Speaker linksvóór stuk

Cordoba

Forumguru
[
UPDATE: het was slechts een los stekkertje van de speaker in de deur. Gelukkig maar :geek:

Waar het op lijkt is dat het kabeltje op een gegeven moment een in een benarde positie terecht kwam, en heeft het electrische raam er een keer flink aan getrokken bij het naar beneden zakken. Het kabeltje is wat omgelegd en stekkertje weer aangesloten!

Bedankt allemaal voor het meedenken, gelukkig was het niks ingewikkelds met een stuk cross over filter etc.

me=happy :tegek:

Ik had de mogelijkheid al genoemd:
Deurbekleding nog niet los gehad? Oorzaak kan natuurlijk ook nog liggen in een losse stekker bij de speaker zelf.

De meeste probleempjes die je tegenkomt zijn simpel, zoals een losse stekker, kapotte draad, alleen moet je er vaak wel genoeg lef voor hebben om de boel los te halen, en zelf op onderzoek te gaan. Goed dat het is opgelost, dan geniet je toch ff meer van de muziek en van je auto.

turboturbo

Forumguru
Je hebt gelijk, Cordoba. Daar heb ik wel vaker last van; als de klus dan (te) lang op zich laat wachten ga ik meer spook verhalen in m'n hoofd halen (wat er allemaal nog meer aan de hand kan zijn) ipv bij het begin te beginnen.

Ik heb het als reparatie verzoek bij de dealer vermeld vandaag; die kwam met dit goede nieuws :bloemen:
Ik had er gewoon al een keer veel eerder mee langs moeten gaan.... Het lef om het los te halen had ik wel, maar niet het juiste gereedschap of iets wat daarvoor kon doorgaan (die V 19L 193 tool)

Ik verheug me er nu al op om morgenochtend mijn auto te gaan halen :pardon:

Dax

Lid
Dat zélfde setje wat Cordoba linkte is nu bij Cartal een tientje trouwens ; en als je zeker wil weten dat die stekkertjes niet meer loskomen, wat krimpkousjes eroverheen met fohn of verstripper krimpen =] of solderen

turboturbo

Forumguru
Maar het gaat ging niet om dat setje voetjes (wat zeker een handig setje gereedschap is), maar om een speciaal soort tool die je nodig hebt om het knopjes paneel (oid) van de electrische raambediening los te wippen.

Ik weet niet of het handig is om dergelijke stekker-verbinding 'vast' te zetten. Immers mocht het draad wederom eens in een benarde positie komen en er wordt aan getrokken, dan liever dat een stekkertje los springt, dan dan ergens het kabeltje scheurt of breekt.

Nu heeft een monteur van de dealer het dus gedaan, en die heeft het draad omgeleid zodat het niet nog eens zou moeten gebeuren.

Cordoba

Forumguru
Is de tool anders dan bij de achterportieren? (ander nr.)
Bij achterportieren heb je iets van een platte schroevendraaier nodig om wat ruimte te creëren om de boel los te krijgen, maar heeft ook een officieel toolnr. Achter geen knoppen in de armsteunen van de portieren, dus echt om deel los te krijgen, zodat je bij de schroeven kan komen.

Cordoba

Forumguru
@Dax: ik zie in beide gevallen alleen een handvat en een stuk 'steel' van het gereedschap, dus zonder nummer kan ik niet zien of het een andere tool is. (in beide plaatjes zou de tool dus een platte schroevendraaier kunnen zijn)

Dax

Lid
Ja daar ziet het er wel naar uit - wellicht met een ander voetje breder or smaller.. Zal wanneer ik langs de skoda dealer kom eens naar vragen =]

turboturbo

Forumguru
Het gaatje waar dat ding in gaat, is erg klein. Je moet dus idd denk aan een hele dunne lange (flexibele?) schroevendraaier. Ik kon zelf die middag dat ik er even tijd voor had, niks op bedenken/vinden wat de tric zou doen. Dus vandaar. Het heeft me nu 4 tientjes gekost door het te laten doen; nou dat is het me wel waard voor nu....

Toch raar dat die bedrading los in die deur zit zowiezo - geen plekjes waar je het kunt vastzetten uit de weg van alle bewegende delen met tieribs ofzo?
Ik was er niet bij :pieker: Maar aan de telefoon werd me verteld dat de monteur het draadje 'anders' had kunnen leiden, zodat de kans klein was dat het nog eens zou gebeuren.

turboturbo

Forumguru
YEAH! Rave on!
....klopt het dat ik vanaf 0:40 alleen maar *kronsj* en *GGGgggggrrrrrlkkkk* hoor? :deuk:

Edit: o dat is alleen als hij dicht bij de speakers is...... :maakmegek:

Joske

Forumguru
Wat een sound! :facepalm:

Vast nog een mp3tje van rotkwaliteit gedownload ook :D (speakers genoeg alleszins)

Bovenaan Onderaan