testrit
Vandaag om 11u was dus mijn bezoekje voor de Superb bij de verdeler.
Voor mij stond de 1.9tdi ambiente, mocca brown, borelo radio, parkeersensoren achter, cruise control en alcantara/leder interieur klaar...
Exterieur:
Prachtige wagen!! Mooier dan ik hem al op de foto's vond...
Veel mooier dan een passat omdat die vergelijking toch altijd gemaakt wordt.
De mensen die skoda niet "sjiek" genoeg vinden gaan nu toch wel 2x nadenken, straalt klasse uit.
Ook de achterkant toont niet zo saai aan, en zeker met verlichte achterlichten wordt hij zelfs mooi.
Het moccabrown vind mooi bij deze wagen, er stond ook een zwarte, en met de chrome omlijstingen kwam deze ook goed voor de dag...
Interieur:
Maar wat het meeste indruk op me had was het niveau van afwerking en de enorme ruimte binnen.
De beenruimte achter is haast "teveel" te noemen.
Ik ben zelf 1m80 en had de voorzetel ingesteld (ik lig al redelijk achterover) waarna ik vanachter ben gaan zitten, en daar kon dus nog bijna een frigobox voor mijn voeten staan!
De (electrisch) regelbare zetels voelden zeer comfortabel aan en de lendensteun regeling was ook zeer fijn instelbaar.
De koffer is ook weer voorzien van nieuwe snufjes.
Als je alleen het eerste deel, de kofferdeksel, wilt openen dan kan je dit van op een afstand met de sleutel.
Het sluiten van de koffer is ook zonder gooien of smijten, leg gewoon rustig de koffer OP zijn sluiting en de koffer wordt vanzelf verder aangetrokken zodat hij gesloten is zonder duwen bovenop de kofferdeksel.
Rijden doet hij heel baanvast ook al was de weg nat (geen onderstuur als ik hem eens snel door een bocht stuurde), ook de remmen voelen degelijk aan.
En vanbinnen is er ook niet veel lawaai merkbaar bij het rijden, enkel de pompverstuiver motor laat soms van zich horen, maar niet dat het hinderlijk is.
De 1.9tdi is natuurlijk geen bom, maar voldoende voor mij...
Kortom, ik ben verkocht...
Ik vind dat de Skoda er weer een hele stap op vooruit gegaan is.
Een 1.9 ambiente + company pack past in mijn leasebudget, de enige opmerking die ik kreeg van de baas was dat het geen break is, maar dat hoop ik na mijn verlof uitgepraat te krijgen... en dan is het bestellen eind augustus...