Standkachel

@Erpa, ik heb nu 36k op de teller staan maar nergens last van. Ik zou toch even terug gaan naar de dealer.

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik wil maar zeggen: Had ik er maar een standkachel gehad vandaag /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]

Of een Ford met voorruitverwarming. Mooie USP!

vw125

Forumguru
Ik heb stoelverwarming genomen om m'n vrouw te verrassen destijds.
Daar ben ik nu, nu de kille dagen weer begonnen zijn, ook ZELF zo gelukkig mee! 's Ochtends na het starten meteen even op '2' en bijna meteen een warme stoel. HEERLIJK!
En dat voor die paar centen extra.

[/ QUOTE ]

Heb ik ook al enkele malen van genoten, zeker als ik de vroege shift heb.
Voor de rest staat men Octavia in de garage en als ik de nachtshift heb dan komen ze me ophalen /forum/images/graemlins/yeah.gif

Grtz vw125

Logic

Actief lid
Is die standkachel wel zo zuinig? Hij verbruikt namelijk gewoon brandstof. Tevens moet je als het sneeuwt uitkijken met dat ding. Voor het gebruik van de standkachel mag de luchtinlaatopening namelijk niet bedekt zijn.....

(En al deze wijsheden komen gewoon uit het instructieboekje)

Of een Ford met voorruitverwarming. Mooie USP!

[/ QUOTE ]

Hebben VW en Skoda ook hoor! In iedergeval op de Superb, O2 weet ik niet. Wou dat ik het had op mijn 01, was (toen) helaas niet leverbaar.

ericb

Actief lid
Ik heb een Ford Focus gehad met voorruitverwarming. Dat was echt ideaal, nooit last van condens en ijs gleed na 1 minuut als een dikke plak van de voorruit. Koste destijds slechts 150 euro. Het is mij echt een raadsel waarom alle merken deze optie bieden. Alleen al vanuit veiligheidsoverwegingen zou ik bereid zijn om er flink voor te betalen.

MarijntjeTDI

Actief lid
Even een oud topic nieuw leven inblazen:

Heeft iemand naderhand al eens een standkachel in laten bouwen, of beter nog, zelf gedaan?

Ben benieuwd!

MarijntjeTDI

Actief lid
Bedankt voor de info mannen!

Is wel een leuk project maar redelijk arbeidsintensief en heb zelf geen brug. Sluit die webasto dan ook aan op het climapaneeltje? of heb je die bij afstandsbediening niet nodig?

Rallye

Forumguru
Uit discussies op buitenlandse fora begrijp ik dat er daar een af-fabriek standkachel geleverd wordt die wordt bediend via de maxidot. Zie bijvoorbeeld ook www.skoda.at. Anders krijg je een bedieningspaneel ergens op je dashboard, of je bedient de kachel via de sleutel of een GSM-module. Ik heb niet kunnen vinden of je dan geen paneel voor de handmatige bediening meer nodig hebt.

Voor de standkachel is een module nodig die de climatronic aanstuurt (dus bijvoorbeeld de juiste kleppen openzet etc.). Bediening via de climatronic kan dus niet, hoewel mij iets bijstaat dat dat bij een facelift-Octavia wel zou kunnen.

Bovenaan Onderaan