startproblemen alleen bij vries koude

Gieliovd

Forumguru
Ik gloei altijd vóór én na...

Ach, iedere auto heeft het moeilijker met dit weer. Als je diesel rijdt en niet voorgloeit dan ben je gewoon een schaap....

Mijn wagen met AG installatie gaf een flink klap door de aandrijflijn als hij op gas oversprong en dan liep hij heel onregelmatig de eerste paar minuten.

Deze wagen springt zonder enige reactie over op gas. Wat je dan merkt is dat de gasreactie verandert voor de eerste paar minuten. Als je schakelt dan "haakt" het voor je gevoel, twak! en dan kom je aandrijflijn vrij.

Is op te lossen op gevoel door een beetje met gas te spelen....

Heerlijk die techniek :)

Maar ja, het is elke dag een gok of het start. Als je een goede accu hebt en de wagen is in goede staat, dan komt het allemaal goed. Ook op gas en diesel.

Ronnie

Forumguru
Ook bij deze temperaturen geen problemen op LPG.... ik merk er niets van.
Ook een AG/Teleflex SGI installatie.

Dat probleem met starten heb ik al heel lang. Ook ik heb een AG installatie. Ik start tegenwoordig met een beetje gas geven en dan de sleutel om te draaien. Hij loopt dan even heel beroerd. Hou hem even op 10000 toeren en dan laat hem dan normaal stationair lopen. Daarna heb ik de hele dag geen last meer ervan. Alleen s'morgens als het heeft gevroren. Merk dat de problemen alleen zijn met auto's die een AG installatie hebben. Dat zegt toch wel iets.

GuusO

Nieuw lid
Ik herken wel het probleem dat Gieliovd schets. Bij mij ook bij temperaturen rond het vriespunt soms een klap door de aandrijflijn als er wordt overgeschakeld op gas. Soms valt de motor uit als je vlak naar overschakelen moet stoppen voor de kruising of verkeerslicht. Opnieuw starten en na een paar 100 m wordt zonder problemen overgeschakeld. Ik heb wel eens het idee dat er te vroeg wordt overgeschakeld op gas. de koelvloeistof is dan nog te koud waardoor de verdamper z'n werk niet goed kan doen. Ik kan er wel mee leven...

O2 1.6MPI Ambiente 2-2006
Telefix LPG 124 dkm

FredV

Banned
Ik rij veel in een Caddy op aardgas. Geen enkel probleem bij overschakelen op aardgas. Koude start en na tanken start de motor op benzine, daarna schakelt hij snel over op aardgas.
Het enige dat je merkt is wat verlies aan vermogen/trekkracht op aardgas.

vrucht

Lid
zal je altijd zien, zeg je dat het probleem is opgelost......... heb ik van de week al 8 keer opnieuw moeten starten in 10 minuten tijd!
Ben het echt zat die gasbak.
Ze zeggen ook: op gas moet je koken, niet autorijden.

Ben ik het vanaf nu helemaal mee eens!

Gelukkig moet ik nog maar 5 weken uit te zingen voordat mn nieuwe okkie 2 komt.
heerlijk....benzine tanken en de TSI power voelen!

Dit probleem blijkt dus niet op te lossen.

Bovenaan Onderaan