Standaard radio vervangen Octavia Z1 2005

Edmans

Nieuw lid
Goed om te weten dat dat een aandachtspunt is. Die kabel op ebay is daar niet meer te krijgen. Is het een standaard verloopstuk of moet ik die speciaal nog ergens vandaan halen. Zouden ze die bij ACR Helmond hebben?

gbbosma

Forumguru
Het is beslist geen standaard verloopstuk. De module aan de kabel stuurt het soundsysteem aan. Ben indertijd ook bezig geweest om bij ACR Helmond een multimedia systeem te kopen maar men vertelde mij toen dat aftermarket radio's wel zouden werken met het soundsysteem, denk niet dat die de kabel hebben. Want het gaat niet werken zonder die kabel. Maar eens googelen en eBay uitpluizen. Duitse automaterialen winkels hebben ze vast wel. En anders ACR Hof in Duitsland nog eens vragen of zij nog iemand weten die de kabel verkoopt. Succes.

Laatst bewerkt:

Edmans

Nieuw lid
Ik heb het even uitgezet. Nadeel is dat die specifieke module niet goed zichtbaar is. Heb je nog aanvullende informatie?

gbbosma

Forumguru
Als je de link die naar eBay verwijst opend dan zie je de desbetreffende kabel met een bruin bakje er aan, dat is die module. De kabel die bij de nieuwe radio word geleverd komt in de radio en word aangesloten op de kabel van eBay, en die komt weer in de stekker van de auto. Het past allemaal maar net achter de radio omdat de radio kabel ook zo'n module heeft.

Laatst bewerkt:

gbbosma

Forumguru
Je hebt de kabel niet nodig als je een orginele skoda radio inbouwd, deze sturen het soundsysteem wel aan. alleen dan heb je weer een ander probleem, omdat de nieuwere skoda radio's, Amundsen, Columbus enz, niet met je canbus gateway communiceren blijft de radio niet in stand-by staan en trekt de accu leeg. Is vervelend de volgende ochtend. Dus dan moet je je canbus gateway vervangen. Bij andere merken heb je dit niet. Die chinees van mij trekt accu niet leeg.

Laatst bewerkt:

Edmans

Nieuw lid
Inmiddels is de NC 2010 + vervangend frontje + adapter voor soundsystem besteld. Ik had de radio snel binnen. Dus even getest en inderdaad het geluid functioneerde niet. Ik heb toen even een mail gestuurd naar een van de Duitse leveranciers van Zenec en die kunnen een dergelijke adapter leveren.
Als het goed is hoop ik binnenkort meer info hierover te posten.

Edmans

Nieuw lid
Inmiddels heb ik de kabel binnen gekregen. Het gaat om een Skoda soundsystem control can bus (artikelnr: 032.532-0) http://pma-mobile.com/html/ASP/index.asp?PNA=proddetail.asp?ID=032.532-0&BJ=ALLE&UUG=219&LG=E

Alleen als ik naar de kabel kijk dan is het eigenlijk een iso stekker waar d.m.v. een extra stekker een canbus aanzit. Maar deze canbus heeft twee aansluitingen. 1 aansluiting zit dus aan de stekker maar moet ik de andere kant ook aansluiten? Of is wordt dezelfde canbus geleverd met andere vormen stekkers die de andere kant nodig hebben.

Er zit namelijk geen beschrijving bij dus ik ben benieuwd welke isoaansluitingen ik moet gebruiken en wat ik met de rest moet doen.

Edmans

Nieuw lid
Heb gisteren even het e.e.a. getest. Het is een kwestie van de bruine iso adapters verbinden met elkaar en met de grote adapters het snoer tussen de radio en de auto aansluiten.
De ene kant van de can bus controler aansluiten en je hebt geluid.

Bovenaan Onderaan