@DPhoenixx Het beste is inderdaad ergens aan de carrosserie, maar als ik me daarvoor in bochten moet wringen doe ik het ook wel eens met zo'n kabelverbinder. Het werkt namelijk wel in de praktijk. En soms ben ik heel pragmatisch ..................:-).
Zoals Jewepe al aangeeft: sommigen vinden het rommel, anderen gebruiken ze volop. Het ligt ook aan de kwaliteit van de kabelverbinder en de dikte van de draad waar je op aansluit. Ik heb ze zelf ook gebruikt om extra interieurlampjes aan te sluiten, zit nu al een jaar of 5 en nog geen enkele storing gehad (en storing aan interieurlampje is ook niet van levensbelang).
Ergens aan de carrosserie wordt het hem niet. Zie wel dat er een heel dun draadje aan de carrosserie zit achter de zekeringkast met een bout die ik, naar ik zie, niet los krijg en mij er ook niet aan wil wagen.
Kom ik bij de kabelverbinder en de dike van de draad. Nu kan ik de aarde draad tussen de radio en de iso/fakra converter pakken of die tussen de iso/fakra converter en de fakra maar die zijn erg dun. De aarde draad achter de fakra die dus ergens naar toe gaat (vermoedelijk de carrosserie?) is daarentegen een stuk dikker.
Zou ik de parking break wire daar aan kunnen binden?
Nog een andere vraag. Aan mijn nieuwe aerial adapter zit ook een blauwe draad zoals hieronder weergegeven.
Er loopt een blauwe draad van de autoradio naar de converter en van de converter naar de fakra. Aan de andere kan van de fakra zit geen blauwe draad. Moet ik de blauwe draad van de aerial adapter hier indrukken zodat de aerial adapter stroom via de radio krijgt als deze aangaat?
Op dit moment heb ik wel radio signaal maar het is niet al te best. Ik denk dat doordat ik de blauwe draad niet aangesloten heb deze niet naar behoren werkt.
![Aerial.JPG Aerial.JPG](https://www.skodaforum.nl/forum/data/attachments/60/60269-e537ba83f57713fdac33d532ece145b4.jpg)