Stank rubber

AndreM

Forumguru
Even een correctie @Canon-Eye.

Botlek is niet de naam van het water!
De 2 Botlekbruggen, Botlektunnel en de Spijkenissebrug maken een oever verbinding over/onder de rivier de Oude Maas.
 

Spoetnik

Forumguru
Dat regenereren is toch niet zo frequent aan de orde? Ik begreep altijd als je veel rijkswegkilomters maakt dat dit maar zelden plaats vind. Na 2 dagen lijkt me dit snel.

Overigens valt het mij ook op dat de ventilator zo nu en dan lang blijft na draaien. Is buiten 10 graden.
 

Canon-Eye

Forumguru
@AndreM De tweede zin klopt, de eerste niet: het Botlekgebied is genoemd naar een (ander) stukje water met die naam,nl. een gedeelte van de Nieuwe Maas, daar waar de Oude Maas erin uitmondt.

En, om weer een beetje on topic te raken ;), je kunt daar bij vlagen van alles ruiken - ook wel rubber...
 

CDK

Forumguru
Shell Pernis wordt in de volksmond zo genoemd omdat het naast Pernis ligt.
De locatie (plaatsnaam) van de Shell heet eigenlijk Vondelingenplaat.
Het hele gebied waar o.a. de Shell gevestigd is heet Botlek.

Mag ik het daar niet mee eens zijn? Shell gevestigd aan o.a. de Vondelingenweg in Vondelingenplaat Rt ligt tégen de Botlek aan, maar zeker niet er in. Als je de brug over gaat of de tunnel onderdoor dan kom je in het Botlekgebied. ;)

Edit: sorry voor mijn off-topic gewauwel :)
 

micky

Forumguru
@Spoetnik dat is het ook als het heet is, de peugeot 307/08 mini, volvo v50 enz. met allemaal dezelfde 1.6 diesel staan daar ook om bekend, dat na draaien. de combi van 1000 toeren stationair en na uitzetten draaiende fan is dus de regeneratie
 

hemi24

Forumguru
De 1.6 TDI uit '09 (EA-189) heeft eigenlijk nooit echt na staan te blazen op de oprit.
De huidige 1.6 TDI (EA-288) blaast regelmatig na, net zoals ik dat van de C-Max met PSA-diesel gewoon was.

Regeneratieproces kan elke 600 tot 700 km plaatsvinden, heb ik wel eens gelezen...
 

Testedoene

Forumguru
Regeneratieproces kan elke 600 tot 700 km plaatsvinden, heb ik wel eens gelezen...

Bij mij was dit op het einde om de 150-200 km of elke keer dat ik er mee reed.
Mijn vriendin deed constante korte afstandjes waardoor het roet zich opstapelde.
De wagen was nooit warm behalve als ik er mee reed... ik had elke keer een regeneratie aan mijn been...
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb er bij de Fabia eerlijk gezegd in ruim 113.000 km letterlijk nog nooit iets van gemerkt.

Er worden afwisselend korte en lange afstanden mee gereden. In de tijd gezien overheersen de ritjes tussen de 3 en 20 km enkele reis, daar wordt-ie niet echt warm van. Echter, een familiebezoekje bv. is al snel 100 tot 135 km voordat we aan de koffie zitten (met een groter of kleiner deel snelweg), maar dat gebeurt nou ook weer niet wekelijks. Ik schat dat de lange/snelle ritten met elkaar toch niet veel meer dan de helft van de kilometers uitmaken - blijkbaar is dat toch genoeg om het roetfilter schoon te houden.
 

Spoetnik

Forumguru
Blijf het ook nog wat vaag vinden. Zal eens aan de dealer t.z.t. vragen of ze kunnen zien hoe vaak dit regenereren plaats vind. Ik rij iets van 1250 km per week. Veel snelweg... Zou de wagen toch niet steeds moeten staan brullen zou je zeggen. Branden verder ook geen lampjes dat de wagen met dit proces bezig is.
 

Testedoene

Forumguru
Ik rij iets van 1250 km per week. Veel snelweg... Zou de wagen toch niet steeds moeten staan brullen zou je zeggen. Branden verder ook geen lampjes dat de wagen met dit proces bezig is.
Het merendeel van de regeneraties zal u niet gewaar worden aangezien die tijdens het rijden gebeuren. Enkel het wat hogere verbruik op dat moment zal het verraden. Op het moment dat u thuiskomt is alles al achter de rug.
Het valt meer op bij kortere ritten gezien de regeneratie dan nog aan de gang is op het moment dat je wil uitstappen. Ik heb meerdere keren nog een ritje moeten doen om het proces niet te onderbreken.
Inderdaad schandalig dat er geen lampje of ander teken is dat aantoont dat het proces bezig is.
 

oco1979

Forumguru
Bij mijn S2 1.6tdi kan je de motor zwaarder horen draaien.
Bij me iveco(daily drive) kan je het zeker horen en voelen/trekt minder en blazen in de uitlaat en ook zwaarder draaien.
 

hemi24

Forumguru
Bij het overschakelen kun je ook vernemen als de auto aan het regeneren is, dan is het net alsof deze bij het laten opkomen van de koppeling even wat bedenktijd nodig heeft om het gas te laten reageren.
 
Het was puur de wax auto rijdt steeds lekkerder en stinkt niet meer. Moet zeggen 18inch ligt super in de bocht en toch zeer comfortabel. Verlagen is mooi maar laat het zo
 
Bovenaan Onderaan