Sproeivloeistofsensor

skodaboy

Forumguru
Ik heb wél een maxidot, maar dus géén melding. Ik vermoed toch dat het met de koplampsproeiers van doen heeft.

ik heb een elegance-uitvoering zonder maxidotscherm...
heb wel xenon met koplampsproeiers,en als het tankje van de ruitensproeiervloeistof leeg of bijna leeg is dan gaat het lampje branden..
dus zoals eerder gezegd zullen de 02's met xenon wel zo'n sensor 'standaard' krijgen,en de andere zonder xenon niet,eigenlijk wel stom he das toch handig zo'n controlelampje...:smiley29:
 

bat

Lid
Dat is toch helemaal niet relevant om te weten hoeveel er in zit?
Gewoon bijvullen totdat 'ie vol zit. Isse simpel. :koffie:

Je weet namelijk nooit hoe slecht het weer zal worden voor de volgende rit, ergo hoeveel sop je nodig zult hebben om te sproeien.
Mijn oorspronkelijke opmerking was een reactie op deze opmerking:

Ik ben trouwens veel te lui om vloeistoffen te controleren, doe ik absoluut nooit. Zal wel merken als er iets op is zeker.
Rethorische vraag dus van mij hoe je dat dan moet doen, het niveau van de ruintenwisservloeistof controleren is bij een O2 nagenoeg niet mogelijk...

Persoonlijk heb ik meestal een fles ruitenwisservloeistof in de kofferbak liggen.
 

skodaboy

Forumguru
Ik ben trouwens veel te lui om vloeistoffen te controleren, doe ik absoluut nooit. Zal wel merken als er iets op is zeker.

dus als ik dat goed begrijp,intresseerd het jou voor geen meter hoeveel vloeistoffen er nog voorradig zijn om te kunnen rijden...
dus voor jou maakt het ook niet uit of er nu 4l of 1l olie meer in de motor zit of bv hoeveel remvloeistof er nog is? :ahum:
dus zolang de wagen rijdt en remt en er geen lampjes oplichten zal
alles wel oke zijn tot de wagen er eens onverwachts mee ophoudt,
en dan ist oepss had ik maar ...??
ik controleer dus altijd en op tijd of er nog voldoende van alles is,
ook al is de wagen bv een week ervoor nog bij de dealer geweest...
mijn auto is mij gewoon te veel waard,om er klakkeloos mee om te gaan..:crazy:
 

EdK

Forumguru
dus als ik dat goed begrijp,intresseerd het jou voor geen meter hoeveel vloeistoffen er nog voorradig zijn om te kunnen rijden...
dus voor jou maakt het ook niet uit of er nu 4l of 1l olie meer in de motor zit of bv hoeveel remvloeistof er nog is? :ahum:
dus zolang de wagen rijdt en remt en er geen lampjes oplichten zal
alles wel oke zijn tot de wagen er eens onverwachts mee ophoudt,
en dan ist oepss had ik maar ...??
ik controleer dus altijd en op tijd of er nog voldoende van alles is,
ook al is de wagen bv een week ervoor nog bij de dealer geweest...
mijn auto is mij gewoon te veel waard,om er klakkeloos mee om te gaan..:crazy:


Welnee man , wat maak je je druk !! Tis toch maar een leasebak !!
En van contoleren krijg je vieze handjes !
Dat je dat niet snapt !!?? :489:
 

MarcoO2

Forumguru
O nee hé... niet weer een discussie over dat "toch maar een leasebak"... :eek:oo:

TL@ is tenminste eerlijk genoeg om toe te geven dat hij op dit gebied (zoals zo veel van ons denk ik) een veel te luie donder is....:worshippy:
 

skodaboy

Forumguru
Welnee man , wat maak je je druk !! Tis toch maar een leasebak !!
En van contoleren krijg je vieze handjes !
Dat je dat niet snapt !!?? :489:

ik maak mij er niet druk om,ieder gaat om met zijn wagen hoe hij dat wil.
en of ik nu met een leasebak of met m'n eigen auto rijd,maakt voor mij geen verschil uit..ze hebben beide hun onderhoud en aandacht nodig..:crazy:
voor mij is een wagen als een vrouw,je moet daar met liefde mee omgaan, dan heb daar het meeste en langste plezier van...:xyxthumbs:
m'n vriendin heeft me ook al een paar keer verweten dat ik te 'lang en te veel en te goed' de auto kuis,en dat ik me beter wat 'meer' met haar moest bezig houden...maja ieder zijn hobby he en dat zijn namelijk autookes....:yeah:
 

TL@

Forumguru
Ik behandel mij leasebak hetzelfde als mijn eigen auto.

