Start moeilijkheden 1.2 TSI 2011

Huibdos

Senior Member
Een collega van me heeft een jaar lang problemen met de accu gehad omdat de accuboer er een loodaccu in had gezet terwijl er een AGM in moest. AGM wordt met een hoger voltage geladen, dus ging de loodaccu stuk.
Ik weet niet eens welke accu in mijn auto ligt, maar ik zou het bij vervanging dubbel checken.

Over het instellen van een curve heb ik geen idee, maar in een ander item stond dat een nieuwe accu moest worden ingeleerd. Misschien dat dat er wat mee te maken heeft, wie het weet mag het zeggen.

Garantie: contant betaald? misschien pech. Bankpas of creditcard gebruikt? Dan moet de afschrijving te vinden zijn, daarmee sta je sterker.

succes!

newwolf84

Forumguru
Mja tis op zich wel vreemd want volgens mij zit die accu er nu net iets minder dan een jaar in. Deze heeft tot 3 weken geleden zonder gekke dingen gefunctioneerd. Tot nu dus. En je begint aan jezelf te twijfelen, aangezien de garage hem heeft doorgemeten en geen lekstroom constateerde en de accuboer zegt met zijn test apparatuur dat er niks aan de hand is. Maar het feit blijft dat de accuspanning bij koude start beneden het niveau is wat het zou moeten wezen. Dus logischerwijs was en is stiekum toch ook mijn conclusie dat het toch echt aan de accu zelf is.

Denk dat ik mijn 13e maand maar een klein beetje ga aanspreken en een nieuwe accu ga aanschaffen. Ben ik denk ik van het gedonder af. Maar ga eerst nog even testen met de pool er van af omdat ook uit te kunnen sluiten.

Cordoba

Forumguru
Enige ruk wat er is dat ik de aankoopbon nergens weer kan vinden. Ben er bang voor dat het gevalletje garantie dan een kwestie van mijn blauwe ogen wordt...

Als het goed is staat op de accu ook een productieweek (in elk geval productiejaar gecombineerd met maand of week), bij mijn oude accu stond dat in de accupool gegraveerd, maar vaak dat het ook op stickers aan de buitenkant van de accu is terug te vinden. Gecombineerd met een accumerk (Panther) wat nu niet bepaald overal te koop is, lijkt mij dat op zijn minst aannemelijk, voor de wet is eventueel een bankafschrift ook voldoende.

@Huibdos Inleren van accu's is voor een veel jongere generatie, niet voor de auto van de TS.

newwolf84

Forumguru
Oke dan ga ik dat ook nog even nakijken, heb de accu met pin betaald dat weet ik nog wel.
Bedankt voor de tip !

newwolf84

Forumguru
Hoi allemaal, een kleine update;

Zat me toch niet lekker die "oude" accu, dus toch maar laten vervangen voordat we op wintersport gingen.
Problemen wat starten betreft opgelost.

Echter tot afgelopen vrijdag.

Weer de accu leeg, ding zit er nu amper 2 maand in.

Iemand nog tips of suggesties ? Zou het de dynamo kunnen zijn die toch niet goed bij laadt ?

Bovenaan Onderaan