Zet er maar een dop of steeksleutel 17 op.
En de diameter van het draadgedeelte is dus 14mm.
Geen idee waar de 22 vandaan gehaald wordt maar als je met een sleutel 21,22 of 19 daar ergens op een besneeuwde pas staat mag ik hopen dat je hele goede thermokleding en een jerrycan gluhwein bij je hebt want ver kom je niet
Als dat blijkbaar altijd 22mm is bij M14 betekent dat dat ik lang kan zoeken naar een sleutelwijdte (weer een woord geleerd!) van 21 mm op M14 ?
Die 22 (mm) komt omdat ik bij m'n maggi trak loopvlakkettingen (nr 211) 3 verloopstukken bijgeleverd krijg, voor 17, 19 en 21 mm. En die grootste maat past dus net niet op een van de wielbouten, waardoor ik (na ook wat google-en) vermoedt dat die maat waarschijnlijk 22mm moet zijn. En blijkbaar 'hoort' bij M14 normaal gesproken een kopmaat/sleutelwijdte van 22mm, zo leerde ik hier op 't forum gisteren. Maar ik ga binnenkort inderdaad eens even definitief meten.
Bij mij past de maggi trak gewoon op de wielbout hoor. Ik heb wel de standaard 17" velg van de Elegance Business Line. Ik weet even niet meer uit mijn hoofd welke van de 3 adaptertjes ik moest gebruiken, ik dacht de kleinste. Inderdaad wel vooraf het kunstof kapje van de bout halen met het plactic klemmetje uit de kofferbak!
En mag ik u presenteren: de winnaar van de 'ongeloofelijke-eikel-van-het-jaar-award' : forum member going_fritz ! mooi hoor, die afdekdoppen! Iedereen bedankt voor het meedenken, scheelt mij een adapterset van 40 euro!
Ik had al zo'n vermoeden....
Klopt, ik heb idd een momentsleutel bij me, er zitten bij mij adapters tussen om van 5x120 naar 5x112 ga, dat moet gewoon op het juiste moment staan, anders is het vragen om problemen met mijn kleine handjes....@Corné de Kluijver heeft een momentsleutel bij zich voor de momenten dat hij met een kapotte band langs de A15 staat?