Start stop systeem afzetten!

Canon-Eye

Forumguru
Bij normaal gebruik vind ik de vertraging bij het wegrijden door het opnieuw starten verwaarloosbaar, tenzij je bij ieder stoplicht als eerste weg moet zijn.
Mijn ervaring is, dat je ook vooraan staande vaak goed kunt inschatten wanneer je zelf groen licht gaat krijgen - vooral als je een bekend traject rijdt - en daar kun je dan op anticiperen zodat je nog steeds minstens even vlot weg bent als degene naast je.

Verder heb ik gemerkt dat, als het SSS om één van zijn 55 redenen de motor niet heeft uitgeschakeld, het intrappen van de koppeling en meteen inschakelen van de 1e versnelling nét iets minder vloeiend gaat dan wanneer je diezelfde combi-handeling uitvoert bij stilgezette motor. Het lijkt wel of bij doordraaiende motor de synchromesh voor een fractie van een seconde vertraging zorgt, voelbaar in de pook.
 

CharlesTucker

Forumguru
Klopt helemaal. Ik moet wel zeggen dat ik ongeveer een weekje nodig heb gehad om vertrouwen bij mezelf te kweken. De eerste paar keer vond ik het toch als het ware wat "eng", slaat ie wel aan, duurt dat niet te lang, etc. Maar na een hele korte gewenningsperiode vind ik het system ideaal, en sluit me volledig aan bij Canon-Eye, Bakkertje, Inge en andere "fans" van het systeem :thumbsup:. De beloning voor mij is vooral nog meer rust in je auto (en een verwaarloosbare hoeveelheid brandstofbesparing).
 

dirkkroneman

Forumguru
Hmm ben nog steeds geen voorstander, brandstofbesparing is idd echt minimaal en ik hoor de motor stationair bijna niet in de auto. Ik denk dat je meer "slijtage" hebt aan starterkrans, accu etc..
 

CharlesTucker

Forumguru
Wat betreft die brandstofbesparing, ik heb net eens even een inschatting gemaakt, ik denk dat dat bij mij misschien een liter of 4 per jaar zal zijn, dus inderdaad totaal niet boeiend. Wat betreft slijtage, dirkkroneman heeft ongetwijfeld gelijk wat betreft slijtage. Ik heb echter wel eens begrepen dat er een aangepaste accu in auto's met SSS zit, maar goed, meer gebruiken betekent automatisch iets meer slijtage. Evenals de starterkrans (en startmotor), die zal ook iets meer slijten. Ik ben optimistisch genoeg om te denken dat dat ook niet significant is. Ik denk dat we het nooit zeker gaan weten ... en tot dan vind ik het wel best zoals het nu af-fabriek in de auto werkt.
 

CDK

Forumguru
bij de 'leen O3' had ik dat ook, op momenten dat ik de motor nog ff zou laten nakoelen het SSS zonder pardon ingreep... not my cup of tea!
 

ertromp

Forumguru
bij de 'leen O3' had ik dat ook, op momenten dat ik de motor nog ff zou laten nakoelen het SSS zonder pardon ingreep... not my cup of tea!
Bij de O3 heb ik al forumleden op bezoek gehad die middels een cheat het SSS buiten werking hebben laten stellen. Dat is op de Citigo (nog) niet mogelijk
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
kan allemaal hoor! ;) :D

anhaengerkupplung-vw-up-skoda-citigo-seat-mii-nachruestung-moeglich-satz-5-.jpg
 

ougie

Forumguru
Mooie combi, maar ik heb ergens gelezen dat de Citigo, de Mii en de Up, niet goedgekeurd zijn om een aanhangervte mogen trekken. Een fietsendrager behoord wel tot de mogelijkheid.:thumbsup:
 

Joske

Forumguru
dit is geen fotoshop.. :tongue:

maar op de nummerplaat staat de aanbieder van een trekhaak voor de Citigo, Mii en Up!
 

om1

Senior Member
Kan de Citigo (en de andere twee) niet vinden op die site. Lijkt me ook geen goed idee een aanhanger te trekken als het niet mag. Technische redenen, maar er is ook zoiets als verzekering en politie. Maar we gaan steeds meer off-topic denk ik ....
 
Bovenaan Onderaan