Als er ergens niet genoeg vloeistof meer is, dan gaat er een lampje branden hoor (olie, diesel, remvloeistof,...), waarom zou ik dan in godsnaam alles alle weken gaan controleren?
Kan je evengoed alle weken je motor open gooien om te kijken of de kleppen nog geen speling hebben of de injectors nakijken of,...

Mijn vrouw weet niet eens hoe de motorkap open gaat, laat staan dat ze weet waar het water of de olie in moet. Is zei dan ook een hooligan met haar auto omdat ze de technische kennis ontbreekt om het zelf te controleren? Zou ze dan alle weken naar de garage moeten de niveaus te controleren? NEE, daarom moet de auto om de zoveel kilometer/tijd voor onderhoud.
Ik ben dus van mening dat het onderhoud zoals gepland door de fabrikant ruim volstaat en dat je niet zelf onder de motorkap nodig bent.

(als mijn eigen auto zonder olie of water zit, zal ik het zelf bijvullen maar voor de leasewagen rijd ik gewoon langs de dealer want dan is het gratis en anders moet ik het zelf betalen :D
 

bat

Lid
Als er ergens niet genoeg vloeistof meer is, dan gaat er een lampje branden hoor (olie, diesel, remvloeistof,...), waarom zou ik dan in godsnaam alles alle weken gaan controleren?
Tsja, en dan toch verbolgens zijn als je de rekening krijgt van de motor die in de soep is gelopen omdat het sensortje nét defect was...

Maar goed, ik mag niks zeggen, ook bij mij vindt de controle bij de dealer plaats...
 

TL@

Forumguru
Tsja, en dan toch verbolgens zijn als je de rekening krijgt van de motor die in de soep is gelopen omdat het sensortje nét defect was...

Maar goed, ik mag niks zeggen, ook bij mij vindt de controle bij de dealer plaats...

Tja, hetzelfde geldt eigenlijk voor remmen dan. Die controleer ik ook nooit, maar je zal maar pech hebben dat je het piepen niet hoort wanneer ze bijna op zijn.
 

Dutch

Actief lid
Het antwoord op de oorspronkelijke vraag is simpel (en al een aantal keer eerder gegeven op dit forum).

Heb je xenon verlichting (en dus koplampsproeiers) dan heb je een waarschuwingslampje.
Heb je geen xenon, dan ook geen waarschuwingslampje.
 

Rolle

Senior Member
Thanks voor het duidelijke antwoord. Vind het eigenlijk wel jammer, maar ja je kan niet alles hebben he.
 

Bothje

Heel gewoon lid
Het antwoord op de oorspronkelijke vraag is simpel (en al een aantal keer eerder gegeven op dit forum).

Heb je xenon verlichting (en dus koplampsproeiers) dan heb je een waarschuwingslampje.
Heb je geen xenon, dan ook geen waarschuwingslampje.
attachment.php


En ik heb geen xenon.....dus je conclusie lijkt niet te kloppen.
Andersom misschien wel?
 

bat

Lid
En ik heb geen xenon.....dus je conclusie lijkt niet te kloppen.
Andersom misschien wel?
En je hebt ook geen O2 ;)

Maar ik denk dat het inderdaad andersom is: de melder krijg je in de O2 standaard bij koplampsproeiers, een aangezien die standaard zijn bij Xenon heb je op een O2 met Xenon waarschijnlijk ook deze melder.

Op de Roomster is dat mogelijk anders? Of heb je koplampsproeiers op je Roomster?
 

yup

Lid
Ik heb een O2 van 2005 met 2.0 TDi 140 pk en DSG. Het is een Elegance zonder xenon en zonder maxi dot. Ik heb ook geen waarschuwingslampje wat ik best vreemd vind.

Dus als ik mijn mistlamp weghaal (rechstvoor) kan ik zien of ik een sensor heb of niet? Ik had daar wel een stekker oid gezien maar dat is waarschijnlijk van de pomp enzo.
 

Rolle

Senior Member
Als je de rechtermistlamp weghaalt (gezien in de rijrichting) zie je het reservoir zitten, daar zit onderaan de pomp op waar idd een kabeltje en wat buisjes naartoe lopen. Net boven de pomp is in het reservoir een cirkel zichtbaar, en volgens de technieker in de garage zit daar normaal gezien de sensor.
 

Skody

Actief lid
Het antwoord op de oorspronkelijke vraag is simpel (en al een aantal keer eerder gegeven op dit forum).

Heb je xenon verlichting (en dus koplampsproeiers) dan heb je een waarschuwingslampje.
Heb je geen xenon, dan ook geen waarschuwingslampje.

Toch niet. Heb een Octavia II uit 2006 met normale verlichting en koplampsproeiers. Gaat keurig een oranje teken knipperen in m'n maxidot en laat 't daarnaast met een ping horen dat je vloeistof op is...
 
Bovenaan Onderaan