Soepkip op zoek naar Fabia combi

woutr

Forumguru
Welkom. Nette combi's zijn zeker te vinden, mits je tijd en geduld hebt. Grappig dat je het 1e type vierkant vindt terwijl ik de types erna juist van die blokkendozen vind :). Maar ik ben het met je eens, type 1 met de ronde kont vind ik ook het mooist, wij hebben er zelfs twee voor de deur ;). Een 1.4 uit '03 en een 2.0 uit '07, allebei heerlijk auto's waarbij de 1.4 tot nu toe heel betrouwbaar is gebleken, van de 2.0 gaan we het nog ervaren. Beide auto's komen met een complete onderhoudshistorie, altijd beter natuurlijk. Veel succes met de zoektocht!!

turboturbo

Forumguru
Oeh... is dat de 2.0liter '07 hierboven? (Aan de facelift achterlichten te zien wel) Die ziet er wel erg mooi uit in die kleur! :thumbsup:

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Is ook te zien aan de ronde mistlampen dat het de facelift is, bovendien is deze kleur volgens mij niet geleverd voor de pre-facelift.

Haha, kapers! Bedankt voor de welkomstwoorden. Facelift-model geniet uiteraard de voorkeur, ook ivm leeftijd. De F1 vind ik met name vierkant door de neus en komplampen.

Na een korte zoektocht zie ik toch wel wat "gebruikssporen" in interieurs. Waarom moet de shift indicator nou weer van de pook afslijten? En zijn de verwarmbare spiegelglaasjes een beetje betaalbaar om te vervangen? Ik zie loslatende spiegellagen aan de randjes, lijkt een soort roest...

turboturbo

Forumguru
Waarom moet de shift indicator nou weer van de pook afslijten? En zijn de verwarmbare spiegelglaasjes een beetje betaalbaar om te vervangen? Ik zie loslatende spiegellagen aan de randjes, lijkt een soort roest...
Dit hoeven geen deal breakers te zijn hoor... Spiegel glas is simpel te vervangen (zie how-to van @Cordoba ) en via de sloop niet al te duur gok ik.
Een nieuwe versnellingspook-knop draai je er ook zó op en kosten de wereld niet.

Alerter moet je denk ik zijn op uitgezeten / versleten stoelen en een vervuilde of versleten hemelbekleding.

Cordoba

Forumguru
Spiegelglas kost bij automaterialenzaak iets van 15 euro, overigens die randjes hadden mijn spiegelglazen ook, en na 5 jaar eigenlijk nog geen echte verandering, en dus ook geen enkel probleem bij de APK. (kan zijn dat bestuurderskant en bijrijderskant iets verschillen in prijs, omdat de maat ook verschillend is, en bestuurderskant een geslepen gedeelte (anti-dode-hoek) heeft.

Wat die pookknop betreft: op zich is de knop het probleem niet, maar kan wel een teken zijn dat de auto intensief is gebruikt (veel km's), hetzelfde geldt voor ver versleten pedalen, hoewel die ook vaak vernieuwd worden of gewisseld met auto met minder km's, om die sporen van intensief gebruik te wissen.

Bovenaan Onderaan