Spiegels openklappen pas op contact ipv ontgrendelen?

Jstruijk

Senior Member
Wat je reden ook zou kunnen zijn om het niet te willen veranderen, ik zou het wel fijn vinden. Ik begrijp dat andere de standaard in-/uitklap momenten prettig vinden, echter dat geld niet voor iedereen. Zoals ik al zij, mijn auto gaat erg vaak open en dicht zonder er mee te gaan rijden. Dan vind ik het onzin dat de spiegels ook elke keer mee open en dicht klappen. In mijn situatie zou het dus fijner zijn als de spiegels pas openklappen als ik ook daadwerkelijk in de auto ga zitten en deze op contact zet of ga starten. Het voordeel daarvan weegt voor mij wel degelijk op tegen het nadeel dat ik in een verloren moment wellicht een keer vergeet de auto af te sluiten, iets wat ik mijzelf al lang geleden heb aangeleerd goed te controleren.

Dus... ik zou het graag aanpassen. Iemand VCDS tips? (evt via PM ;) )

Frank

Forumguru
Als een garage zo smal is dat ie er alleen met ingeklapte spiegels in kan, kun je mij uitleggen hoe je dan zelf in en uit de auto komt? :D

Je hebt rechts ook een spiegel. Als je rechts "tot de limiet" gaat, heb je links meer plaats om uit te stappen. Als er dan ook nog een middenbalk in de garage zit waar je langs moet....

• Leuk
Waarderingen: VWim

Frank

Forumguru
Nee :) grapjurken... In mijn garagebox zit in het midden aan de zijkant een verticale steunbalk, waardoor het nog een beetje smaller is

Antera

Donateur
mooie puntje van aandacht. Dit was mij nog niet eerder ter ore gekomen of opgevallen. Dit zal waarschijnlijk in de adaptie waarde staan. Dit is dus iets wat eigenlijk bekeken moet worden met een die dat niet doet en een die dat wel doet. Ik heb een idee waar te zoeken maar kan dit pas beamen als ik deze getest heb in VCP.

Gieliovd

Forumguru
@RoelF nu laat je me twijfelen maar inderdaad ik herinner me de optie voor het openen.

Er staan opties van bij openen, bij contact... Maar als ik eraan denk controleer ik het nog.

Rick

Senior Member
Dit kun je niet instellen in je navigatie. Ergens medio 2013 hebben ze de optie aangepast van "open klappen bij starten" naar "open klappen bij ontgrendelen". Dus als je hiertussen wilt switchen ben je toch afhankelijk van de magic van @Antera

Bovenaan Onderaan