Spontaan EPC melding

turboturbo

Forumguru
Mijn ervaring is dat ik helemaal niets merkte van dat inleren, hoor.... Een uurtje rijden zonder ingeleerd gasklephuis resulteerde alsnog in een bijna uitvallende motor bij het verkeerslicht of ging vanzelf toeren maken (overstekende voetgangers vonden dat niet prettig kan ik je zeggen :nailbiting:)

Dat inleren kost niet meer tijd dan het uitlezen zelf.
Is los van alle aansluit handelingen, 30 sec werk. Het is een druk op de knop en VCDS (danwel de kast van de dealer) doet even z'n programmaatje draaien: motortje / stelschroef gaat even naar max open positie en weer naar max dicht positie (dat kan je zelfs horen) en klaar.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik had al het idee dat er iemand was in Den Haag, maar wist geen naam meer. Daarnaast heb ik de indruk dat de topicstarter één van de weinigen is die 's morgens uit Zoetermeer vertrekt, en níet richting Den Haag rijdt.

@turboturbo Ik heb wel eens begrepen dat het zelf inleren van de klep heel langzaam gaat, zeker in het begin, en dat je pas na een aantal koude starts echt de eerste kleine verschillen kunt meten.
 

WN4401

Lid
Nou... Het probleem is bekend. In cilinder 1, 2 en 4 is er niet of nauwelijks compressie. Cilinder 3 reageert wel. Ik heb besloten vroegtijdig afscheid te nemen van mijn Skoda en op zoek te gaan naar iets nieuws... helaas
 

turboturbo

Forumguru
O wat een tegenvaller....:wavecry:

Wat is de oorzaak van dit, is daar je iets over verteld?

Edit; is die diagnose niet een beetje vreemd? Een motor met 3 cilinders met geen of te weinig compressie daar had je dan toch allang andere problemen mee moeten hebben? :pieker:
 
Laatst bewerkt:

WN4401

Lid
O wat een tegenvaller....:wavecry:

Wat is de oorzaak van dit, is daar je iets over verteld?

Edit; is die diagnose niet een beetje vreemd? Een motor met 3 cilinders met geen of te weinig compressie daar had je dan toch allang andere problemen mee moeten hebben? :pieker:

Ik heb een 4 cilinder motor en eigenlijk was het waarschijnlijk een voorbode dat er weinig compressie was dat in de periode vooraf na enkele minuten de auto ging schokken. Het kwam zo over dat investeren weinig zin meer had. Het kan een scheur zijn in het blok of een lekke koppakking.
 

turboturbo

Forumguru
Ik doelde met 3 cilinder het aantal dat problemen had idd ;)

Ik zou me niet verbazen als eea best te repareren valt en de auto weer op de markt verschijnt.....

Maargoed ik begrijp je overweging wel.
 
Bovenaan Onderaan