Nogmaals, onze eigen ervaring met de Fabia Combi is wanneer hij eenmaal goed gewassen is in de de 2-3 weken het vuil ook veel minder snel hecht op de auto. Dat geldt dus ook voor je achterruit tijdens regenritjes.
Probeer het eens zou ik zeggen?
Om te beginnen woon ik nogal agrarisch: in een dorpje met iets meer dan 400 zielen, voor driekwart omringd door boerenland en éénkwart natuurgebied. De wegen zijn dus gemiddeld genomen wat minder schoon, om het mild uit te drukken.
Ten tweede heb ik al lang de ervaring dat die achterruit ook 1 of 2
dagen na een wasbeurt tijdens een regenrit gewoon al zo smerig wordt. Je gaat mij niet voorrekenen dat het met eenmaal in de twee à drie
weken autowassen beter wordt?
Sterker nog, zoals impliciet al aangeduid maak ik met een aanmerkelijk grotere frequentie de achterruit schoon en meestal neem ik dan meteen alle ruiten rondom plus de koplampen en achterlichten mee. Je gaat mij evenmin wijsmaken dat die ruiten schoner blijven als ik telkens meteen de hele auto zou wassen (ja, 'k zal me daar gek wezen...).
Hooguit zal ik wellicht die Rain-X tip nog eens testen die hiervoor ergens er sprake kwam, maar veel vertrouwen heb ik daar voorlopig ook niet in.