Spatlappen voor Yeti

sador

Donateur
Hallo Yeti rijders

Ik vind dat de zijkanten van mijn Yeti snel vuil worden.

Helpt het als ik voor en achter spatlappen laat monteren, of heeft dit weinig zin.

Wie kan mij dit uit eigen ervaring vertellen.

OuweHippie

Senior Member
Nog geen ervaring mee, maar ik heb ze wel besteld.

Reden, nu rij ik een Scenic en daar scheelt het behoorlijk alhoewel geen 100%.

Bothje

Heel gewoon lid
Heb geen ervaring met je speciefieke vraag naar Yeti spatlappen; is er trouwens verschil met de werking van de spatlappen op wat voor model ze zijn gemonteerd?
Maar dit terzijde.
Heb wel ervaring met spatlappen, heb ze daarom bij aflevering al onder mijn Roomster laten monteren, zowel voor als achter. Topic is op dit forum te vinden....
Ik vind het fantastisch hoe ze er voor zorgen dat de wagen veel minder snel vuil wordt aan de zij- en achterkant.
Ze kosten vrij weinig en ik hoef minder de auto te wassen (hoewel, ik hoe mijn wagen wel proper).:cheer:

ZeroNRG

Senior Member
Mijn vader heeft ze bij aflevering er ook onder laten zetten, let wel dat dit altijd zwarte spatlappen zijn. Op de lichtere modellen ziet dit er niet echt uit.

(foto's komen nog, Pa heeft nog niet de auto buiten gehad op een mooie zonnige dag, nu hebben we die ook nog niet echt gehad)

Erkens

Lid
Ik ben gisteren even langs mijn dealer gegaan en hij vroeg direct of de wagen mij beviel waarop ik direct antwoorde dat de wagen mij niet bevalt... Het was direct stil en hij keek me me aan met een blik van "dat kan je toch niet menen". Die paar seconden stilte was echt geniaal, waarop ik zei dat de Yeti te snel vies werd :tongue:

Vervolgens heb ik die spatlappen direct besteld. Dus binnenkort kan ik het verschil met en zonder vertellen :)

hsuelmann

Nieuw lid
Ik wilde voor de Yeti 1.2 elegance (aanschaf 19 febr. j.l. bij auto van Laar in Rhenen)spatlappen bestellen bij Skoda/Volvo delaer Broekhuis in Emmen.(mijn woonplaats) Daar werd te kennen gegeven dat deze alleen leverbaar waren voor de voorzijde van de auto. Ik heb hun gewezen op de katalogus en prijslijst (ook bij Broekhuis ontvangen) met naam en onderdeelnr. , toch blijft men erbij dat alleen voor de voorzijde spatlappen zijn te bestellen. Ik heb nu via Habo autobedrijf (Bosch carservice) eveneens in Emmen de spatlappen besteld en tevens een trekhaak (Brink). Zo wordt je gedwongen van Skoda-dealer naar onafhankelijk autobedrijf te gaan. Over 14 dagen weet ik of het helpt tegen het vuil, ik laat het dan weten.
----
groetjes
Henk Suelmann

Erkens

Lid
Dat is wel heel vreemd, mijn dealer (Lelystad) gaf aan dat ze deze (voor en achter) ruim op voorraad hadden bij de importeur.

corsaar

Senior Member
ZeroNRG ik kijk met belanstelling naar de foto,s uit en naar de ervaring blijft de auto echt schoner? Echt fraai vind ik ze niet, mijn beslissing hangt in dit geval af van de ervaring van anderen !!

Captain Hook

Forumguru
De stroomlijn van een Yeti is al zo beroerd, een paar van de uitstekende spatlappen zullen het verbruik bij snelwegsnelheden ook niet ten goede komen...

hsuelmann

Nieuw lid
Inderdaad vreemd dat de dealer deze boodschap gaf, echter ik heb het idee dat door de combinatie van Volvo en Skoda, de belangstelling toch een stuk meer uit gaat naar Volvo en het Skoda dealerschap er maar wat "bijhangt". Ik kan het anders ook niet verklaren. Ook bij inruil van mijn Volvo XC70 op een Yeti, kreeg ik een erg lage inruilprijs bij de plaatselijke dealer (Broekhuis,Emmen), vandaar de deal met auto-van-Laar in Rhenen, waar ik goede ervaring mee heb.
De spatlappen zullen best wel goed staan bij mijn Black pearl Yeti. Hij gaat nog stoerder lijken ben ik van overtuigd.

Foto van de spatlappen

yeti.jpg
foto van mijn Yeti met spatlappen.

corsaar

Senior Member
Polypenko: Op de foto zien de spatlappen er wel goed uit, het grote gat tussen de wiel en carosserie word wat gedicht. Wat betreft de weerstand met als gevolg hoger verbruik zal wel meevallen, de afdekking valt nog redelijk binnen de stroomlijn.
Ik denk dat ik ze toch maar laat monteren voor de aflevering.

YeMii

Senior Member
Zo net terug gekomen van de dealer, waar ze de spatlappen voor en achter hebben gemonteerd. Staat nog leuk ook en scheelt volgens de monteur een hoop vervuiling, met name aan de deur zijde. We gaan het zien.

@Captain Hook: Van windgeruis of extra lawaai niets gemerkt.

Bovenaan Onderaan