Startprobleem fabia 1

CDK

Forumguru
@berger, vandaar ook dat ik eindigde met .......... ;) maar dat was misschien niet zo heel duidelijk, het lijkt mij ook niet verstandig om de motor te belasten met ATF er in, maar er zijn op internet verhalen te lezen van mensen die het toch doen en waar het goed uitgepakt heeft.

turboturbo

Forumguru
Je zegt 'veegt', betekent dat dat de motor wel uit elkaar moet om na de flush fysiek schoongemaakt te worden?

berger

Lid
@turboturbo

Ik heb alleen met een doek door de vulopening wat weg geveegd en dat ging zonder probleem.
Misschien herhaal ik de behandeling als ik de koppakking ga vervangen.
Of ik moet tegen die tijd wat anders hebben wat klepstoters en kleppen enzovoort reinigt zonder apparatuur.

Joske

Forumguru
nog een laatste toevoeging aan dit boeiend topic over versnellingsbakvloeistof.. voor eenieders duidelijkheid: dit is geen olie, maar een vloeistof ;)

het bevat een hele resem aan chemische troep, wat ineens ook de reinigende werking verklaart:

Moderne ATF bevat meestal een groot aantal chemische verbindingen bedoeld om de vereiste eigenschappen van een bepaalde specificatie ATF voorzien. De meeste ATFs bevatten een combinatie van additieven die smerende eigenschappen te verbeteren, zoals anti-slijtage additieven, roest en corrosieremmers, detergenten, dispergeermiddelen en oppervlakte-actieve (die beschermen en metalen oppervlakken schoonmaken); kinematische viscositeit en viscositeitsindexverbeteraars en modifiers, de zwelling van additieven en hulpstoffen (die het toerentalbereik en temperatuurbereik van toepassing door de additieven uitbreiden);

Tot zover de theorie, nu gaan we verder met de praktijk :D

Bovenaan Onderaan