Starre achter AS en de nieuwe genaratie stoelvulling

MarcoO2

Forumguru
Ik ben wel benieuwd welke dealer je hebt. Die verkoopt je volgens mij toch echt onzin. Ik heb wel twee dealers op het oog die dom genoeg zijn om dit te beweren, maar naming and shaming vooraf lijkt me niet zo handig ;)
Dat laatste ben ik met je eens, want het kan net zo goed de TS zijn die eea verkeerd heeft begrepen. Al kunnen de dealers die jij op het oog hebt het inderdaad zomaar gezegd hebben... ;)
 

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Ach ja, voor sommige huisvadertjes heeft het woord Multilink een beetje placebo-effect. :(

Het zal wel niet zo schokkend zijn, anders hadden de duurdere concernbroeders hun MQB-varianten vast uitsluitend uitgerust met een multilink achteras...

Ben wel benieuwd welke uitvoering van de 02/03 de TS reed/rijdt.


Ik heb een O2 station 2.0tdi gehad aansluitend een Seat Exeo station en nu 03 1.4tsi 140 Greentech elegance.

Overigens de vraag welke dealer dit is mulder geweest
 

Arnoldotje

Forumguru
Ik ervaar zelf weinig tot geen merkbaar verschil met de O2 combi.
Ik vind de O3 zelfs beter op de weg liggen boven de 150/160 dan de O2, veel stabieler en rustiger. Ook met volle bepakking is de O3 veel minder nerveus dan de O2. De O2 voelde dan vaak aan alsof hij te weinig gewicht op de vooras had.

Mijn eerste auto was een Porsche 924 (eventuele opmerkingen als 'dat is toch geen Porsche', 'die met dat VW blok´ enz neem ik maar voor lief :maakmegek:). En deze had ook een torsiestaaf, net als de 944 (de eerste modeljaren).
Porsche deed dit heel bewust voor een betere wegligging bij hogere snelheden.
 

Antera

Donateur
205 GTI heeft een gevaarlijke Torsieas dat is mijn ervaring. Ze lagen nogal eens uit de bocht :-) Maar dat werkt ook heel anders. Deze heeft een veer in de achteras zitten en een Octavia niet. Die heeft een U-profiel met gaten erin en deze werkt als torsie.

Op de brug kan ik het heel goed laten zien. Je schrikt ervan idd wat dat doet, maar veilig is het zeker.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Beste Antera,

Ik ben erg benieuwd naar de voor en nadelen van een eibach set die je kunt monteren.

Ben zelf een sportieve rijder rij relmatig 160+ maar hecht ook waarde mijn gezien dat die niet wagenziek gaan worden door bijvoorbeeld stuiteren etc.
 

Cordoba

Forumguru
Ik zie een plaatje eerder in het topic met één torsie-as. Wat ik me bijvoorbeeld bij de Golf I kan herinneren is dat die 2 halve torsie-assen had (links- en recht- hebben een aparte torsie-as, die vlak achter elkaar onder de bodemplaat zitten. Heeft de O3 nu echt één as, of is deze ook opgedeeld?
 

hemi24

Forumguru
Zal niet veel afwijken van een Golf VII:

Bilder-VW-Golf-VII-2013-Kaufberatung-Kompaktwagen-033-Fahrwerk.jpg
 

Majefloti

Forumguru
Beste Antera,

Ik ben erg benieuwd naar de voor en nadelen van een eibach set die je kunt monteren.

Ben zelf een sportieve rijder rij relmatig 160+ maar hecht ook waarde mijn gezien dat die niet wagenziek gaan worden door bijvoorbeeld stuiteren etc.
In één woord GEWELDIG rijgedrag, zeer aan te bevelen. Ik heb al eens eerder aangegeven hiervoor een VW golf 5 GT sport te hebben gereden met sportonderstel. Mijn huidige O3C met Eibachs (tip: door @Antera laten uitvoeren) rijdt beter dan mijn golf! Prima weggedrag, comfort én sportief. Dit in combinatie met de achteras geen centje pijn! Ligt verrassend als een blok. Heb laatst getest in een bocht op A50 bij Arnhem, komende van Apeldoorn en dan draaiende de A12 op. Hier mag je 90km/h door heen. Met de golf destijds regelmatig met 160 er door heen (tja de kleine jongen in mij...) en onlangs dus getest met de O3C ook met 160. Bewuste aktie want ik was erg benieuwd naar het verschil en om uiteraard de grenzen te verkennen. Hier 'wint' de O3C het van de golf qua wegligging. Vorige week dezelfde bocht met 140 genomen (vrouw en kinderen aan boord) maar ik heb ze niet gehoord, nou ja mijn vrouw zei quasi nonchalant "lekker bochie schat, hoe hard mag je hier eigenlijk?".Kortom zeker een aanrader, krijg je geen spijt van.
Betreffende de stoelen, ik heb sportstoelen (Dynamic pakket) en erg tevreden. Ook hier geen klachten over de vulling.
 

Gieliovd

Forumguru
Vorige week dezelfde bocht met 140 genomen (vrouw en kinderen aan boord) maar ik heb ze niet gehoord, nou ja mijn vrouw zei quasi nonchalant "lekker bochie schat, hoe hard mag je hier eigenlijk?"..
Ik ben absoluut geen heilige en vind die snelheden bij die bochten vaak ook onzin. Rij ook elke dag de A16 op vanaf de A20 en daar mag je geloof ik 70. Nou, 100-110 is niet zo'n uitdaging.

Maar om nog 140-160 te gaan waar je 90 "mag" met de kids en vrouwke aan boord... is toch 50-70 harder dan aanbevolen.

En vaak bevelen ze het toch echt aan door ervaring.. ongevallen, slecht wegdek, zoals bij de A16 een metalen wegdekscheiding "gloep" doet hij altijd even....

Maar goed, ieder z'n meug. Ik vind hem ook prima rijden. Mis alleen de steun in de stoelen als ik sportief rij, dan zit ik als een malle aan dat stuur te trekken en mezelf in de stoel te drukken omdat ik anders met m'n wang tegen het raam zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan