Sloten gaan zomaar op slot na dicht doen deur

Als je deuren ontgrendeld, dan gaan deze vanzelf dicht na een bepaalde tijd. Tenzij !!!!!! Je de bestuurdersdeur opent. Als je alleen de bijrijdersdeur of passagiers deur opent, dan zullen de deuren vanzelf op sloot gaan.
Het maakt niet uit welke deur je opent, al is het de achterklep. Als je 1 van die dingen hebt geopend na het van slot halen met de AB wordt de 30 seconden limiet opgeheven, doe je helemaal niets gaat alles na een +/- 30 seconden weer op slot .
Zo is het bij mijn Fabia.

Joske

Forumguru
Het maakt niet uit welke deur je opent, al is het de achterklep. Als je 1 van die dingen hebt geopend na het van slot halen met de AB wordt de 30 seconden limiet opgeheven, doe je helemaal niets gaat alles na een +/- 30 seconden weer op slot .
ja dat klopt, zo is het bij mij ook.. maar deuren die vanzelf terug vast gaan na het verlaten van de auto (ongeacht welke deur) dat lijkt me niet te kloppen hoor! het is in alle geval niet zo bij mij. Als je deuren vergrendelt met de afstandsbediening kan je de deuren niet van binnenuit openen (bij mijn O2 kan dit wel).

skodaboy

Forumguru
van m'n 01 weet ik nog dat je de 'openstaande' deur niet op slot kan doen via het 'knopje'
als je op het knopje drukte vergrendelde de deur,maar ging ook meteen weer 'los'

hoe het juist bij de 02 werkt,heb ik nog niet getest,zal morgen of zo eens een paar testjes doen...
maar ik hou veiligheidshalve de sleutel wel in m'n hand..:D

Joske

Forumguru
bij mijn O2 is het zo dat als ik vergrendel en direct binnen de 3 seconden nog eens vergrendel de auto vast is, maar de passagiers wel de deuren kunnen openen van binnenuit. Vergrendel ik maar 1 keer, dan kunnen ze de deuren niet openen van binnenuit.

Cordoba

Forumguru
Sleutel in de auto is me een keer gebeurd, niet met kind maar wel met twee honden in de volle zon.
Sindsdien heb ik onder elke auto een extra sleutel (zonder AB, maar wel gecodeerd) verborgen, want naast dat je hem in de auto kunt laten liggen kun je hem ook kwijt raken of gerold worden. Als je dan ver van huis bent heb je echt een probleem.

Coderen (inleren) van de sleutel die je ergens onder/aan de auto hebt verborgen is helemaal niet nodig. Als je bij een gewone sleutelservice, een duplicaatsleutel laat maken (gewoon een metalen, net als van een huisdeur, maar dan passend op de auto), dan kun je daar de auto mee openen, en als ie open is kun je de normale autosleutel weer pakken. (alleen als de chip van de normale autosleutel beschadigd is, heb je een echte reservesleutel nodig met chip die ook is ingeleerd, omdat je dat nodig hebt om de auto te starten).

Wild Chocolate

Senior Member

Het zou dus zo kunnen zijn dat de schakelaar van de deur die "vriendin" open had, niet goed werkt. @TS: gaat de binnenverlichting branden wanneer je alleen die deur opent? Als de auto "denkt" dat er geen deur geopend is geweest binnen 30s (of is het 1 minuut?), dan gaat de boel automagisch weer op slot.

Bovenaan Onderaan