Software updates stuurbekrachtiging an gas pedaal

glasfluss

Donateur
Hallo allemaal,

gisteren heb ik mijn zomer banden laten monteren (normaal deed ik dat zelf, maar mijn leasemij denkt daar anders over). Het duurde duidelijk langer dan verwacht-er werd een software update voor de stuurbekrachtiging en het gas pedaal uitgevoerd. Een terugroepactie. ook al staat er niets van bij de RDW.
Het lijkt iets gebracht te hebben. Voor mijn gevoel reageert de motor beter op het gas en voel ik voor het eerst een verschil in de sturing als ik van "normaal" naar "sport" ga. Ik had ook heel soms het gevoel als of de lane assist de weg kwijt was en het stuurwiel zacht begon te trillen. Of dit verschijnsel ook weg is weet ik nog niet.
Is er iemand op dit forum, die wellicht meer over deze updates weet?
Ik rij met veel vreugde een Octavia III GL BL (1.6, 81kW) met zo ongeveer alle toeters en bellen uit de optie lijst voor de Greenline. Dus lane assist, Columbus, verkeersbord herkenning, drive mode selection en groot licht assistent.

Sven

Joske

Forumguru
Hey Sven,

dat is het eerste dat ik hier van hoor. Wat bijzonder handig geweest was.. zijn de nummers van de terugroepactie. Kan je daar eventueel nog achter geraken? :)

Frank

Forumguru
Oh? Dacht dat importeurs dat heel belangrijk vonden? Of wordt dat tegenwoordig in de centrale Skoda puut bijgehouden?

lugolux78

Donateur
Hoe oud is je Octi @glasfluss?
Bij drive mode knop-gebruik is er bij mij duidelijk verschil zowel in besturing als ook gasrespons. Ik heb trouwens nog niks gehoord van dealer... Maar ja mocht mijn Z/W bandenwissel ook niet door dealer laten doen...

glasfluss

Donateur
Mijn Octi is op kenteken gezet in oktober 2014, dus MY 2015. Voor de updates had ik het gevoel ik kon op de drive mode instellen wat ik wilde, er was niets te merken. Nu zijn wel duidelijke verschillen voelbaar.

Monteurtje

Forumguru
De actie van stuurbekrachtiging en gaspedaal (twee verschillende) zijn volgens mij alleen van toepassing op de Rapid. En de stuurbekrachting ook op de Citigo.
Als je geen serviceboekje hebt maar een Digitaal Service Plan, DSP, dan kan de garage daarin ook vermelding maken. En uitprinten en in het mapje doen.
Ik denk eerder dat de actie 97BB is uitgevoerd bij deze auto.

030

Forumguru
Tnx, is bij mij ook uitgevoerd. Meteen mijn 5x comfortknipper en CHLH 90 seconden kwijt.

Binnenkort weer even langs Mark.

Bovenaan Onderaan