Stille lezer

Hayvan

Lid
Gegroet allen!

Na een paar weken stilletjes te hebben gelezen wilde ik me hierbij toch even voorstellen.
Ik rij een kleine maand nu een Fabia 2 1.4 TDI Greenline en ik moet eerlijk zeggen dat ze me aangenaam heeft verrast. Ondanks dat ze hier en daar wat sporen en gebreken had, kan ik nu al zeggen dat het een goede aanwinst is voor de collectie.

We waren allereerst van plan niets aan de auto te doen en de auto standaard te laten, ik kon me echter niet beheersen als auto/motor liefhebber zijnde.

Het gaat dus om een Fabia 2, weet even niet welk pakket het is maar de belangrijkste opties (voor mij) zitten erop. Nadat ik de elektrische ramen en cruise control heb gerepareerd werkte alles dan ook weer naar behoren.

Afgelopen week heb ik alle lampjes die ik kon vinden vervangen voor leds en de koplampen vervangen voor een xenonset. Mistlampen hadden hun beste tijd gehad dus hier heb ik een nieuwe set voor besteld met geïntegreerde dagrijverlichting leds. Ook is er een android tablet/scherm onderweg om het vermaak onderweg op peil te houden. Mijn Weitec schroefset is zojuist ook binnengekomen dus deze kan er spoedig ook onder omdat ik het standaard onderstel toch iets te zwabberig vind.

Zodra het weer een beetje goed weer wordt gaan we aan de slag met wrapfolie en plastidip. Grille moet namelijk mooi matzwart worden en dak+spiegels+velgen glans zwart.

Edit:
Zo staat ze er dus op dit moment bij;

n4frma.jpg

sxznft.jpg

IMG_6127.jpg

Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Welkom op ons gezellige en informatieve forum! We kijken uit naar de uitvoering van alle projecten en uiteraard naar de foto's!

Leuke intro trouwens!

Hayvan

Lid
Dank u, dank u!

@Rosinfield; Inderdaad! Mijns inziens staat chrome mooi op een Harley, niet op een Skoda :shutup:

Zoals beloofd even de OP geüpdatet met een paar foto's zoals ze er nu bij staat.

Meteen ook maar mijn to-do lijst voor de komende tijd;

-Nieuwe mistlampen met DRL's monteren (zijn al onderweg)
4lsv8y.png

-US running lights + DRL module met coming/leaving home functie inbouwen

-Schroefset eronder
zj8cpj.jpg

-Dak + Spiegels glanszwart wrappen

-Grille + Velgen zwart plastidippen

-Nieuwe generatie logo's monteren

-In-car entertainment (android tablet/scherm/radio met camera, actieve subwoofer onder de stoel en eventueel een nieuwe compo systeem.
11slgjp.png

Taffy

Forumguru
Welkom hier en veel plezier met je ride toegewenst.
En met het upgraden hier van.....

Cordoba

Forumguru
Welkom @Hayvan
:sterretjes: Is ie nu van blauw, ineens wit uitgeslagen, of wat is er gebeurd? Als het de blauwe is, dan ook "Fabia" en "Greenline" van de achterklep verwijderen?

Hayvan

Lid
Bedankt voor het warme welkom iedereen!

Welkom @Hayvan
:sterretjes: Is ie nu van blauw, ineens wit uitgeslagen, of wat is er gebeurd? Als het de blauwe is, dan ook "Fabia" en "Greenline" van de achterklep verwijderen?

Witte Fabia is enkel een voorbeeld voor de mistlampen, hij is gewoon blauw :pardon:
Logo's moeten er inderdaad nog wel even af, was ik helemaal vergeten!

Hayvan

Lid
Dit lijkt me een vrij unieke versie. Althans, ik kende 'm nog niet (maar dat kan ook aan mij liggen hoor).
Of is het toch gewoon een 1.2 TDI?
Welkom overigens!

Ik had begrepen dat dit een van de eerste generatie Greenline's zou zijn? Na de facelift zijn ze gedownsized naar een 1.2 dacht ik. Correct me if i'm wrong!

Bijlagen

• Screen Shot 2016-05-26 at 12.31.42.png
    Screen Shot 2016-05-26 at 12.31.42.png
    48,3 KB · Weergaven: 17

Hayvan

Lid
Bedankt allemaal voor het warme welkom!

Ik heb helaas nog niet alles kunnen doen, te druk met mijn studie en werk.
Wel een kleine update alvast:

Achterlichten gedeeltelijk 'gesmoked' en rondom nieuwe logo's gemonteerd.
IMG_6762.jpg

Ook op het stuur, samen met een zwart sierrondje eromheen;
IMG_6760.jpg

De nieuwe android radio gemonteerd;
IMG_6758.jpg

IMG_6759.jpg

Volgende week gaan we aan de slag met de verlichting, de mistlampen met led DRL's zijn binnen.
Alsmede mijn US light module en DRL module met coming/leaving home functie.
Ook wil ik de schroefset er deze week nog onder plaatsen, oftewel: genoeg te doen!

Hayvan

Lid
We zijn weer iets verder!

13415681_1145868805463923_4769868283432391837_o.jpg

Begonnen met de schroefset maar er bleek van alles mis te zijn met de fuseekogels en enkele lagers, meteen wat onderhoud gepleegd dus. Auto staat nu tevens op z'n laagst, even kijken of dit te doen is kwa comfort en bereikbaarheid in Nederland. Van het weekend wil ik de bedrading in ieder geval af krijgen zodat ik volgende week kan beginnen aan mijn plastidip avontuur.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan