Smartlink, DAB en hillhold

EdK

Forumguru
Het is toch eigenlijk schunnig dat een garage die niet langer Skoda dealer/servicecentrum is het beter weet dan de officiële dealers...
Nee hoor, want ze worden niet meer beperkt door de importeur / leverancier.
En kunnen bv dan opeens wel een VAGCOM kabel gebruiken.

Onlangs zelf ervaren met me bedrijfscaddy zonder CC
Officieele dealer zei dat het niet mogelijk was om een CC in te bouwen
VAG Techniek gemaild en was geen probleem voor hun en kosten all in waren 195 eurie.

Naderhand ff dealertje gepest door te zeggen wat jullie niet kunnen kan een ander blijkbaar wel.... willen jullie geen euries verdienen.
Wel de balie medewerker gaf toe dat men het wel kan maar met handen gebonden zitten aan de importeur ( PONneke)

Rallye

Forumguru
Vruggink had ook nog nooit Smartlink aangezet, maar ze hebben het wel uitgezocht voor me. Dat zou de garage van @XIL98DYQ dus ook moeten kunnen.

fireben

Forumguru
hallo ik heb het ook even aan mijn dealer gevraagd en die zegt dat zijn monteurs nog geen sleutel hebben om de smartlink te ontsleutelen maar als die er is word het wel een dure grap pffffffffffff van 239 incl de btw ik vind het dan ook echt schandalig dat iets wat op je auto zit en aan gezet moet worden dat ze dan daar zoveel geld voor vragen pffffffffffff:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad: ik hoop dat er toch ook een andere mannier is om dit te doen :bloos::bloos:

andrehj

Forumguru
Toch is dat erg gebruikelijk hoor! Hetzelfde heb je toch op je telefoon? Daar heb je ook gratis apps, die extra functionaliteit bieden als je gaat betalen. Die SW staat allang op je telefoon, maar werkt tot dan toe gewoon beperkt. Skoda doet niets anders. Niets om je druk over te maken.

Rallye

Forumguru
@fireben Ik kan mij maar zo voorstellen dat een deel van de €150,- die de code kost (de rest van de €239,- is werkloon) overgemaakt wordt naar Apple (altijd verlegen om een extra zakcentje) of Google.

De prijs voor het activeren van Smartlink is vaak genoeg besproken op het forum. Advies voor iedereen: neem het mee in je onderhandeling bij de aankoop!

Laatst bewerkt:

servies

Forumguru
@fireben Ik kan mij maar zo voorstellen dat een deel van de €150,- die de code kost (de rest van de €239,- is werkloon) overgemaakt wordt naar Apple (altijd verlegen om een extra zakcentje) of Google.
Ik denk dat het meerendeel wordt afgeroomd door PON aangezien het in het buitenland goedkoper is...

De prijs voor het activeren van Smartlink is vaak genoeg besproken op het forum. Advies voor iedereen: neem het mee in je onderhandeling bij de aankoop![/QUOTE]
Moet je het wel mee kunnen nemen. Bij nieuw aanschaf is het €150. Het hang echt af van de beperkingen die PON oplegt aan de nieuwe modellen of je het kunt aanvinken of niet...

Rallye

Forumguru
@servies Is het in het buitenland inderdaad goedkoper? Ik heb alleen Duitse prijzen gezien, zonder montage. Dat was die € 150,-

Af fabriek €150,- scheelt waarschijnlijk de montage ik kan mij voorstellen dat dan ook de activatie in de fabriek geschiedt. Je kritiek op Pon zit hem waarschijnlijk meer in de keuze Smartlink niet standaard op alle auto's te activeren waar dat mogelijk is. Dan zouden bijna alle Skoda's iets duurder worden, voor een extra waar niet iedereen op zit te wachten....

servies

Forumguru
@servies Is het in het buitenland inderdaad goedkoper? Ik heb alleen Duitse prijzen gezien, zonder montage. Dat was die € 150,-

Af fabriek €150,- scheelt waarschijnlijk de montage ik kan mij voorstellen dat dan ook de activatie in de fabriek geschiedt. Je kritiek op Pon zit hem waarschijnlijk meer in de keuze Smartlink niet standaard op alle auto's te activeren waar dat mogelijk is. Dan zouden bijna alle Skoda's iets duurder worden, voor een extra waar niet iedereen op zit te wachten....
Welke montage? Het is een software sleutel in voeren. computer aansluiten, code invoeren, op enter drukken, klaar.
Het was bij mij destijds niet eens mogelijk om Smartlink aan te vinken terwijl dit wel in bijvoorbeeld Duitsland kon, dat komt doordat PON en de andere importeurs meestal zelf de optie-pakketten samenstellen. Daarom zijn de pakketten vaak ook niet gelijk (over de landsgrenzen heen kijkend)...
Ik ben er toen helaas ten onrechte van uitgegaan dat het dan wel standaard ingeschakeld zou zijn anders had ik er explicitiet om gevraagd...

fireben

Forumguru
hmmm misschien beter in kroatie laten doen daar ga ik toch elk jaar heen :D:D misschien ook goedkoper daar

fireben

Forumguru
kreeg deze mail van de skoda

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Graag informeer ik u het volgende:

Uw ŠKODA Rapid Spaceback is standaard voorzien van een Smartlink module. Dit had mijn collega al aangegeven in de vorige e-mail, echter kunt u deze momenteel niet activeren. Deze optie zal later beschikbaar komen.

dus er is hoop haha:dankje::rockon::yeah:

Skoda Ramon 83

Forumguru
Ik heb gebeld voor mijn FABIA 3 MC van DEC 2016 voor smartlink te activeren.
230 euro kost het om dit te laten doen.
en dan ook nog eens dik 200 euro voor Skoda connect.
Dus ik wacht wel tot er een actie komt of zo want ik ga dit er echt niet voor betalen.

Bovenaan Onderaan