Sportline’s Felicia

Sportline

Senior Member
Na een tijdje afwezig te zijn geweest probeer ik toch weer wat meer op het forum actief te worden. Volgens mij is 2009 zo voorbij want wat gaat de tijd toch snel zeg, zo ook met de auto. Qua kilometers valt het mee omdat ik meestal zondag avond weg rij naar het werk en vrijdag middag weer terug rij naar huis. Qua body van de auto gaat het wel snel, de laatste keer dat de auto is bijgespoten is er aan de rand van de wielkast een druiper ontstaan waardoor nu de lak eraf is geknapt door de forst. Nu zit er weer roest aan en zal dus onder garantie hersteld worden, zo ook bij de achterklep. Ik ga nu een nieuwe klep kopen en dan kunnen ze voor de 3de keer het hele verhaal van de klep opnieuw kunnen doen onder garantie.

Voordat ik de bumpers wou laten cleanen was ik al opzoek naar een gecleande achterbumper maar die kon ik toen niet vinden. Nadat ik mijn eigen bumpers heb laten cleanen verschijnt er 3 maand later een advertentie op Marktplaats met precies zo'n achterbumper die ik al die tijd zocht. Jullie raden het al, bumper gekocht en deze zal dus in week 17 onder de wagen gemaakt worden. Schrik niet want op de foto ziet het er niet echt mooi uit, als alles is pas gemaakt en strak gemonteerd en gespoten is ziet het er beter uit.

Ook komt er nu wat ik al eerder zei een Supersprint spaghetti spruistuk met een Supersprint kat vervanger. Alles bij elkaar moet dit iets meer Pk en Nm opleveren en het grote voordeel is dat dit langer meegaat dan de auto.

De velgen ben ik een beetje teleur gesteld in omdat de chromen/gepollijste randen nu al beginnen te oxideren. Ik vermoed dat dit mijn eigen schuld is want ik was zo trots op men wagen dat ik ze in de winter er onder heb laten zitten met daarbij de gevolgen. Eigen schul.....

Crisis? Niet echt, woon thuis bij men ouders, werk fulltime (60 uur per week), drink niet, rook niet en ik ga niet uit dus hou genoeg geld over. O ja, mijn pa heeft trouwens zijn rode Fabia combi verkocht en heeft een nieuwe kleine Fabia terug gekocht bij de dealer voor een mooie prijs. Mag ook wel want dit is volgens mij de 6de Skoda die we daar kopen, en we hebben al onze 3 Skoda's daar in onderhoud.

Sjonge jonge wat een verhaal, binnenkort meer nieuws denk ik.

Bijlagen

• 100_0341.jpg
    100_0341.jpg
    97,7 KB · Weergaven: 46
  • 100_0352.jpg
    100_0352.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 32
  • DSC01972.jpg
    DSC01972.jpg
    57,8 KB · Weergaven: 42

Mack

Lid
Gaat very nice zijn!! Op de foto ziet het uit als 1 groot vlak, maar IRL zal dit beter oogen, ben ik zeker van..

Wel klote van die bumpers..En dat na zolang wachten!! Maja, so be it..

En velgen, ik had ze 3 sneeuwdagen eronder liggen (verrast door het weer!) en heb ze dan maar iedere keer gepoetst als ik gereden had, want idd anders begint het gewoon te vreten..

Maar ik moet zeggen, dit is algemeen gekend bij Lenso BSX, als je ze nieuw gekocht hebt, moet je maar gaan reclameren (wel niets zeggen v je wintertoestanden).. "Google" deze velg maar ens, zijn er veel met vernis-klachten, afprinten en dan kan je je verhaal staven ;)

Ik zou ens kijken als je de rand niet kunt polieren (?).. Dan moet je ze wel geregeld onderhouden met Unipol of een Metal Shine ..

Komt wel goed hier, ik ga PROBEREN het int oog te houden..

grtz

Sportline

Senior Member
Vanochtend ben ik naar SKG Carstyling in Lichtenvoorde geweest en heb daar nu alles besproken wat er met de auto gaat gebeuren. Er komt zowiezo een VW Polo 6n 1.6 8v Powersprint spaghetti spruitstuk op met de daarbij behordende Powersprint racekat en dempers. Eigenlijk wou ik Supersprint onderdelen hebben maar kreeg te horen dat die niet meer gemaakt worden voor een VW Polo 6n 1.6 8v dus had ik weinig keus. Supersprint en Powersprint komen trouwens uit dezelfde fabriek, dus verschil zou minimaal moeten zijn. Geschat wordt dat het vermogen zal stijgen met 10 tot 14 pk.

