De accu moet voldoende capaciteit houden. Als er veel verbruikers aan staan, zal de auto ook niet afslaan. Ik weet de exacte getallen niet meer, maar zeg dat de grens op 11,5 volt stond, is die in de software omhooggezeten naar 13 volt ofzo. Dat haalt die accu natuurlijk nooit, met als gevolg dat de motor nooit meer afsloeg. Ideaal - zonder bijwerkingen. Airco, stoel- en achterruitverwarming: alles werkte gewoon nog.@MarcoO2 , kan je dat wat verduidelijken? Wat heeft de accustatus met het start-stop te maken? Is het dan bij een te laag laadniveau van de accu dat de motor niet afslaat?
En wat je schrijft over de grens aanpassen, hoe moet ik dat zien?
Maar waarom zou je dát doen? Toen ik nog met handgeschakelde auto's reed, hield ik gewoon de koppeling ingetrapt en de versnelling in 1. Pas bij langere stilstand wilde ik soms wel eens even de linkerkuit ontlasten door de bak in vrij te zetten, maar bij de Fabia Greenline deed ik dit dan pas nadat ik het Start/stopsysteem met het knopje had uitgeschakeld.Bij mij in de file al rijdend als ik hem rollend in z’n vrij zet met de handbak.
Ik had juist bij rotondes regelmatig het probleem dat ik afremde, in afwachting van bijvoorbeeld een fietser of een auto met voorrang, en dat ik dan op het moment dat ik weer gas wilde geven om de rotonde op te gaan nét de motor (te vroeg) afsloeg. Zeker bij drukke rotondes, waar je je gaatje moet pakken, levert die onverwachte extra vertraging (omdat de motor eerst weer moet starten) gevaar op.Voor rotondes e.d. geen last, maar daar kom je doorgaans niet zo langzaam op af.
Pfffffffffffff gelukkig, was al bang dat je je buitengesloten voelde en dat we geestelijke hulp voor je moesten optrommelen .....Welnee joh, ik zat maar te dollen.