Spatlappen wel of niet ?

inir

Lid
Ik heb de 4 spatlappen besteld, 15 november worden ze gemonteerd. Tevens windgeleiders en schotjes voor in de kofferbak.

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb zelf ook spatlappen, ervan uitgaande dat de zijkanten dan wel wat minder smerig zouden worden. Moet nu, ik rijd veel op kleine "boerenweggetjes, eerlijkheidshalve constateren dat het effect me minimaal lijkt. Wanneer je het dus niet (alleen) uit cosmetisch oogpunt overweegt, zou ik er nog maar eens over nadenken. Eigenlijk is het ook beter te spreken van spatlapjes.

corsaar

Senior Member
Doe mee eens een plezier Rosenfield haal ze er af en ga dan nog eens
over die boeren weggetjes rijden. Wel even een foto maken als bewijs.
Natuurlijk word hij smerig maar er is wel degelijk verschil.

Captain Hook

Forumguru
Ik weet wel dat spatlappen in bepaalde gevallen juist nadelig kunnen zijn. :biggthumpdown:

Bij veel sneeuwval situaties (zoals in de Alpenlanden) of als je iedere dag over van die kleiweggetjes baggert, blijven juist al die brokken klei met stro in je wielkasten aan die spatlappen hangen.

Wat zijn jullie ervaringen qua windgeruis op de snelweg? Enig idee of het meer herrie maakt? Want gunstig voor de stroomlijn lijken me die uitstekende flappen nou niet bepaald...:ahum:

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat kan in theorie, dat het zonder schaamlapjes nog erger zou zijn, maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen als ik die auto bekijk.

henm

Lid
wij hebben vandaag een Fabia Hatchback besteld met spatlappen voor en achter. Vragen ons af hoe ze bevestigd worden, als we het niet mooi of handig vinden kun je ze makkelijk en onzichtbaar verwijderen?

bluskabouter

Forumguru
zijn bevestigd met de schroeven die nodig zijn om de plastic afdekkappen van de wielkassen vast te zetten.
verwijderen is peanuts, tien minuten werk.

piair1982

Forumguru
Bij album op mijn openbaar profiel staan ze. Klik op mijn naam en dan bekijk profiel.
Ik zal morgen bij daglicht wat close up foto's maken.

piair1982

Forumguru
Zoals beloofd...

Hierbij de foto's:

picture.php

Achterzijde

picture.php

Voorzijde

henm

Lid
Dank voor de foto's!
Zijn mooi bescheiden.
Die van de voorzijde lijkt niet zo mooi aan te sluiten.
Kan dat geen kwaad met het oog op viezigheid die er tussen gaat zitten/ water wat ertussen blijft staan?

NielsW

Lid
Ik heb ze inmiddels ook, zal na de sneeuwbuien van komende week aangeven of ze echt helpen. Heb nu in de sneeuw gereden zonder en straks met.

Bovenaan Onderaan