Soort olie?

• Onderwerp starter Deleted member 17627
  • Startdatum

Noord26

Forumguru
Wordt ik door Noord 26 -afgebrand- omdat ik niet zeker wist welke soort olie....heeft die ZELF OOK die vraag gepost. Humor....lees;

.Gisteren even langs de dealer geweest om te informeren welke olie er nu in de auto moet. Want het boekje geeft VW 504 aan. Daar worden we niet etc.

Was dus niet zo,n domme vraag toch,???

Als daar VW504 in had gestaan had ik je idd kunnen vertellen dat het 5W30 long-life dan moet zijn, met alle plezier.

Maar gezien je suggesties dat ik je af heb afgebrand en het een domme vraag zou vinden (dat lees ik toch echt nergens terug), plus dat je jezelf niet voor hebt gesteld conform algemene omgangsregels op een forum had ik geen behoefte om je te 'helpen'. Dat doet men hier maar al te graag. Maar wel met respect naar elkaar onderling.

Je zou het ook zo kunnen bekijken dat ik zelfs nog nu nog de moeite wil nemen om je te helpen ondanks de valse betuigingen. Kom op, respectvol naar elkaar AUB! Aan jou de keuze. Even jezelf voorstellen zal ook resulteren in meer zinvolle antwoorden die je zoekt van iedereen die hier aanwezig is.

D

Deleted member 17627

5w30 VW 504.00 / 507.00 altijd goed ;) Bedankt Dhr. jonbongoofy

ps. zal mezelf binnenkort even voorstellen met foto van Nieuwe Combi

Gieliovd

Forumguru
Alvast welkom, jammer dat het zo begint. We zijn nou eenmaal enig initiatief gewend.

Desalniettemin blijft het lastig die olie coderingen.

Zuslief kwam van de week aan met 5 liter 10W40 van de Action.... Zullen we die maar terug brengen?

milanseegers

Forumguru
Ik zelf rijd al 50.000 km op olie van de action in mijn fabia 1.
Ervaar hierbij geen olie verbruik, mooie motor loop, geen sludge en carterpan mooi schoon.
Ik vervang hem om de 10.000km.

Kan hem van harte aanbevelen MITS deze voldoet aan de 504.00 specs voor de octavia 3, zal vanavond even checken..

chris01

Senior Member
action verkoopt inderdaad gewoon shell Helix. zal echt niet anders zijn dan die bij de pomp of garage.
alleen de prijs is ietsje anders. iets van €14,00 de liter verschil !!!!

jonbongoofy

Forumguru
Als ik mijn auto veel goedkoper kan krijgen bij Aldi of Lidl koop ik hem daar. Jij mag gewoon je olie kopen bij de dealer natuurlijk. Ik betaal liever minder voor hetzelfde product

Gieliovd

Forumguru
action verkoopt inderdaad gewoon shell Helix. zal echt niet anders zijn dan die bij de pomp of garage.
alleen de prijs is ietsje anders. iets van €14,00 de liter verschil !!!!
Klopt maar ze verkopen er ook pokkiewokie olie in grote vaten. Die zou ik niet snel pakken.

Inderdaad het prijsverschil voor de goede olie die ze verkopen is niet normaal.

jonbongoofy

Forumguru
Heb nu voor de Superb nog heel wat flesjes castrol maar als die op zijn schakel ik over op Motul 8100 X-clean

milanseegers

Forumguru
De olie die ik daar heb gekocht is vw502/505 en dus niet geschikt voor de octavia 3 denk ik.

Edit: ik heb het dus over het techno huismerk 5w40 vol synthetisch

Laatst bewerkt:

mikehotel

Actief lid
Als ik mijn auto veel goedkoper kan krijgen bij Aldi of Lidl koop ik hem daar. Jij mag gewoon je olie kopen bij de dealer natuurlijk. Ik betaal liever minder voor hetzelfde product
Ik laat iedere 15.000 km mijn olie (5W40) door de dealer vervangen en moet tussentijds minder dan een litertje bijvullen wat ik bij de Brezan haal. "Veel goedkoper" betekent voor mij ongeveer 1 cent per 10 km aan olie voor dat ik nu meer zou betalen voor het tussentijds bijvullen. Laat het onderhoud gewoon door de dealer doen in verband met garantie.

jonbongoofy

Forumguru
@mikehotel ik laat het onderhoud ook gewoon doen bij de dealer :jaja:
Maar als ik bij een andere leverancier dan een autodealer mijn Superb kan aanschaffen voor een stuk minder doe ik dat natuurlijk. We blijven Hollanders. Daarnaast koop ik mijn 2 litertjes olie voor onderweg gewoon bij een leverancier voor euro's minder dan hetzelfde flesje bij de dealer.

peterrapid

Forumguru
Skoda geeft Castrol Edge olie aan als hun huisleverancier dus ... ik gebruik Castrol Edge, risico's nemen door olie te kopen waar ik de herkomst niet van weet vind ik een te groot risico. Kost wat die Castrol maar als ik de motor moet laten reviseren omwille van oliesludge en bijgaande problemen gaat me veel meer kosten dan die olie. Only my 2 cents hé.

Bovenaan Onderaan