon-Eye

Forumguru
Dat niet - maar het is wel de traditionele plek waar de inbreker eerst kijkt, hè :D
(sorry - zal mijn licht absurdistische inslag wel zijn die opspeelt)

Bovenaan Onderaan