Stilstaan met een DSG/Automaat

Droopy

Actief lid
In januari krijg ik (als het goed is) mijn O2 met DSG. Voor mij de eerste keer dat ik in een automaat ga rijden (buiten de proefrit).

Mijn vraag is deze. Omdat een automaat wegrijdt als je de rem los laat ben je dus verplicht om je weggebruikers te 'verblinden' met je remlichten bij ieder stoplicht. Zelf heb ik hier een hekel aan, en vroeg me af of dit niet anders kan. Heb zelf wel een aantal ideeen:
a) Rem ingedrukt houden
b) Schakelen naar de N (of P)
c) Handrem aantrekken (mag dit?)
d) Knop op pook indrukken (of is die ergens anders voor)
maar er moeten genoeg mensen zijn met een antwoord.
 

Maarten

Forumguru
Je zou ervoor kunnen kiezen om

1) Je handrem aan te trekken. Dat werkt ongeveer hetzelfde als de voetrem
2) Je zou hem in de 'P' of 'N' stand kunnen zetten. Ik vind dat niet handig.
3) Gewoon je voetrem induwen. Dit doen zoveel mensen en dat is echt niet zo verblindend.

Het knopje waar je het over hebt is het knopje om de 'pook' van de 'P' stand in de versnelling te kunnen zetten.

Succes!
 

LazyLee

Nieuw lid
Op de handrem zetten, zou ik niet doen. De auto probeert dan nog steeds weg te rijden en dan slijten je koppelingen wel erg snel weg...
Als je niet je voet op de rem wilt houden, is even schakelen naar stand N of P het beste.

Die knop op de pook is om vanuit bepaalde standen naar andere te kunnen schakelen. (Vanuit D naar N en andersom kan zonder die knop, maar naar P of R moet altijd met knop als extra beveiliging.)

Gefeliciteerd met je keuze trouwens. Ik heb mijn O2 nu een maand en ben na 6.000 km nog steeds super tevreden. DSG is echt fantastisch en maakt de auto helemaal af!
 
Er zijn zat mensen met een schakelbak die ook hun voet op de rem houden.

Zelf heb ik hier geen problemen mee. Als het te lang duurt zet ik hem even in de P stand, want als je enigzins op een helling staat heeft de N ook geen zin, dan moet je ook nog eens op de rem /forum/images/graemlins/winkie.gif trappen of de handrem erop.

gr

Jan
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Op de handrem zetten, zou ik niet doen. De auto probeert dan nog steeds weg te rijden en dan slijten je koppelingen wel erg snel weg...

[/ QUOTE ]
Er is toch zeker geen verschil tussen op de handrem zetten of de voet op het rempedaal houden? Wil je hiermee zeggen dat dat remmen zowiezo slecht is voor de koppeling?

Mijn vrouw heeft een auto met CVT-automaat gehad en die had helemaal geen kruipneigingen! Kan het ook een kwestie van afstelling zijn?
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Besteld: O2 1.9TDi DSG, Storm Blue, Duo Ivory, RW achter, MaxiDOT, LM 'Vega', Audience.

[/ QUOTE ]

U hebt een O2 met Audience in bestelling en vergeet niet als AIM aan staat en u de O2 drie dagen niet gebruikt de accu leeg is.
 

Wiseguy

Actief lid
Dat is inderdaad een bekend probleem... ze zijn er bij PON ook al mee bezig heb ik ergens anders op dit forum al gelezen...
 
Wiseguy, zijn die BlueVision-lampen echt een verbetering t.o.v. de normale gloeilampen? Heb je met beide ervaring in je Octavia? En wat beveel je anderen aan?
 
Als je geen kruipneiging wil hebben zou ik hem in de N stand zetten. Is er een helling moet je toch op de rem trappen.
Als je de bak in P zet en je wil snel weg rijden en je let niet op kun je wel eens achteruit gaan ipv vooruit.

Bij een standaard automaat zit de P bovenaan, dan de R, dan de N, dan de D.
Als je de bak in N zet hoef je ook het knopje niet in te drukken. Gewoon de handel naar beneden en gassen (vooruit dan).



Groetjes,
Frank.
 

Wiseguy

Actief lid
@Lex Lichtmetaal: Ik ben er super tevreden over. Zie wel eens andere Octavia's rijden met de standaard halogeen lampen en dan ben ik blij dat ik voor de Blue Visions heb gekozen... echt een zee van licht! De Night-guide's schijnen ook erg goed te zijn, maar daar moet ik nog even op wachten tot Droopy zijn auto krijgt.... die heeft de NG's er namelijk in laten zetten voor zover ik weet.
 

Droopy

Actief lid
[citaat... even op wachten tot Droopy zijn auto krijgt.... die heeft de NG's er namelijk in laten zetten voor zover ik weet.

[/ QUOTE ]
Klopt, dus in 2006 kan ik hier het antwoord op geven
 

Dutch

Actief lid
Ik ook. Ik heb ze al in m'n handen gehad bij de Halfords, maar ik vond ze erg duur. Ik wacht nog even tot één van de huidige lampen het begeeft...
 

Dutch

Actief lid
Ik ga de NG's zeker proberen. Ik heb er al veel goede dingen over gehoord. Eigenlijk had ik gewoon xenon moeten bestellen /forum/images/graemlins/winkie.gif. Maar ja, het budget was op...
 

Wiseguy

Actief lid
/forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif bij mij ook ja.... /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif
 

Logic

Actief lid
Misschien ben ik de enige, maar ik heb een enorme hekel aan Xenon. En daarom ben ik nu erg blij met mijn automatisch dimmende binnenspiegel /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Dutch

Actief lid
Het is erg plezierig om zelf xenon te hebben, maar voor anderen is het vaak (ondanks de automatische afstelling) verblindend. Vooral hoge auto's zoals de Porsche Cayenne, VW Touareg en Renault Grand Scenic zijn met xenon hoogst irritant. Wel handig om voorgangers van de linkerbaan te duwen /forum/images/graemlins/winkie.gif
 

Logic

Actief lid
Vooral op wegen die wat hobbelig zijn is het vervelend. Ik denk dat die automatische hoogteverstelling(die is toch verplicht?) het dan soms niet goed bij kan houden.
Maar ik twijfel er niet aan dat je als bestuurder zelf erg blij bent met de lichtopbrengst.

Ehh, dit is vreselijk /forum/images/graemlins/ot.gif . Laten we het afsluiten of er een ander draadje voor openen.
 

Wiseguy

Actief lid
Ik zat het me net te bedenken Logic.... het ging over stilstaan met de DSG en nu hebben we het al over lampen en Xenon (ben er zelf ook mede schuldig aan, dat geef ik grif toe.... /forum/images/graemlins/grin.gif)
 
Bovenaan Onderaan