standaard opties: 02 1.8tsi + dsg

Deedzj

Nieuw lid
Beste forumleden,

Ik heb enkele dagen geleden een nieuwe O2 1.8 TSI met DSG bak besteld. Het is het model "Ambiente". Het is de eerste keer dat ik een nieuwe auto koop (voordien enkel occasie). Ik vind het echt "waaw" en ik kan bijna niet wachten tot hij er is. At wordt pas half semptember omdat de skoda fabriek 2 (of 3?) weken sluit in augustus. MAar ik vind het alvast heel leuk dat ik het hier kan komen vertellen.

Ik heb nog enkel vragen, misschien dat jullie een antwoord weten:
- Klopt het dat je met dit model en deze motor de optie "ESP+EDS+HBA+DSR" standaard erbij zit?
- Klopt het dat de "hill-hold" er standaard bij zit?

Misschien dat er hier mensen zijn die dezelfde auto hebben gekocht en hier een antwoord op weten?

Groetjes
Kris

Deedzj

Nieuw lid
Thanks Spycatcher voor de snelle reactie!
Ik woon in België en daar is hij ook gekocht.

Heb je ook een 1.8TSI + dsg?
Ik heb hem niet proefgereden, maar op papiers zagen de specs en opties er heel aangenaam uit. Ben jij tevreden over je wagen?

Olavio

Senior Member
Beste Deedzj,

Op mijn 1.8 tsi + DSG zit in ieder geval ESP en Hill Hold. De andere zaken begreep ik horen bij ESP dus zullen er ook wel op zitten. Wel is het zo dat ik een Business-uitvoering heb. ESP was heerlijk afgelopen winter en Hill hold ondervond ik pas afgelopen vakantie op steile Spaanse hellingen, was wel wennen!

ESP+etcetera is idd standaard bij de DSG.

Maar je gaat serieus een hele smak geld uitgeven aan een product waarvan je niet eens weet wat er op en aan zit?

Deedzj

Nieuw lid
Ik begon plots te erg te twijfelen over de ESP, en ik wou het zeker weten. Dan kan het achteraf zeker niet tegenvallen.

Ik denk trouwens dat ESP niet standaard geleverd wordt op een 1.2TSI + DSG of een 1.4TSI + DSG. Maar soit, heel erg bedankt voor jullie reacties, ik kijk echt uit naar mijn eerste kilometers. Jammer genoeg nog 3 maanden wachten.

Kris

RobPG

Lid
Volgens de Octavia prijslijst zit ESP en Hill Hold bij een DSG (niet bij RS en 2.0 TSI DSG); staat als voetnoot bij de ESP optie, dus je leest er snel overheen

Rallye

Forumguru
@RobPG: de RS heeft altijd ESP, maar (ook bij DSG) geen standaard Hill Hold. Het lijkt (i.t.t. bij de PFL RS) ook niet meer als extra leverbaar te zijn voor de RS.

yal

Lid
Mijn octavia combi 1,8 tsi DSG7 Elegance heeft wel ESP en blijkbaar ook hill-hold control.
Auto blijft op een helling op de rem staan en als je genoeg gasgeeft laat de auto de remmen los.

Dat je niet precies weet welke opties je auto heeft snap ik, is ook niet erg duidelijk wat er nou en wel en niet op zit.

Ben nog steeds verbaasd dat ik voor geen parkeer sensoren heb en achter wel...

grtn yal

coolrunnings

Actief lid
Ik begon plots te erg te twijfelen over de ESP, en ik wou het zeker weten. Dan kan het achteraf zeker niet tegenvallen.

Ik denk trouwens dat ESP niet standaard geleverd wordt op een 1.2TSI + DSG of een 1.4TSI + DSG. Maar soit, heel erg bedankt voor jullie reacties, ik kijk echt uit naar mijn eerste kilometers. Jammer genoeg nog 3 maanden wachten.

Kris

Ik heb zelf een 1.4 TSI + DSG (Elegance Business Line) en deze is standaard voorzien van ESP en Hill Hold. :rockon::rockon::rockon:

Bovenaan Onderaan