Snel doorzakkende achterkant

catch me

Forumguru
Er moet niks, maar daar kan je tegen lage kosten eens kijken wat er misschien past en stugger is, het is slechts een idee....

Antera

Donateur
Veren uitzoeken geen optie. verkeerde en te sterke veer eronder kan een gevaarlijk weg gedrag veroorzaken. Is een reden dat men dat doet en niet alleen om de auto niet te ver te laten zakken.

Ik zou een setje nieuwe veren plaatsen met nieuwe dempers. Zeker met deze kmstand zijn nieuwe dempers dan zeker wel een must. Progressieve veren kan je dan ook plaatsen als je verlagen niet erg vind. Oem veren kan je bestellen bij bv winparts

Eltjo

Forumguru
Van mijn monteur begrijp ik dat veren breken maar dat ze hun veerkracht niet verliezen door ouderdom.
Dat lijkt me onzin, naar van loop van tijd gaat de auto lager liggen en meer overhellen.
Bij mijn Passat 3B heb ik nieuwe veren (nieuwe originele op de kop getikt) laten plaatsen bij de 290-300dkm op de teller, de schokbrekers zijn totdat ik de auto verkocht meegegaan. De reed meteen veel beter, net zoals bij de Legacy met idem km stand die ik daar voor reed.
Bij mijn Passat 3BG reed ik vanaf het begin tot de 260dkm met originele veren en vond ze nog steeds goed en deze auto lag ook in bochten beter op de weg.

Bij Autodoc kan je ook eens kijken voor schokbrekers, veren en hoezen. Duur is het niet, bij mijn Superb had ik daar aan de voorkant voor €200 gewone Eibach veren en Bilstein schokbrekers.

Niels83

Forumguru
Hoi,

Ik was aan het rond kijken maar wat voor chassis heeft de Fabia greenline 1.2tdi uit 2012 nu ook alweer?
Ik voor schokbrekers dat er een standaard, een sport of een versterkt chassis zou zijn?

En ik heb geen idee van merken? Maakt het groot verschil? Wat gebruikt Skoda zelf? Welke merken zijn acceptabel?

En autodoc, ik kreeg een beetje een vaag Ali expres gevoel bij die website. Omdat het zoveel goedkoper was ging ik een beetje uit van Chinese namaak,. Of is dat onzin?

Tees

Donateur
Autodoc is prima spul (mits je de goede merken koopt), maar de website is idd voor verbetering vatbaar. Service is ook niet top of the bill, maar voor die prijzen moet je ook niet álles verwachten.

Niels83

Forumguru
Autodoc is prima spul (mits je de goede merken koopt), maar de website is idd voor verbetering vatbaar. Service is ook niet top of the bill, maar voor die prijzen moet je ook niet álles verwachten.

Als het goed is heb ik geen service nodig. Maar wat goede merken betreft tast ik in het duister. Bij winparts zie ik dempers van merken waar ik nooit van heb gehoord, maar dat zegt in mijn geval niet perse dat het goed of slecht is.

Eltjo

Forumguru
Autodoc kan je een mailtje sturen met de vraag of de door jouw uitgekozen spullen echt op je auto passen. Bij het uitkiezen op de site kan je optioneel ook je chassisnummer ingeven voor meer zekerheid.
Koop gewoon een bekend merk (Eibach, Monroe, ....). Wat je ook kiest, het is altijd beter dan jouw spul met 200dkm ervaring.
Montagekosten aan de achterkant zijn ook relatief laag.

Op de Autodoc site moet je na je keuze soms opletten niet te ver naar beneden te scrollen. Voor dat je het weet ben je soms een lijn voorbij waaronder wel dat soort onderdelen staan, maar dat het maar de vraag is of die op jouw gekozen auto passen.
Het is overigens een Duitse toko met kantoor in Berlijn. En bureaucratisch al de pest als je een akkefietje hebt.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan