Speaker skoda fabia 1 kapot

Cordoba

Forumguru
@theButlahh jij hebt het over een hatchback gezien de eenvoud van de achterspeakers? Bij de combi moet je nl. de zijkanten van rollo loshalen, om de speakers daarin te monteren. Bovendien gaan daar ovale speakers in, in plaats van ronde speakers. (overigens ook vrij simpel te doen)

theButlahh

Actief lid
Ja inderdaad, ik heb een hatchback, dat was ik vergeten te melden. Ik heb qua tools een kruiskop gebruikt en de benodigde torx voor de eerste paar schroefjes. 2 platte schroevendraaiers (lange, dikkere en een korte kleinere) om er overal goed bij te kunnen. Verder wip je de pinnetjes waarmee het geheel nog vastzit na alle schroeven los zijn het best voorzichtig met langzaam opbouwende kracht met je handen/vingers los. Anders forceer je de boel en gaan pinnetjes afbreken, hoe ouder de auto hoe meer risico hierop lijkt me..

theButlahh

Actief lid
ik ben toch echt razend nieuwschierig naar welk alternatief er dan gebruikt wordt.....?! :arghh:

Hoe wip je het bedieningspaneel in de armsteun dan los? :geek:

Ik zou zeggen, begin aan de bijrijders kant, die is het makkelijkst, wip de voorste pinnetjes eruit en dan kun je als je een zaklampje pakt vrij duidelijk zien waar je met wezen met je schroevendraaier. Ik zal niet liegen, mijn pinnetje aan bestuurderszijde is afgebroken, maar dat paneel zit nu weer muurvast. Maak je dus niet al te dik als dat pinnetje zou afbreken, de voorste pinnetjes klemmen samen met de druk op het deurpaneel al goed genoeg.

R.Heikamp

Forumguru
Ja inderdaad, ik heb een hatchback, dat was ik vergeten te melden. Ik heb qua tools een kruiskop gebruikt en de benodigde torx voor de eerste paar schroefjes. 2 platte schroevendraaiers (lange, dikkere en een korte kleinere) om er overal goed bij te kunnen. Verder wip je de pinnetjes waarmee het geheel nog vastzit na alle schroeven los zijn het best voorzichtig met langzaam opbouwende kracht met je handen/vingers los. Anders forceer je de boel en gaan pinnetjes afbreken, hoe ouder de auto hoe meer risico hierop lijkt me..

ik zelf gebruik de kruiskop voor in de armsteun en de torx (gaat het gemakkelijkste met een magnetische) achter het kapje van de spiegelverstelling.

@turboturbo het armsteuntje wip je op de volgende manier los pak de kleine platte schroevendraaier pak er een lap stof bij om beschadigingen te voorkomen doe die voor de punt en steek hem in de kier aan de zijkant en wip hem iets omhoog. zodra je er ruimte hebt pak je de langere en dikkere platte schroevendraaier en steek je door die opening en aan het eind tegen een plastic lipje druk die in en je kan hem zo optillen.
zo was het althans bij mijn F1S

@theButlahh jij hebt het over een hatchback gezien de eenvoud van de achterspeakers? Bij de combi moet je nl. de zijkanten van rollo loshalen, om de speakers daarin te monteren. Bovendien gaan daar ovale speakers in, in plaats van ronde speakers. (overigens ook vrij simpel te doen)

heb jij voor mij misschien het formaat van de ovale speakers ? ik ben van plan om bij mij achter in ook speakers te plaatsen namelijk;)

turboturbo

Forumguru
Oke ik snap m! Je tilt het paneeltje dus eerst een beetje van boven op, daarna probeer je ertussen te komen om die ontgrendeling los te wippen.
Als het zo ook kan prima truc! Ik dorstte het destijds niet aan om van de handleiding af te wijken. :nono:
Hulde! :bloemen:

Cordoba

Forumguru
Even een aanvulling op de 'breekkans' van kunststofdelen: hoe kouder het is, hoe brosser het wordt, en bij temperaturen van pakweg 5 graden of kouder, is breken bijna een zekerheid. Ik zou zeggen doe zulke klussen óf binnen in een relatief warme garage, óf doe het als het pakweg 15 graden of warmer is.

@DeWitski

Ik heb bij mijn Fabia I uit 2002 het raam meganisme links-voor moeten vervangen.
Toen ik bij de sloop een vervangend setje ging halen kreeg ik een compleet deurpaneel incl. orginele Skoda speaker mee.
Aangezien ik een setje Sony's in mijn deuren heb hangen is deze speaker over.

Als je geïnteresserd bent...? €10,- Omgeving Utrecht.

R.Heikamp

Forumguru
@DeWitski

Ik heb bij mijn Fabia I uit 2002 het raam meganisme links-voor moeten vervangen.
Toen ik bij de sloop een vervangend setje ging halen kreeg ik een compleet deurpaneel incl. orginele Skoda speaker mee.
Aangezien ik een setje Sony's in mijn deuren heb hangen is deze speaker over.

Als je geïnteresserd bent...? €10,- Omgeving Utrecht.

als die nog beschikbaar is ik ben bereid hem over te nemen Rechtsvoor kraakt bij mij ontzettend

Desperado

Forumguru
Lijkt mij ook niet meer dan redelijk dat DeWitski eerste keus heeft gezien het zijn probleem is EN hij aan hem wordt aangeboden.

Ronnie

Forumguru
Onderdeelnr. is plm. 2008 gewijzigd.....

6Y geeft aan dat het voor een Fabia1 is. (modelcode voor de Fabia1 in 6Y)

Cordoba

Forumguru
De C of de Q of andere eindletter van een onderdeelnummer geeft soms een modificatie aan, soms is het alleen een andere fabrikant. Normaal gesproken altijd even controleren of een andere eindletter van een onderdeelnummer uitwisselbaar is met wat je hebt.

Bovenaan Onderaan