Probeer kabel nr3 eens aan de massa te leggen, das het signaal van de handrem volgens bovenstaande schema!
Ik verwacht dat
@Zwapp het bij het rechte eind heeft.In wezen omzeil je hiermee de beveiliging van het apparaat om tijdens het rijden te bellen. Het apparaat denkt nu namelijk dat je stilstaat :-).
Ik had al zoiets ergens gelezen maar wou kijken of er ook andere optie waren zoals hieronder wat niet voor mij werkte.
Wat ook wel eens vermeld wordt is dat de parking break wire die uit de radio komt aangesloten kan worden op de car harnas als die daar een aansluiting voor heeft. Maar dat is niet het geval bij mij.
Met aan de massa leggen bedoelen jullie aan de carrosserie monteren toch?
"As I posted above, with the same problem, the Android Auto app running on my phone had the "Only connect to known cars" thing checked, which precludes the phone from being able to make that first connection. So you want to open the AA app in the phone and do two things: (1) make sure that the "Only connect to known cars" check box is UN-checked, and (2) click on the "Forget all cars" link.
That should reset the 'phone-side of AA.
Now try again to mate the two."
Bron:
https://forums.androidcentral.com/a...rst-impressions-thread-ask-us-anything-7.html
Bij de totale VAG-groep en nog wat merken modellen zit de geschakelde plus en de constante plus verwisseld in de ISO-plug. Bij een Sony-radio (en een stel andere merken) kun je dat oplossen door bij de gele draad en de rode draad de stekkers halverwege de radio en de ISO-connector los te trekken en de gele draad op de rode aan te sluiten en de rode op de gele, zo heb je de constante en de geschakelde 12V weer terug gewisseld.
In de aansluiting zoals je die nuhebt, is het ook zo dat het geheugen van bijv. de zenders steeds gewist wordt, door die wisseling van draden, als dat gecorrigeerd is, werkt het weer zoals het bedoeld is.
De gele op de rode en de rode op de gele heb ik al eerder geprobeerd. Toen bleef de spanning er continue opstaan en ging deze er niet af bij het uitzetten van de auto. Nu ik de rode vanaf de radio heb doorgetrokken naar de zekeringskast en de gele op de gele aangesloten heb gaat hij wel uit en zender worden niet gewist.