De achterbumper wordt ook nog gespoten en gemonteerd net zoals de sideskirts die er onder komen. Ook dat was een hele klus omdat ik dichte sideskirts wil hebben zonder grote openingen met racegaas.
De achterklep word ook onder garantie gezandstraald en helemaal weer opnieuw gemaakt en gespoten.

Deze beurt is nog niet begonnen of de volgende ligt al weer klaar, dan wil ik aan de gang gaan met de motor. Als alles mee zit kom ik dan uit op 101 pk en dat voor een Felicia!

Sportline

Senior Member
Tis al weer een tijdje geleden dus dacht ff iets nieuws hier neer zetten. De Felicia staat er op dit moment redelijk mooi bij maar nog niet helemaal naar mijn wens, er zitten her en der nog een paar kleine schoonheids foutjes. In de toekomst zal hier meer aandacht aan besteed worden totdat de auto naar mijn zin is.

Sinds een maand of 3 zit ik bij een groep Vw, Seat, Audi en Skoda liefhebbers waarmee we leuke uitjes hebben naar grote meetings. Op dit moment ben ik mee geweest naar 2 meetings in Duitsland, Kamp-Lintfort en Lingen. Hieronder een aantal foto's en een paar links van beide dagen.

http://www.vwunderdog.nl/nico.html

Kamp-Lintfort:
http://www.vwunderdog.nl/1e-VW_Audi Treffen Kamp-Lintfort (Dld).html

Lingen:
http://www.vwunderdog.nl/12-vw-audi-treffen-linge-2009.html
http://www.vwunderdog.nl/linge-2009-part 2.html
YouTube - VW & Audi Treffen Kamp Lintfort 26.07.2009

Bijlagen

• 100_1010.jpg
    100_1010.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 24
  • 100_1014.jpg
    100_1014.jpg
    97,8 KB · Weergaven: 35
  • 100_1176.jpg
    100_1176.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 27

Hetzer

Forumguru
Je Felicia staat wel er erg mooi tussen al dat overige vag-geweld!!!!!!

ik wil zelf ook nog wel een keertje naar zon meeting, jammer dat de meeste altijd in het oosten of zuiden (limburg) zijn

Sportline

Senior Member
Dank je wel Hetzer, maar mijn auto is bij die andere echte show wagens helemaal niks bij. De eerste keren kijk je je ogen daar uit zeg, chromen motorblokken, chromen velgen, chromen schokbrekers en remklauwen, compleet leder interieur inclusief dashboard. Echt super mooi om dat te zien.

Klopt idd, de meeste meetings waar wij heen gaan zijn allemaal in Duitsland. Zo af en toe gaan we naar meetings in Nederland, vandaag zijn ze (ik niet) naar de 6.int. watercooled mk1 meeting geweest in Assen.

Sportline

Senior Member
Daar ben ik weer na een lange tijd niks van mij te laten horen, in die tijd er er veel veranderd. Met pijn in mijn hart heb ik de Skoda Felicia ingeruild voor een Skoda Fabia combi 1.4 16v Equipe uit november 2005. De laatste tijd ergerde ik me steeds meer aan mijn Felicia omdat de dingen die aan de auto zijn verbouwd niet kunnen tippen aan de Duitse style, Duitse style is echt mooi strak en orgineel terwijl Nederlanders meer van de plastic bumpers zijn en wat minder mooie afwerking.
Sinds 2 maand heb ik een vriendin die in Vorden woont (dicht bij forummer plaza) en in haar straat liggen 3 drempels waar ik met de Felicia niet overheen kon zonder dat de bodem en de straatstenen elkaar raakten. Dat was de druppel, weg met de Felicia. Ik heb dus de jongeren tijd achter mij gelaten en heb een mooie gezins wagen weer terug gekocht, hier zal ik weinig tot niks aan verbouwen of veranderen. De Fabia is zo al een super mooie auto... Binnenkort maak ik een paar foto's voor jullie.

Gieliovd

Forumguru
Mijn inziens een goede keuze. Al dat verlagen, herrie en dingen zijn leuk maar niet voor mij.

We zien de foto's wel maar ik geloof dat het een mooie wagen is!

Bovenaan Onderaan