TopSport
Lid
Ik had het over de ijskoude remmen na extreme nachtelijke kou (minus 20 C), dat effect heb ik slechts twee keer meegemaakt (tijdens de laatste wintersport) in mijn leven. En toen had ik nog geen 10 km afgelegd. Verder nooit meegemaakt met de Golf III (9 jaar in bezit geweest), ook niet bij Nederlandse vrieskou.
Je verhaal over strooizout zal ik goed onthouden, ik heb weer wat geleerd :worshippy: .
Nee, ik heb twee linkerhanden en wat boekjeskennis aangevuld met verjaardagspraat, maar ik wist wel dat je remmen beter niet te warm kan laten worden (en ook niet ijskoud moet laten). En als zuinige Nederlander rem ik liever niet meer dan nodig.
Dank, ervan uitgaande dat mijn auto dat ook zal hebben (kan ik dat ergens terugvinden?), voel ik me weer een stuk veiliger op weg naar de sneeuwpret. Voor de zekerheid zal ik tijdens lange wintertochten onderweg af en toe heel licht remmen.
Die auto met het probleem van niet(goed) remmen tijdens extreme kou, was daarvan regelmatig de remvloeistof ververst??? (elke 2 jaar)
Het instructieboekje verteld heel veel over de auto, maar.....en dit doe ik uit m'n hoofd zit de door mij beschreven voorziening aleen op abs systemen i.c.m. een remassistent geregeld door het abs ( de remassistent is te herkennen aan knipperende alarmverlichting bij hard afremmen)
Ik zal nog proberen om te achterhalen welke abs systemen de remschijf reiniging voorziening hebben.